Snart kommer den!!!

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 01, 2005 13:21
Ort: Motala

Snart kommer den!!!

Inlägg av Lilja »

Tjena, jag tänkte berätta lite om mitt projekt. Det är en -83:a som står på renovering.
Följande är gjort: Skärmkanter bak bytta, invikta skärmkanter. Nya bromsdelar överallt.(trummor,skivor, bromcylindrar, backar, belägg, handbromswire) Bromsslangar i teflon runt om, nya bromsrör i rostfritt.(hela systemet) Nya hjullager, spindelleder, styrleder. Nya bussningar överallt.(länkarmar, vxl låda. Subframe och bärarmsbussningar i polyuretan) Bränsleledningar i rostfritt och teflon. Hela underredet målat med svart body. Alla chassidelar blästrade och målade med hammarlack.(svart och silver) Motorrummet nylackat och alla delar rengjorda och/ eller lackerade. Servoslangar och värmeslangar i teflon. Hela karossen ska på lack i mitten av maj. Kulör ljusblå metallic (LL5Y)
Saker på gång: Sänkningssats.(fjädrar & gasstötar) Rostfritt avgassystem. Några passande fälgar.
Ny stereoanl. finns: Kenwood KDC-W4031 + MDS Fantic N216 + NR690. Slutsteg + baslåda kommer senare.
Inredningsarbetet får nog vänta lite.(blir nog ganska orginal)
Jag tror att jag fått med det mesta. Hör av mig när det händer mer saker.
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Verka fint det där bygget, Du har inga bilder? *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt :D

Lite bilder hade varit kul *yes*
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 01, 2005 13:21
Ort: Motala

Inlägg av Lilja »

Tjena.
Det är inte mycket att se än. Just nu är karossen tom för lackering. Efter lack kommer alla prylar på, då kan jag fota lite varefter delarna kommer på plats.
Vi ses då! *yes*
Jimpa_31
GT-diggare
Inlägg: 89
Blev medlem: ons dec 15, 2004 09:11
Ort: Kopparberg /

Inlägg av Jimpa_31 »

Lilja tar du med min bil oxo dåda ? : )


Tvättade bilen idag och såg hur mycket rost det hade kommit fram under vintern :(

Och det var ej trevligt :cry:


Så gåre när man har bara en bil inga tvätt möligheter....
Audi Gt Coupe 82
Bild
Skriv svar