das projekt - Update 12/12
Update
Idag var de inte så kallt så ja drog till garaget
Först en bild från igår, satte in spridarna för å se hur de såg ut
De vart en vända till tippen först
skrot
Tänkte göra ett försök att trycka in fläktsystemet från 90´n i 80´n.. dock har ja hört att de inte går.. men ja ska försöka
Börja riva lite elhärva
Någon som vet vad detta är?
Vad är detta?
Härva
Härva
MEr kabel.. Då är kablaget till baklysena, pumpen å lite smått å gott kvar
De va allt, blir nog en vända till helgen ev.
Idag var de inte så kallt så ja drog till garaget
Först en bild från igår, satte in spridarna för å se hur de såg ut
De vart en vända till tippen först
skrot
Tänkte göra ett försök att trycka in fläktsystemet från 90´n i 80´n.. dock har ja hört att de inte går.. men ja ska försöka
Börja riva lite elhärva
Någon som vet vad detta är?
Vad är detta?
Härva
Härva
MEr kabel.. Då är kablaget till baklysena, pumpen å lite smått å gott kvar
De va allt, blir nog en vända till helgen ev.
Die for metal!
Nää de är de nog inte tror jag, ingen vacum slang till den, endast en kontakt med 3 kablar. Den satt typ i A-stolpen bakom styrboxen (?) på passagerar sidan. Satt på konstigt ställe tycker ja =Sgt_87 skrev:härligt. det du undrar vad det är påminner lite om en vacumpump tex till centrallås. satt den i skuffen?
Die for metal!
Den tanken har slagit mig oxå, den går in i boxen som jag tror är styrboxen.. ska kolla närmare på detta i helgenKitty skrev:Det kan inte vara ngt som hör till ngt larm eller liknande?
Vart gick kablarna från kontakten då?
Och som vanligt dagg, underbart jobb med bilen!
Tack så mycket! =)
Die for metal!
Nyss hämtat ut ett paket!
pulverlack
Viss skillnad mot förut
Såhär såg det ut förut :P Personligen föredrar jag svart före rostbrunt
Diverse
Denna kommer jag för tillfället inte ihåg vart den ska sitta :P
Är nöjd med färgkombinationen.. + lite rött här å där sen
Behöver jag säga att ja är Jävligt sugen på att skruva ihop motorn nu?!!! :P
pulverlack
Viss skillnad mot förut
Såhär såg det ut förut :P Personligen föredrar jag svart före rostbrunt
Diverse
Denna kommer jag för tillfället inte ihåg vart den ska sitta :P
Är nöjd med färgkombinationen.. + lite rött här å där sen
Behöver jag säga att ja är Jävligt sugen på att skruva ihop motorn nu?!!! :P
Die for metal!
Någon som vet vad detta är?
Vad är detta?
Ja kan meddela att detta är en tryckgivare som mäter atmosfärens tryck.
Och är kopplad till motorstyrningen och inverkar på tändning/bränsle, på turbomotorer ändras även laddtrycket mot atmosfärens tryck.
Enligt "fredriq" på garaget.
Något ja aldrig hört talas om :P
Die for metal!
Kör en liten update, lär ju försöka hålla 1 update per dag
Är väldigt trött på å va hemma hela dagarna.. å ingen ersättning från a-kassan än..
Börjar bli dåligt att göra på motorn som inte kostar så mkt nu.. men på lördag blir det dona med bilen
Hade som sagt tråkigt, men de lär göras =) Pinnbultarna till ventilkåpan klara för ytbehandling, återstår några st.
Sen har jag lite funderingar ang c. låset från 90´n. Tycker ni jag ska köpa elektriskt istället för vacumstyrt?
Är vakumstyrt pålitligt?
Är väldigt trött på å va hemma hela dagarna.. å ingen ersättning från a-kassan än..
Börjar bli dåligt att göra på motorn som inte kostar så mkt nu.. men på lördag blir det dona med bilen
Hade som sagt tråkigt, men de lär göras =) Pinnbultarna till ventilkåpan klara för ytbehandling, återstår några st.
Sen har jag lite funderingar ang c. låset från 90´n. Tycker ni jag ska köpa elektriskt istället för vacumstyrt?
Är vakumstyrt pålitligt?
Die for metal!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
den dära saken du undrade över har jag svårt att tänka mig att den styr tändning och/eller bränsle på ett sprut som K-Jetronic faktiskt. tändningen styrs ju utav vakumet på dessa bilar om jag förstått det som, och bränslet styrs ju utav den där luftvågen under bränslehuvudet.
den saken du hittade känns lite hemmafixad om jag ser rätt på bilderna. känns ju som att Audi/VAG hade gjort det lite snyggare än ett skumt hål och silvertejp över..?
KE-jetronic funkar på samma sätt, fast har någon slags smalbands-lambda också om jag förstått det rätt..?
det du hittat ser ut som någon slags givare eller sensor av något slag tycker jag. kan du säga vad kablarna har för färger så kanske jag kan hitta nånting i elschemat..?
MVH Phille
den saken du hittade känns lite hemmafixad om jag ser rätt på bilderna. känns ju som att Audi/VAG hade gjort det lite snyggare än ett skumt hål och silvertejp över..?
KE-jetronic funkar på samma sätt, fast har någon slags smalbands-lambda också om jag förstått det rätt..?
det du hittat ser ut som någon slags givare eller sensor av något slag tycker jag. kan du säga vad kablarna har för färger så kanske jag kan hitta nånting i elschemat..?
MVH Phille
Hm okej, hemmapul tror jag inte det är faktiskt, även om silvertejpen verkar skum.. hålet och fästena är dock "seriöst"/fabriksgjorda. Ska ta mer bilder på lördag, även kolla efter VAG nummer på saken. kollar upp färgerna på kablarna då oxåphille_hbg skrev:den dära saken du undrade över har jag svårt att tänka mig att den styr tändning och/eller bränsle på ett sprut som K-Jetronic faktiskt. tändningen styrs ju utav vakumet på dessa bilar om jag förstått det som, och bränslet styrs ju utav den där luftvågen under bränslehuvudet.
den saken du hittade känns lite hemmafixad om jag ser rätt på bilderna. känns ju som att Audi/VAG hade gjort det lite snyggare än ett skumt hål och silvertejp över..?
KE-jetronic funkar på samma sätt, fast har någon slags smalbands-lambda också om jag förstått det rätt..?
det du hittat ser ut som någon slags givare eller sensor av något slag tycker jag. kan du säga vad kablarna har för färger så kanske jag kan hitta nånting i elschemat..?
MVH Phille
Ang. K-jetronic så är jag helt lost på det ämnet..
Återkommer med mer info på lördag!
Die for metal!
Då är de som jag misstänkte då, kommer nog bli enklare att stoppa i ett el styrt. Om det inte är något som sitter ihop med c-låset som påverkas om jag plockar bort det?Scorpio86 skrev:Dagg: Jag skulle nog rekommendera el-styrt c-lås än vakumstyrt, Mer slangar och sladdar med vakumstyrt och elektroniskt är lättare och billigare att få tag i
Vakum styrda grejjer undviker jag gärna av nån anledning =P
Die for metal!