Vem vill renovera min GT?

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Vem vill renovera min GT?

Inlägg av Jojjan »

Har under några år funderat på att renovera min GT-84.
Men jag har insett att jag varken har tid eller kunskap till det.
Jag gillar verkligen min GT och jag hatar att se henne börja förfalla.
Men vad sjutton ska man göra?
Ska man leja renoveringsjobbet till någon annan eller ska man svära i kyrkan och köpa en renoverad GT istället?

Ni som har renoverat era GT, vad kostar det och hur omfattande brukar det bli?
Finns det någon som är väldigt duktig på renoveringar här och som skulle kunna tänka sig att renovera en gammal GT åt någon annan?

Ge mig lite åsikter om detta.
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

gt renovering

Inlägg av HASSE GT »

Hej bäste gt ägare. nr 1 hur ser den ut vad behöver du för att den skall bli bra. Och vad är bra för dej . BILDER SÅ SKA DU FÅ EN ÅSIKT



MVH HASSE GT
GT Four ever
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ska fixa bilder så fort jag får tag på en kamera.

1) Rostlagning skärmkanter bak. Runt vindrutan fram. Kolla tröskellådorna och resten av underredet. Byte av en framskärm och förardörren.

2) Byta koppling och renovera eller byta växellådan (dåligt lager).

3) Kolla motorn om den behöver renoveras. Funkar rätt bra och drar bara lite (normal) mängd olja.

4) Byte av bränslepump (finns) och troligtvis tätningsringar till spridare m.m.

5) Lösa problemet med att det regnar in vatten (blir tokig snart eftersom jag inte hittar felet.)

6) Byta till kjolpaketet som sitter på -85.

7) Byta stötdämpare och bussningar.

8) Lacka om hela bilen i en snygg blodröd färg med klarlack.

+ säkert en massa saker till.

Bilen ska sedan enbart användas som sommarbil.
En snygg glidarbil. :wink:
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

renovering

Inlägg av HASSE GT »

hej! vad tror du att det kommer att kosta eller vad vill du att det ska kosta.Och när vill du att gtn ska vara i repsentabelt skick.




MVH HASSE GT
GT Four ever
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Jag har tyvärr ingen aning om vad kalaset kommer att kosta.
Det beror ju lite på hur skicket är när man börjar riva bilen.

Det är ingen brådska med renoveringen.
Jag pluggar på universitet nu och en tid framöver och jag använder GTn nästan dagligen. Har tyvärr ingen extrabil just nu.

Vad gäller tiden för om/när bilen ska vara klar så ser jag nog hellre att renoveringen blir rikigt bra än att det går snabbt.

Jag har som sagt inte bestämt mig än för hur jag vill ha det.
Fixar jag det ekonomiska och en annan bruksbil så kanske jag kan förverkliga min dröm om att få henne renoverad.

Jag skrotar henne hellre än säljer henne till någon annan.
Så pass sjuk är jag. :wink:
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

renovering

Inlägg av HASSE GT »

Hej som du redan förstått så har jag väldigt mycket delar och kan gt bilarna utan o innantill så om du vill att jag ska hjälpa dej så behöver jag foton tidsplan för renoveringen,vad som skall göras.typ plåt lack underedsbehandling mm


MVH HASSE GT
GT Four ever
Användarvisningsbild
GT-87
GT-tok
Inlägg: 128
Blev medlem: tor feb 03, 2005 12:27
Ort: Bor

Inlägg av GT-87 »

Läste att du har rost runt rutan fram, samt att du är irriterad över att det regnar in vatten. Har du kollat om det finns ett samband? Har nämligen själv haft bil som det regnat in i och efter omfattande sökning efter diverse hål och nedriven inredning, massa svordommar mm. Var det inte svårare än att lyfta på listen runt rutan, för att hitta problemet.
Renault Clio Sport tourer.
Peugeot 107 Griffe.
Fan vad jag saknar min GT!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ja det är säkert rosten kring vindrutan som släpper in vattnet. Frågan är bara hur jag ska kunna nödtäta problemet. Ska besikta bilen snart och vill inte riskera att jag bryter sönder vindrutan i någon större reparationsåtgärd.

Hasse GT:
Det är ingen brådska alls med renoveringen. Ska fixa några bilder på den så kan vi ju diskutera lite mer senare. Jag har en hel del idéer om hur jag vill ha det men det beror ju mycket på vad det kommer att kosta och vad som är möjligt att göra. Alltså inga extrema grejer alls.
Skriv svar