Audi ''Lång'' sport quattro replika!

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aj då, det lät inte roligt :(

Det innebär ju så klart en massa merjobb, men jag har sett flera som har bytt tak, speciellt om de siktar på rätt rutvinkel för att bygga en spq. Det svåraste i det fallet är nog att hitta en tvådörrars Audi 80...

Kämpa på bara!! *yes*
MummZ
GT-tok
Inlägg: 116
Blev medlem: lör maj 06, 2006 23:36
Ort: Ume
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

näe jag vart som tvärless nu alltså..

Visst måste taket från en audi gt coupe från 84 passa rakt av?
Hittade en i närheten.

jo nog kom jag kämpa på alltid. :)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

om du ska ska köra med glasfiber tak så rekomenderar jag att sätta in en bur. och så tror jag inte du får byta ut taket mot glasfiber heller för besiktningen. för det är ju en sorts krock skydd. lika så om du rullar med bilen så vill du ju inte leka störtbåge själv. men ta lite bilder så kan viu nog hjälpa dig med att spekulera vilket som går att lösa.
MummZ
GT-tok
Inlägg: 116
Blev medlem: lör maj 06, 2006 23:36
Ort: Ume
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

Det är redan bestämt att båge kommer in i bilen.
Kommer även byta tak. dock kommer det bli vanligt plåt till att börja med.

Å nä vill inte va min egen störtbåge :P
får inte över mina bilder från mobilen därav att de inte kommit upp nå bilder.
säger bara LG telefoner :/
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ok låter vettigt. du kan ju byta ut sektioner av taket till glasfiber. utan att påverka säkerheten för mycket. lifes god eller vad är det dom säger om LG :wink:
MummZ
GT-tok
Inlägg: 116
Blev medlem: lör maj 06, 2006 23:36
Ort: Ume
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

Jo visst skulle man kunna göra de. men de blir nog senare om man får någon galen ide att toklätta bilen eller nått :P haha.

Denna å nästa vecka kommer de anlända ganska många paket te mig kan jag säga :) Blir kul!
MummZ
GT-tok
Inlägg: 116
Blev medlem: lör maj 06, 2006 23:36
Ort: Ume
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

Jaha nu har de hänt lite sen sist allafall..
Har börjat me sprutet å he fast alla giver osv.
Har även svetsat dit fäste för Bredbandslambdan.
Tar sjukt lång tid att ta bort grenrör å downpipen.. kanske bara jag som inte vet något bra knep.

Sen fynderar jag på de där med taket...
Om man sitter i bilen så är balkarna som går från höger te vänster sida svetsade dit en gång så nått är mekat med taket, de är dåligt gjort så kan man bara kapa ner de å göra om eller måste man spänna upp bilen om man tar en åt gången?

Sen.. längst fram i taket är det som en läpp eller hur man ska säga som går från höger te vänster den är kapad å trasig. kan man bara kapa bort den å skippa skiten eller ska man sätta dit något liknade eller nått rör imellan?


Eftersom taket ser ut som de gör så hur mäter man upp de på bästa sätt för att verkligen konstatera att själva taket är rakt och att själva hålet där rutan sitter är formen som rutan är. går juhförsig lägga dit rutan utan list å mäta de men har ni något annat sätt?


Mvh

Victor
Skriv svar