GT projekt, lite tyskstuk och trimning.
Fan vad ballt o haft den så.. Jag gillade allt. Ska där vara stripes så ska där vara text med..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
PSD
KLart det vore kul att labba med PSD filen
Igår var det dags för ett litet polerings ryck igen.
Det har legat på is nu ett tag.
Igår fick det bli fördelarens tur att bli (bling bling)
Lite finpolering kvar innan jag är fullt nöjd, sen är det bara att sätta ihop alla delarna i fördelaren kvar.
Det var 2st små fjädrar i fördelarbottnet som blir en utmaning att sätta tillbaka. Ingen som har något tips eller sprängskiss på en fördelare.
Här är en före/efter bild.
Kan lova att det är mkt. blankare i verkligheten. Att takort på nypolerat är inte lätt.
Det har legat på is nu ett tag.
Igår fick det bli fördelarens tur att bli (bling bling)
Lite finpolering kvar innan jag är fullt nöjd, sen är det bara att sätta ihop alla delarna i fördelaren kvar.
Det var 2st små fjädrar i fördelarbottnet som blir en utmaning att sätta tillbaka. Ingen som har något tips eller sprängskiss på en fördelare.
Här är en före/efter bild.
Kan lova att det är mkt. blankare i verkligheten. Att takort på nypolerat är inte lätt.
jo tjena.. Silken skillnad det blev. Ska du polera allt så mycke så får man ha solbriller på sig om du öppnar huven..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
blev mkt bling bling jämfört me titigare
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Tack så mkt.
Hade hunnit med termostathuset oxå om inte motorn på borrmaskinen hade brunnit. Det rök och stank väldigt illa ett tag.
Köpte en ny borrmaskin för poleringen och jag kan lova att polering sliter hårt på elmotorn. Så det gick bort närmare 1timme på enbart laga elmotorn för nya polerings äventyr.
Får se när nästa polerings rycket blir.
Hade hunnit med termostathuset oxå om inte motorn på borrmaskinen hade brunnit. Det rök och stank väldigt illa ett tag.
Köpte en ny borrmaskin för poleringen och jag kan lova att polering sliter hårt på elmotorn. Så det gick bort närmare 1timme på enbart laga elmotorn för nya polerings äventyr.
Får se när nästa polerings rycket blir.
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Det blir grymt läckert
Japp det sliter hårt på borrmaskinerna jag har bränt 2 stycken så ja vet
är inne på min tredje nu ,köpte en lite dyrare denna gång bättre kvalite de andre var billigare saker
har skiss men det är till Quatttro men tror det är samma
Japp det sliter hårt på borrmaskinerna jag har bränt 2 stycken så ja vet
är inne på min tredje nu ,köpte en lite dyrare denna gång bättre kvalite de andre var billigare saker
har skiss men det är till Quatttro men tror det är samma
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Ihelgen blev inte många saker polerade.
Nöjde mig att polera termostatshuset och gick igenom reservmotorn som jag har liggandes ilådor.
Tänkte jag skulle fixa bottendelen till den isommar.
Är det sant att balansering av vevaxeln ger 10-15hk extra?
Lika bra man lämnar in vevaxeln för slipning oxå.
Och så en bild på helgens polering. Jag tog och polerade upp ett termostatshus extra oxå (den till höger, opolerade). Tänkte lägga in den under säljes här på forumet. Tror inte jag har någon användning av den.
Nöjde mig att polera termostatshuset och gick igenom reservmotorn som jag har liggandes ilådor.
Tänkte jag skulle fixa bottendelen till den isommar.
Är det sant att balansering av vevaxeln ger 10-15hk extra?
Lika bra man lämnar in vevaxeln för slipning oxå.
Och så en bild på helgens polering. Jag tog och polerade upp ett termostatshus extra oxå (den till höger, opolerade). Tänkte lägga in den under säljes här på forumet. Tror inte jag har någon användning av den.
De e en otrolig skillnad.. Bra jobbat.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Ihelgen satte jag och polarn ihop ett varsitt motorstöd.
För övrigt hände det inte så mkt på mekningsfronten.
Förutom lite polering av insugen.
Polarn testkör sitt motorstöd.
Han är nog bra sugen på att få klar motorn till sin Peugeot nu som det ser ut.
Och så en gruppbild på våra polerade fördelare.
För övrigt hände det inte så mkt på mekningsfronten.
Förutom lite polering av insugen.
Polarn testkör sitt motorstöd.
Han är nog bra sugen på att få klar motorn till sin Peugeot nu som det ser ut.
Och så en gruppbild på våra polerade fördelare.
Idag har det gjorts lite mera på motorfronten.
Kan börja med att lägga upp en bild på min och polarns motorstöd som vi har monterat motorblocken på..
Vad ska detta bli för något?
Topp-packning i massonite???
Nej, det är en skyddsplatta för kolvloppen vid blästringen av motorblocket.
Det blev endel polering av insuget oxå. Nu är halva delen grovslipad.
Jag lade reserv insuget ovanför så man kan se skillnaden bättre.
Kan börja med att lägga upp en bild på min och polarns motorstöd som vi har monterat motorblocken på..
Vad ska detta bli för något?
Topp-packning i massonite???
Nej, det är en skyddsplatta för kolvloppen vid blästringen av motorblocket.
Det blev endel polering av insuget oxå. Nu är halva delen grovslipad.
Jag lade reserv insuget ovanför så man kan se skillnaden bättre.
foliatecks bromsoksfärg är kannon.. körde me den själv den tål bromsolja o hög temp.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Idag blev det lite mekning.
Polarn glasblästrade småytor på insuget där man inte kom åt med maskinen.
Insugets grovpolering är istort sett klart. Nu är det vattenslipningen kvar innan slutpoleringen. Insuget ser matt ut på bilden p.ga. vattenslipningen.
Polarn tog även och blästrade svänghjulet. Det blev riktigt bra.
Får se om det blir lättning av det oxå.
Är det någon som har en bra idé på hur man ska ytbehandla svänghjulet från ytrost?
[/img]
Polarn in Action, med sin hembyggda blästerbox.
[/img]
Polarn glasblästrade småytor på insuget där man inte kom åt med maskinen.
Insugets grovpolering är istort sett klart. Nu är det vattenslipningen kvar innan slutpoleringen. Insuget ser matt ut på bilden p.ga. vattenslipningen.
Polarn tog även och blästrade svänghjulet. Det blev riktigt bra.
Får se om det blir lättning av det oxå.
Är det någon som har en bra idé på hur man ska ytbehandla svänghjulet från ytrost?
[/img]
Polarn in Action, med sin hembyggda blästerbox.
[/img]