Audi gt - "lång" sportquattro replika
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
Audi gt - "lång" sportquattro replika
Nämen oj då. Ännu ett spq-projekt, finns ju snart hur många som helst
Efter att ha ägt först en Audi GT Coupe från 1982, en Audi S2 coupe från 1992 samt en Audi urquattro från 1986 så är ju valet lätt vad nästa audi blir. jag har funderat på detta i flera år nu. Tyvärr är de så dyra så man får helt enkelt lov att bygga en själv
Men men, nu står den ju där hemma. GT:n som bara väntar på att få komma in i ett garage för att rivas
Saken är nu den att jag precis köpt hus så jag kan ju inte bygga i ett jättetempo som många andra gör. Men däremot så är det garage i källaren så när man blir rastlös så går man dit ner å pillar lite på bilen
Motor - gissa (2,2L 20v 3b)
Blir bakhjulsdrivet med bmw låda och bakaxel, men från vilken bmw???
Värmepaket, onödig el å sånt - i skrotlådan
Coilovers
Komplett sportquattro-kitt (långa bakskärmarna) samt grupp B vinge
Inredning - Bara det nödvändigaste
SFRO - NEJ
Bur - JA
Låg vikt och "driftsäker" motor ska jag försöka mig på, 350-400hk
Kylare i bagagen
Fuelcell
Lexan-rutor
Kanske flytta motorn bakåt????
En sitt-still-stol pga att på passagerar sidan blir det nog trångt. Tänkt dra rör till kylsystem där samt avgasröret ska komma genom torpeden och ut genom dörren
MM...
RÖD ska den bli - dock "race-finnish" med garagelack samt nitade skärmar bak pga att det vore tråkigt att fixa toppskick på bilen å sen råka gå av banan i hög fart...
Mer detaljerad planering kommer nog efter grovjobbet med att bredda bilen
Jag gissar på att detta kommer att ta skitlång tid men när det är färdigt så ska den inte skämmas för sig på banan
Bilen kommer inte in i garaget förrän i november tidigast. Då kommer den strippas ner totalt och kortas direkt iaf...
Bilen kommer att strippas ner totalt i början av december samt att kapskivan ska även få jobba lite
Efter att ha ägt först en Audi GT Coupe från 1982, en Audi S2 coupe från 1992 samt en Audi urquattro från 1986 så är ju valet lätt vad nästa audi blir. jag har funderat på detta i flera år nu. Tyvärr är de så dyra så man får helt enkelt lov att bygga en själv
Men men, nu står den ju där hemma. GT:n som bara väntar på att få komma in i ett garage för att rivas
Saken är nu den att jag precis köpt hus så jag kan ju inte bygga i ett jättetempo som många andra gör. Men däremot så är det garage i källaren så när man blir rastlös så går man dit ner å pillar lite på bilen
Motor - gissa (2,2L 20v 3b)
Blir bakhjulsdrivet med bmw låda och bakaxel, men från vilken bmw???
Värmepaket, onödig el å sånt - i skrotlådan
Coilovers
Komplett sportquattro-kitt (långa bakskärmarna) samt grupp B vinge
Inredning - Bara det nödvändigaste
SFRO - NEJ
Bur - JA
Låg vikt och "driftsäker" motor ska jag försöka mig på, 350-400hk
Kylare i bagagen
Fuelcell
Lexan-rutor
Kanske flytta motorn bakåt????
En sitt-still-stol pga att på passagerar sidan blir det nog trångt. Tänkt dra rör till kylsystem där samt avgasröret ska komma genom torpeden och ut genom dörren
MM...
RÖD ska den bli - dock "race-finnish" med garagelack samt nitade skärmar bak pga att det vore tråkigt att fixa toppskick på bilen å sen råka gå av banan i hög fart...
Mer detaljerad planering kommer nog efter grovjobbet med att bredda bilen
Jag gissar på att detta kommer att ta skitlång tid men när det är färdigt så ska den inte skämmas för sig på banan
Bilen kommer inte in i garaget förrän i november tidigast. Då kommer den strippas ner totalt och kortas direkt iaf...
Bilen kommer att strippas ner totalt i början av december samt att kapskivan ska även få jobba lite
Senast redigerad av 1 halvordsson, redigerad totalt 0 gånger.
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
En 88:a
det är en GT från 1988 som jag utgår ifrån. Ej quattro så det blir till att bygga helt ny bakvagnsupphängning och div andra grejer. men som sagt, det kommer att ta tid.
Bilder på bilen kasnke kommer imorgon.
Finns inte en rostfläck på bilen som man kan se nu. Ska bli roligt att se hur den ser ut när man rivit hela skiten.
När bilen är nerplockd så kommer det mesta utom chassie att bli till salu för att få ihop lite klöver som ska gå oavkortat till bilen
Bilder på bilen kasnke kommer imorgon.
Finns inte en rostfläck på bilen som man kan se nu. Ska bli roligt att se hur den ser ut när man rivit hela skiten.
När bilen är nerplockd så kommer det mesta utom chassie att bli till salu för att få ihop lite klöver som ska gå oavkortat till bilen
e du he me
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
Ja, rost kommer jag säkert att finna men det är minsta problemet...
Ja, nu har jag jagat tag i ett par strålkastare till sportquattro-fronten samt fått mig lite mer kött på benen om hur jag ska göra för att bygga rwd
Behöver en sprängkåpa ifrån en volvo 240 diesel (d24) samt en adapter till den för att få dit en bmw låda... Verkar bli mkt lättare än vad jag räknat med, men man vet ju aldrig
Ja, nu har jag jagat tag i ett par strålkastare till sportquattro-fronten samt fått mig lite mer kött på benen om hur jag ska göra för att bygga rwd
Behöver en sprängkåpa ifrån en volvo 240 diesel (d24) samt en adapter till den för att få dit en bmw låda... Verkar bli mkt lättare än vad jag räknat med, men man vet ju aldrig
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l
Nu är det nära...
Nu snart så står bilen i garaget, inom ett par veckor skulle jag tro.
Dock så väntar jag nog med att pilla lite med själva bilen då jag blivit så jävla sugen på att plocka ur en massa sugmotor-pållar ur den motorn, så det är vad jag ska ägna mig åt först.... tror jag... man hinner ju ändra sig 3ggr på en kvart
Dock så väntar jag nog med att pilla lite med själva bilen då jag blivit så jävla sugen på att plocka ur en massa sugmotor-pållar ur den motorn, så det är vad jag ska ägna mig åt först.... tror jag... man hinner ju ändra sig 3ggr på en kvart
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 18:15
- Ort: dals l