Sida 27 av 32

Postat: tor feb 04, 2010 22:04
av dagg
Edis skrev:Kul bilder! Gott att bulten gick att få loss :D
Tackar, ja de va en riktig pärs!

Postat: lör feb 06, 2010 19:25
av dagg
Update!


Bild
ett stycke oljepump


Bild


Bild
redo för blästring =)


Bild
Bult klar för ytbehandling


Bild
tryckgivarna


Bild
Skitiga bultarna i väntan på borstning badade i thinner, bänkslipen vibrerade lite så de vart en ultraljudstvätt! hehe =P


Bild
Lite mer bult klar.. men mer finns kvar, känns som de aldrig tar slut ! :P

Postat: sön feb 07, 2010 02:09
av blueman83
Intressant där med oljepumpsdreven.

Det är alltså mer flöde ien pump från NG motorn änn ien KL motor.

Min oljepump ligger också hos blästerkillen . *yes*

Du har inga fler bilder på själv oljetrycks givarn delen hur det satt?
På min oljepump så fattades nämligen både givare, fjäder m.m

Postat: sön feb 07, 2010 12:01
av dagg
blueman83 skrev:Intressant där med oljepumpsdreven.

Det är alltså mer flöde ien pump från NG motorn änn ien KL motor.

Min oljepump ligger också hos blästerkillen . *yes*

Du har inga fler bilder på själv oljetrycks givarn delen hur det satt?
På min oljepump så fattades nämligen både givare, fjäder m.m
Hm ja de va konstigt :S såg de nu xå när ja kolla på din.. vad kan de bero på?

Gött :D

Kan fixa bild på vart tryckgivarna satt, dom satt på sidan av blocket, sitter ingen på själva pumpen.
Har en bild på fjäderdelen
Bild

Föresten, Går det att byta den runda gummipackningen i mitten av pumpen??

Postat: sön feb 07, 2010 12:56
av blueman83
Okey. Perfekt. Då blir det att beställa en ny fjäder och skruvplugg. *yes*
Utförande på pumpen har säkert med utveckling att göra.?
Vad jag har hört så kan man sätta dit en oljepump från alla audi 5cyl.
Bara om vevaxeltap urtaget är detsamma.

Skulle tippa på att en oljepump från en 5cyl 20V turbomaskin skulle vara mest optimalt. Men nu är det bara 200hk jag satsar på och då tror jag std pumpen räcker till har inte hört något annat iallafall..

Packboxen tycker jag definitivt du ska byta på oljepumpen.

Jag har en komplett packninssats över till en bottendel inkl packboxar.
Skicka ett PM om du är intresserad. *yes*

Postat: sön feb 07, 2010 13:18
av dagg
blueman83 skrev:Okey. Perfekt. Då blir det att beställa en ny fjäder och skruvplugg. *yes*
Utförande på pumpen har säkert med utveckling att göra.?
Vad jag har hört så kan man sätta dit en oljepump från alla audi 5cyl.
Bara om vevaxeltap urtaget är detsamma.

Skulle tippa på att en oljepump från en 5cyl 20V turbomaskin skulle vara mest optimalt. Men nu är det bara 200hk jag satsar på och då tror jag std pumpen räcker till har inte hört något annat iallafall..

Packboxen tycker jag definitivt du ska byta på oljepumpen.

Jag har en komplett packninssats över till en bottendel inkl packboxar.
Skicka ett PM om du är intresserad. *yes*
Nice =)
Ja så kan det nog vara
Vad kommer du göra för att nå upp dit? vore kul att nå dit =)

PM på väg =)

Postat: tis feb 09, 2010 18:08
av dagg
Update!
Gjorde klart de återstående bultar jag har hemma inkl de 24 skruvar till oljetråget inge vidare roligt! men nu äre gjort
Bild
Dagens skörd


Bild
24 skruv till oljetråget


Bild
Börjar bli klart nu... 143bultar + brickor muttrar m.m

Vart en till sak rengjord oxå
Tvättad me thinner, "stålborstad" sandpapprad å tvättad igen
Bild

Galva brite
Bild

Postat: ons feb 10, 2010 16:43
av dagg
Liten update då =)




Bild
Före


Bild
efter


Bild
efter =)

Postat: tor feb 11, 2010 20:11
av dagg
En update till då =)
Började maskera blocket lite idag. ska blästra det tänkte jag.. å jag kommer ev. att göra det själv.. då jag funderar på att köpa en riktig kompressor

Bild
Blästringstejp


Bild


Bild


Bild

Kommer att såga till en plyfaskiva i form av en topplockspackning som ska bultas fast för säkerhets skull =)
Har en del maskering kvar...

Någon som vet hur man brukar göra med insidan av blocket?? tänker på vatten å oljekanaler, avfettning å högtryck eller??
i vatten kanalerna är de rost såg jag.. något spec man kan göra åt det?

Postat: sön feb 14, 2010 17:22
av dagg
update

Har varit dåligt nu på senaste tiden, födelsedagar m.m men idag fick jag lite tid över

Bild
maskeringen fortsätter..


Bild

Kommer att göra likadant på över, under å baksida

Postat: sön feb 14, 2010 20:59
av Edis
Blästertejp, finns det speciell sådan eller är det liknande sådan som man har på hockeyklubban?

Postat: sön feb 14, 2010 21:05
av dagg
Edis skrev:Blästertejp, finns det speciell sådan eller är det liknande sådan som man har på hockeyklubban?
Det är tejp spec för blästring. påminner om eltejp fast tjockare =)
Köpte rullen på swedol för ca 100:- tror ja

Postat: sön feb 14, 2010 21:12
av Edis
dagg skrev:Det är tejp spec för blästring. påminner om eltejp fast tjockare =)
Köpte rullen på swedol för ca 100:- tror ja
Nice! Får bli att shoppa sådant av dem, är nog ändå dags att beställa lite annat därifrån! Tack för tipset *yes*

Postat: sön feb 14, 2010 22:08
av dagg
Edis skrev:
dagg skrev:Det är tejp spec för blästring. påminner om eltejp fast tjockare =)
Köpte rullen på swedol för ca 100:- tror ja
Nice! Får bli att shoppa sådant av dem, är nog ändå dags att beställa lite annat därifrån! Tack för tipset *yes*
De tycker jag =) dock blir den väldigt stel och fäster dåligt när det är kallt.. jag är ju i ett kallgarage så de var lite problem, men en värmepistol fixade det =)

Postat: tis feb 16, 2010 23:02
av dagg
Kan updatera med lite bilder från dagens påhitt =)

Far iväg till bilen för att försöka få lite gjort i kylan.. Tog med mig styrservot för att göra så spakstället å rattstången passa


Bild


Bild
Trodde att större ingrep skulle behövas, men jag kapade bara bort bottendelen på original fästet.. och rattstången gick in emellan =)


Bild


Bild
Snygga till lite sen så äre klart =) ska nog förstärka lite iofs


Bild
Men bilen gick inte igång när ja vred på nyckeln.. va gör jag för fel ??? :D


Bild
Återstår att göra ett nytt hål för gaswiren kom jag på sen när ja plocka ihop å åkte hem.. menmen de får bli nästa gång =) å då ska de fan vara lite varmare =P

Postat: ons feb 24, 2010 22:13
av dagg
Hejhej


Blir en liten update om man nu kan kalla det för det. har varit dåligt på sistone och kommer tyvärr vara det ett tag framöver.. massa annat som kommit ivägen...

Kom över 2 drivknuter för ett bra pris, nästan gratis =)
Bild

Postat: lör apr 10, 2010 14:46
av dagg
Här var de dött som i graven!
Har haft mkt annat strul som kommit i vägen.. en av anledningarna är denna:


Fick den billigt tack vare läckande kylarpaket. lagade det å den går som en klocka =)
Bild


Bild


Bild

Nog om det.. om de nu finns nå intresse kvar för projektet, så kan ja berätta att idag så vart det nån timme nedlagt på bilen för första gången på länge nu.
Original bakvagnen på 80´n har jag ej demonterat fram tills nu, tog tag i det idag.

Bilen helt på pallbockar nu
Bild


Bild
avgas som satt på


Bild
Dämparna


Bild


Bild


Bild
Den har klarat sig väldigt bra från rost under.. syns dock inte så bra på bilden

Postat: lör apr 17, 2010 17:41
av dagg
Idag har jag jävlats med bakaxeln.. alla bultar satt så in i h-vete på 90´n. men fick loss den till slut =)

Börja me att skruva ihop 90´n lite så den kunde stå på framfötterna



Bild


Bild


Bild
så nu sitter bakaxeln på 80´n =) saknas dämparna dock

Blev inte många bilder tyvärr.. men det tog rätt lång tid tack vare bultar som satt..

Postat: sön apr 18, 2010 13:10
av blueman83
Det går framåt sakta men säkert. *yes*

Inte så kul att byta värmepaket i C4orna..
Böt själv värmepaket imin A6a 2.3 ivintras då mitt värmepaket tappade cirkulation.
En massa rivning med klimatanläggning, elmotorer, spjäll osv.

Skillnad på GTn, den tog bara 1timme så var allt bytt och klart. :D

Postat: sön apr 18, 2010 16:58
av dagg
blueman83 skrev:Det går framåt sakta men säkert. *yes*

Inte så kul att byta värmepaket i C4orna..
Böt själv värmepaket imin A6a 2.3 ivintras då mitt värmepaket tappade cirkulation.
En massa rivning med klimatanläggning, elmotorer, spjäll osv.

Skillnad på GTn, den tog bara 1timme så var allt bytt och klart. :D
japp nu börjar de komma igång igen =)

aa de tog sin tid att få ut det.. tack vare det fick ja den billigt, de som sålde den kunde inte fixa det själva, å verkstad ville ha 8-10 000 för å laga det :P Detta läckte, så hemfärden var inge vidare :P fick åka utan värme å rutorna nere hehe

ja de är lite skillnad :P