mitt fina gt 83:a projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

mitt fina gt 83:a projekt

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

tjenna....
jag fick min gt genom att det hade att det hade vart inbrott i den, dom snodde en grubb b vinge =( och fem ekrade fälgar... jag skulle först bara ha den till stubb racer mne kärleken ökade och jag blev frälst i min gt så jag kunde iinte köra sönder den. jag bstämde mig för att fixa iårning den. och det har jag hållt på med under en lång tid..

vad jag har gjort

motor
81 motor på 115 hk =(. total renoverad. planad topp, iorning fixade ventiler, bytta ventil styrningar och tätningar.. kolv ringar, honade cylla

kaross
den har varit grå silver metalic.. all rost lagat.. inom några veckor får den en siden svart lack

uphängning
sänkt med sänknings fjädrar 60mm.. gjort iårning alla bromsar.. lackade fjäder ben och bärarmar och ok.

LIGGER PÅ INKÖPES LISTAN INNAN SOMARN
grupp b vinge, fina vita fem ekrade 16 tumare

fram tida projekt
sätta på 4wd.. sätta in en s2 motor med ett insprutnings från sällholm. sätta på urquattro skärmar

jag kommer up med bilder senare men har en vecka lr två kvar innan han ä helt färdig
Svartlock
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tis mar 22, 2005 23:02
Ort: Furulund
Kontakt:

Re: mitt fina gt 83:a projekt

Inlägg av Svartlock »

<:gt 2.2l:>lillen skrev:t

[/b]fram tida projekt
sätta på 4wd.. sätta in en s2 motor med ett insprutnings från sällholm. sätta på urquattro skärmar
[/b]
Lättare att köpa en 20 uris då? :)

Men urquattroskärmar är inte så pilligt som man kan tro så kör hårt!

Vad är det för insprutning från Sellholm du funderar på?
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

nee skärmarana är ju iget problem fan.... men jag har bara inte råd att fixa det just för till fälligt, men ja skulle vila:p
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

det är ett eget insprutning system som man man får kabel härva å box å hela fan me man styr bara insprutningen me de kostar faktis omkring 5 6000 kr fick ja höra
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

nästa helg så ska den ihop,, var tvungen att fixa ett knack ja hade i han,,, det var att när jag gjorde ventiljusteringen så han motorn kalna när ja kom till fyran och femmans cylle så dom blev inge bra... mne nu i veckan så åker han ihop och i helgen så blir han lackad black svart... ucch så häligt *hehe*
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

nu jävlar nu ä "svarta faran" svart... det var skönt att vtea att det såg bra ut när pärlan blev svart.. nu är det brara ett pare vita fälgar som fattas... hälls ett par av den gammla oz racing fälgarna dom me fem ekrar,,,, ÅÅÅÅ va dom ä snygga
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Du, Det fanns vita magnesium fälgar på Blocket förut, De såg ut som de som Audi tävlade med :)
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

ja tror att ja såg dom men dom vbar vell rätt så dyra
lr hur....
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

1000:- styck kostade de, Men de e borta nu tror jag :cry:
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

åå fan
Skriv svar