Edis GT - småprojekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jaha, då var det dags för det roliga, skruva ihop allt igen :D

Jag satsade på de gamla, nylackade delarna. Ska bli spännande att se om Biltemas värmefärg håller mer än över sommaren.

Den gamla slangen var alldeles mjuk och ihopsjunken...
Bild

Där ser Ni var den finns och det går även att skymta den nya ventilkåpspackningen.
Bild

Bytte även den lilla slangen rakt fram, den var helt kass och den lilla till höger om den också (den syns knappt).
Bild

Oj, nu börjar det likna något :D
Bild

Tada!
Bild

Från andra sidan också :D
Bild
Det gick ju kanonbra och det är skönt att ha fräscha slangar på plats, men det gick ju inte helt perfekt... Kolla i denna tråden: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1414

BTW, här kommer en "förebild" igen:
Bild
Näst på tur blir spolarbehållaren, expansionskärlet, nytt batteri (ett original) och lite tillsnyggning av batterihyllan. Därefter ska jag snygga till "burken" vid bromsservon, den ser ju rätt skabbig ut... Sedan står nya spridarrör och slangar högt på listan samt tillsnyggning av bränslefördelaren. Ska beställa lite mer slangklämmor också, de jag fick passade inte överallt samt clipsen som håller grillen m.m, de var inte för bra...
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

riktigt snyggt vart det!

Nu fattas det bara ett nytt oljelock till ventilkåpan! Då blir det som nytt! :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Du menare ett 710-lock...

*asg*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Precis, ett sådant lock får det bli också! Ska nog köpa en ny "slang" mellan luftmängdsmätaren och insuget. Den hade en liten spricka, på den undre anslutningen som säkerligen kommer att bli större någon gång framöver...

Det kommer att kosta en hel del innan allt är i det skicket jag vill ::
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Edis skrev:Precis, ett sådant lock får det bli också! Ska nog köpa en ny "slang" mellan luftmängdsmätaren och insuget. Den hade en liten spricka, på den undre anslutningen som säkerligen kommer att bli större någon gång framöver...

Det kommer att kosta en hel del innan allt är i det skicket jag vill ::
hehe det är lite jobbigt att allt blir så dyrt! :P MEn snyggare blir den!!
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

jag kollade lite på vevhusventilationen i min med... det hade gått så långt att det började bli vitt på oljelocket (befarade topp-packning) men det visade sig att det var en slang som hade bekat ihop fullständigt, var dock inte lika seriös som Edis o köpte original utan köpte lite slangar på en firma här i stan. gav 30 :- för slang + 2 klämmor, helt klart ekonomiskt :wink:
Audi GT Quattro -85
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

jag vart lite "Edis skadad" med poleringen av tomgångsventilen så jag har haft min bortplockad och polerad också.... vart dock ej lika bra som Edis p.g.a att min va lite rost på som satt väldans djupt...går ju fixa de e ju bara fråga om tålamod :)

finns bilder på www.garaget.org/NipOt
Audi GT Quattro -85
Skriv svar