das projekt - Update 12/12

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

dagg skrev:
NipO skrev: ok, det kan säkert stämma om man nu ska vara så noga :) det sitter i handleden sa min lärare :wink:

Ja, jag tror inte du behöver ha någon värre loctite där. men ska man lägga dit de så ska man ju ha de värsta enligt mig *yea*
Hehe, ja de gör de iofs :P

Nja de värsta vette fan, kan ju hända att man lär ta loss dem :P
precis :)
hehe, de går att lossa de med rätt så smidigt :) lite segt blir de ju men de funkar :D
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Händer inte så mkt här.. har lite saker på gång men kommer dröjja innan nästa update då a6:an helt plötsligt tappa gnistan efter renovering av avgassystem.

Kan dock bjuda på lite bilder på spjällhuset, även om de inte är riktigt klart =)

Ingen värsting glans.. grejjerna är ju ändå över 20 år gammla

Bild

Bild

Bild

Bild
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är så snyggt!!! *yes*

Ang. A6:an, du svetsade väl inte på avgassystemet på plats?
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Edis skrev:Det är så snyggt!!! *yes*

Ang. A6:an, du svetsade väl inte på avgassystemet på plats?
Tack så mkt =)

Nej, fick tillgång till garage med lyft så vi lyfte ner hela systemet.. fixade det, monterade tillbaka, provstartade å lyssna, stängde av, hissa ner å skruva tillbaka baksätet. sen när vi skulle backa ut bilen vägra den starta, gnistan helt borta.. helt sjukt.. nått måste ha gett upp så pass lägligt, nu står den på trailer ska kollas upp med dator "/
Die for metal!
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Ser riktigt läckert ut :D *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

rallytobbe skrev:Ser riktigt läckert ut :D *yes*
Tack ska du ha :D
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Här är det dött nu igen! =( har faktiskt pysslat lite utan å visa :oops: Har lämnat iväg bakaxel, fjäderben, framvagnsbalk, drivaxlar, krängningshämmare å länkarmar på pulverlack iaf, efter att de blivit blästrade såklart *yes*

Men bruksbilen har tagit upp mycket av tiden oxå, men det som tar mest tid nu är de nya garaget jag ska få flytta in i. håller på å städa ur det.

Så de blir en garage flytt inom en snar framtid så de kommer ta mer fart nu när ja slipper åka 6,5mil enkel resa varje gång man vill skruva på bilen!

Btw, a6:an startade ej för att tändlägesgivaren å hallgivaren hade gett upp, Sammtidigt(!).. men men nu går den iaf
Die for metal!
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Jag vill ha ditt spjällhus i en glasmonter i min verkstad! Skjukt vackert :D
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Erre skrev:Jag vill ha ditt spjällhus i en glasmonter i min verkstad! Skjukt vackert :D
Du kan få låna det tills det blir dags för ihopmontering :lol: hehe

tack så mkt! =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

jaa de är dött här, men garageflytten pågår nu.. idag skruva jag ihop bilen så den står på hjul så man får på den på trailern lätt.. har haft en hel del skruvarabstinens :P tog med mig toppen till nya garaget å börja riva isär den.. de är de enda ja har nå bilder på... :

Bild

Bild

Bild

Bild

Håll ut.. så fort ja kommer igång i nya garaget så ska updatesen komma oftare =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Har blivit dålig på att ta bilder å updatera, blivit dålig på att använda datorn överhuvudtaget tom :P
men nu är bilen i nya garaget å jag håller på å tar bort underredsmassa. förberedelse för blästring av hela karrossen alltså =)
har några bilder

Bild

Bild

Bild

Bild
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Ni ska inte tro att jag ligger på latsidan, tvärtom ja hinner inte med att updatera ;)
Håller på för fullt att göra klar karrossen för blästring.

lite bilder har jag iaf:
Pulverlackad bakaxel
Bild

Bild

Bild

Tvärstag

Bild

(Dammiga) Fjäderben

Bild

Länkarmar

Bild
Framvagnsbryggan är oxå lackad, men glömde ta kort.. Drivaxlarna och krängningshämmaren är ej klara från pulverlacken än, de ska bli röda

Bild på underredet just nu:
Bild
All underredsmassa ska bort innan blästring

Växellådstunneln börja bli klar
Bild

Bild

Hål för gasvajjern
Bild

Målet nu är att få iväg karrossen på blästring i slutet på augusti.. men det är ingen höjdare att ta bort underredsmassa :P
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gött med redigt garage! :D

Ska du matcha karossarbetet med allt jobb du har lagt på motorn m.m. så har du "lite" timmar framför dig i garaget. Blir riktigt kul att se dina framsteg, även om du inte använder datorn så ofta så får du plåta mycket och köra en resumé ibland *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Edis skrev:Gött med redigt garage! :D

Ska du matcha karossarbetet med allt jobb du har lagt på motorn m.m. så har du "lite" timmar framför dig i garaget. Blir riktigt kul att se dina framsteg, även om du inte använder datorn så ofta så får du plåta mycket och köra en resumé ibland *yes*
Ja det är väldigt skönt =)

Jo det är tanken =) hehe jo de kommer bli en del :P har tänkt att ja ska skriva ner hur mkt man lägger ner varje dag.. synd att man inte gjort det tidigare bara..

Japp ska försöka komma ihåg att ta kort =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

finns inte så mycket att updatera om än.. det är svetsning ( TIG svets nu, riktigt roligt =))och slipning av underredsmassa för fullt!

Så ja förstår att de är dåligt med intresse... men så fort bilen är blästrad så blir de nog fler bilder! ;)

har iaf fått de röda delarna tillbaka från pulverlacken:

Nya knutarna är monterade på axlarna =)
Bild

Bild

BTW, är det någon som vet någon firma som har bra erfarenhet av blästring av bilkarrosser? helst i dalarna.. men bra erfarenhet väger tyngst...
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jag trodde det var en gt du höll på att fixa till men det såg ut som en annan bil? är det en 90:a mon tro. ser riktigt vackert ut för övrigt. *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:jag trodde det var en gt du höll på att fixa till men det såg ut som en annan bil? är det en 90:a mon tro. ser riktigt vackert ut för övrigt. *yes*
Nope det är en Audi 80 årsmod. 1984. som jag stoppar i en NG motor från en Audi 90, årsmod. 1988 i.

Tackar =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Hejhej!
Det börjar på att bli dags för blästring av karrossen strax, för nu är de mesta av underredsmassan borta =) är lite svetsning kvar.. tex sätta i 90´ns säkringslåda + lite slipning på svetsfogar på torpedväggen.

Jobbar på varje dag i garaget, men som ja sa förut, så är det inte så mkt roligt att se på, men har nån bild å bju på ;)

Bild

Skitigt blir det!
Bild

Hatthyllan klar för nu
Bild

Kul att svetsa när det börjar se ut så här =)
Bild

Bild
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ser riktigt trevligt ut.tycker det borde finnas ett medel man kan smeta på för att gummi massan ska försvinna. *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:ser riktigt trevligt ut.tycker det borde finnas ett medel man kan smeta på för att gummi massan ska försvinna. *yes*
Ja de börjar synas lite ljus i mörkret =) hehe ja :P
Die for metal!
Skriv svar