GT projekt, lite tyskstuk och trimning.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Y-Tech heter firman.. http://www.ytech.se/system/start.asp?HI ... &HSID=2417
Hoppade in och jobbade igår så jag har inte hunnit gjort så mkt som det var tänkt.
Men lite bilder kommer här iallf.
Har mätt ut för bredbandslambdan och avgastempgivaren.
Var sen till en vän som äger en trimningsfirma som svetsade på anslutningarna,
[/img]
[/img]
EGR anslutningen finns inte att köpa nytt så jag fick dra loss den som sitter på original grenröret.
[/img]
Rör mot fläns är kapat svetsat och anpassat efter min bil.
[/img]
Det är på gång..
Kommer troligen att ta ner motorn tillsammans med växellådan.
Ser ut att vara byggt för att göra så.
[/img]
Men lite bilder kommer här iallf.
Har mätt ut för bredbandslambdan och avgastempgivaren.
Var sen till en vän som äger en trimningsfirma som svetsade på anslutningarna,
[/img]
[/img]
EGR anslutningen finns inte att köpa nytt så jag fick dra loss den som sitter på original grenröret.
[/img]
Rör mot fläns är kapat svetsat och anpassat efter min bil.
[/img]
Det är på gång..
Kommer troligen att ta ner motorn tillsammans med växellådan.
Ser ut att vara byggt för att göra så.
[/img]
Sant!! EGR ventilen är fullkomligt onödig, men andledningen till att den fick vara med är att det ska (se) original ut med EGR ventil fram på insuget, vaccumslangen och röret till grenröret.Edis skrev:Spännande som sjutton!
EGR-ventilen, var det inte onödigt att svetsa dit den? Den behöver ju inte fungera nuförtiden.
Nu är man ju definitivt sugen på att vara med i garaget och skruva
Hålla gammel stilen helt enkelt, sen om jag kommer använda rörets funktion och skicka in varm tråkigt luft i insuget eller plugga röret får man se.
Gtn startar inte.. Är det någon som kan se vad felet ligger genom att kolla på bilden.?
Drivlinan är nu urtagen och frontbalk med tillhörande länkarmar är tillbaka satta så GTn går att rulla.
Lite mer rivning kvar sen blir det att fixa rostfläckarna sen är det dags för en ny lack i motorutrymmet.
[/img]
Drivlinan är nu urtagen och frontbalk med tillhörande länkarmar är tillbaka satta så GTn går att rulla.
Lite mer rivning kvar sen blir det att fixa rostfläckarna sen är det dags för en ny lack i motorutrymmet.
[/img]
Slipade det sista i motorutrymmet igår samt maskerade och donade.
Styrservon fick sig en superduper snabb uppfräschning/polering med.
Iform av lite körning med nylontrissan.
Sent blev det..
Tog även och gjorde hålet i batterihyllan lite större så man kommer åt bradbandslamban och avgastempen.
[/img]
Polarn har slipat detaljer som bromsklockan och diverse stag.
Bromsklockan är även målad,, bilder på det kommer.. Blev som nytt.
[/img]
Dagens dagsverk.
Grundad, målad och klarlackad, det blev klent med klarlack på slutet.
Blev lite sträv yta på några ställen där klarlacken är som tunnast
men färg är det där iallf.
Nu ska den få stå inågra dagar och härda.
Känns att man inte är 18år längre. 3.5timmes nattsömn är för lite känner jag nu.
[/img]
Styrservon fick sig en superduper snabb uppfräschning/polering med.
Iform av lite körning med nylontrissan.
Sent blev det..
Tog även och gjorde hålet i batterihyllan lite större så man kommer åt bradbandslamban och avgastempen.
[/img]
Polarn har slipat detaljer som bromsklockan och diverse stag.
Bromsklockan är även målad,, bilder på det kommer.. Blev som nytt.
[/img]
Dagens dagsverk.
Grundad, målad och klarlackad, det blev klent med klarlack på slutet.
Blev lite sträv yta på några ställen där klarlacken är som tunnast
men färg är det där iallf.
Nu ska den få stå inågra dagar och härda.
Känns att man inte är 18år längre. 3.5timmes nattsömn är för lite känner jag nu.
[/img]
Jag köpte bränsleledningarna på Audi för några årsedan och de kom färdigbockade som "helrör" och det var en mardröm att byta på plats utan billyft... De brukar rosta sönder under batterilådan... Inget bra ställe att ha soppaläckage på i närheten av grenröret.blueman83 skrev:Ska bli kul när det är uppstartdags.. Förhoppningsvis under nästa vecka.
Måste jaga tag i nya bränsleledningar med, dom var inte fräscha och det är likabra att byta då motorn/drivlinan är urplockad.
Tack för tipset, då ska jag åka förbi V.A.G imorrn..Edis skrev:Jag köpte bränsleledningarna på Audi för några årsedan och de kom färdigbockade som "helrör" och det var en mardröm att byta på plats utan billyft... De brukar rosta sönder under batterilådan... Inget bra ställe att ha soppaläckage på i närheten av grenröret.blueman83 skrev:Ska bli kul när det är uppstartdags.. Förhoppningsvis under nästa vecka.
Måste jaga tag i nya bränsleledningar med, dom var inte fräscha och det är likabra att byta då motorn/drivlinan är urplockad.
Precis, under batterihyllan var dom rostskadade..
Kände lite på en, och den kändes för mjuk för att vara fräsch, bröt lite (extra) och så hade jag plötsligt en rörbit ihanden.. hehe
Njaa,, Droppande bensin vill man inte ha på grenröret.
Det var många årsedan jag köpte dessa, kanske redan 2002 och då kostade det ena röret 800 och det andra 600. Tyckte det var svindyrt då, men när jag fick hem rören och såg hur de var bockade så tyckte jag att priset var mycket skäligt. Jag skulle inte vilja ge mig på att bocka något liknande kan jag säga, längsta "raksträckan" var typ 10-15 cmblueman83 skrev:Tack för tipset, då ska jag åka förbi V.A.G imorrn..
Precis, under batterihyllan var dom rostskadade..
Kände lite på en, och den kändes för mjuk för att vara fräsch, bröt lite (extra) och så hade jag plötsligt en rörbit ihanden.. hehe
Njaa,, Droppande bensin vill man inte ha på grenröret.
Vanliga koppar rör hade dom hemma med, jag har en bra bit liggandes jag med.
Men dom vägrade tillverka bränslerör av det.
Det ska vara glödgade, vanliga kopparör reagerar med bensin efter ett tag och släpper ifrån sig ämnen. Stopp i bensinsystemet vill jag inte ha..
Det funkar ett tag med vanliga kopparrör men inte i längden sa dom.
Men dom vägrade tillverka bränslerör av det.
Det ska vara glödgade, vanliga kopparör reagerar med bensin efter ett tag och släpper ifrån sig ämnen. Stopp i bensinsystemet vill jag inte ha..
Det funkar ett tag med vanliga kopparrör men inte i längden sa dom.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Lacken börjar bli hård nog att börja vidröra utan problem.
En heldel är gjort men inte så mkt som syns.
Har hammarlackat och målat med värmebeständig färg på utsatta delar i motorutrymmet. Tex. Balkar, undersidan frontplåten, underisdan av batterihyllan osv.
[/img]
Några av delarna som är lackade och redo att monteras.
[/img]
Imorgon ska växellådan få sig en rengöring är det tänkt.
Ska beställa utrampningslager med. Lika bra att byta det när man ändå är isär med allt.
[/img]
Det var lite rester inuti sprängkåpan.
Svänghjulet/tryckplattan var dock torrt och fräscht.
Packboxen såg dock fräsch ut, kan ha varit läckaget på vattenanslutningen baskpå toppen eller en läckande ventilkåpa som har släppt igenom kladd och runnit ner här?
[/img]
En heldel är gjort men inte så mkt som syns.
Har hammarlackat och målat med värmebeständig färg på utsatta delar i motorutrymmet. Tex. Balkar, undersidan frontplåten, underisdan av batterihyllan osv.
[/img]
Några av delarna som är lackade och redo att monteras.
[/img]
Imorgon ska växellådan få sig en rengöring är det tänkt.
Ska beställa utrampningslager med. Lika bra att byta det när man ändå är isär med allt.
[/img]
Det var lite rester inuti sprängkåpan.
Svänghjulet/tryckplattan var dock torrt och fräscht.
Packboxen såg dock fräsch ut, kan ha varit läckaget på vattenanslutningen baskpå toppen eller en läckande ventilkåpa som har släppt igenom kladd och runnit ner här?
[/img]