Motorbyte i Peters UrQuattro

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Är min bil... flåt, din bil färdig än eller :)
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Hur går det här då? Nu bord du vara ute på vägarna väl?

Fråga angående cirkulationspumpen till 3B-motorn.. kommer jag behöva flytta med den till min GT ? Antar det eftersom du hade väl en cirkulationspump sedan innan på urisen då du hade turbo från början?

Hur gjorde du med servopumpen, kör du med urisens eller 200'ans?
Min 200 åker snart på skrot och då kanske man ska skruva loss det som jag kommer behöva Innan det är för sent!
Cirkulationspumpen; är det after-run pumpen du tänker på? I så fall, hitta en stor fin soptunna att placera den i och plugga sedan slangarna :wink: Behövs inte, tänk bara på att låta turbon kylar ner ordetligt innan du stänger motorn.

Servopumpen måste du köra bilens orginal. 200:an och urisen jobbar med olika tryck i systemen så behåll bilens och modda till fästen så att du kan få på den på 3B motorn.
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Är min bil... flåt, din bil färdig än eller
Sorry har inte varit inne här på några veckor...
Har inte öppnat garageporten på ett par veckor heller för den delen.

För att göra en lång historia längre:
Som vissa kanske vet så skulle jag ner till ringen (Nurburgring Nordschleife) och köra för några veckor sedan. Höll på med Audin som en idiot veckorna innan för att få klart bilen tills dess. Fick klart bilen så långt som körbar och in på besiktning (blankt papper *yes* ) i.a.f. men fick inte motorn till att gå som den ska. 1 dag innan avfärd så var det bara att lägga ner verktygen och innse att quattron inte skulle komma ner till ringen.
Hjälp, vad gör jag!!! Hmmm... en billig och busig bil som håller för många mil bankörning?????
-En E30 325 införskaffades! (Polaren som jag åkte ner med har en E30 M3 Sport Evo, så jag låg lite i lä)


Bild

Sedan jag kom hem så har jag i princip inte öppnat garage porten! Det blev väl för mycket innan helt enkelt.

Egentligen är det nog inte mycket kvar, motorn går i "limp home mode", d.v.s. på grundinställningar. Förmodligen är det någon givare eller kontakt som jag missat, inte mycket kvar men jag har tappat gnistan helt enkelt :cry:


Hade dock ute bilen en snabb stund idag och var tvungen att knäppa en bild.

Bild

Just nu så har jag dock tappat gnistan som sagt (jag tappade den helt när jag vred av ett bränslerör) och om du vill köpa en 97% färdig bil och skulle råka ha 100 000.- i bakfickan så är det nog läge nu :shock:

Mycket godis til bilen också, kika i specen här: http://www.garaget.org/?car=51917
Skriv svar