Japp stämmer braGizmo skrev:Snyggt Dajjmen.. E det min gammle MSD som ligger precis under torkar armen i mitten???
Dajjmens Audi Gt Projekt.
Fan vad skönt att det funka så snabbt med det
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jag hoppas att du var VÄLDIGT försiktig när du blästrade spjälldelarna. Känns inte som en pryl som jag skulle blästra i första taget
Ett tips som jag fick från en som renoverar en Porsche är att låta delarna (som kan rosta) ligga fuktigt ett tag, alternativt dimma på lite vatten med en blomspruta, för då blommar rosten upp på vissa ställen där man inte har kommit åt ordentligt, blästrar man därefter igen så har man goda förutsättningar att delarna håller sig fina länge efter det
Ett tips som jag fick från en som renoverar en Porsche är att låta delarna (som kan rosta) ligga fuktigt ett tag, alternativt dimma på lite vatten med en blomspruta, för då blommar rosten upp på vissa ställen där man inte har kommit åt ordentligt, blästrar man därefter igen så har man goda förutsättningar att delarna håller sig fina länge efter det
Jojjan:
1. Vi har ett vanligt blästrings skåp på jobb som jag använder. Vi kör med glas när vi blästrar, blir en fin yta men kan vara svårt ibland att ta bort fälg med.
2. Ja. jag lackar alla delar som kan rosta med motorfärg.
3. Nej, men skulle gärna prova det om jag visst hur man gjorde :P
Edis:
Japp jag var väldigt försiktig, plockade bort all elektronik och maskerade alla delar där jag inte ville ha någon sand. sen blåste rent med tryckluft efteråt.
//Dajjmen
1. Vi har ett vanligt blästrings skåp på jobb som jag använder. Vi kör med glas när vi blästrar, blir en fin yta men kan vara svårt ibland att ta bort fälg med.
2. Ja. jag lackar alla delar som kan rosta med motorfärg.
3. Nej, men skulle gärna prova det om jag visst hur man gjorde :P
Edis:
Japp jag var väldigt försiktig, plockade bort all elektronik och maskerade alla delar där jag inte ville ha någon sand. sen blåste rent med tryckluft efteråt.
//Dajjmen