GT projekt, lite tyskstuk och trimning.
I söndags plockade jag fram GTn ifrån vinterdvalan.
Tvättade av dammet på den och började att polera lite på den.
Här är huven polerad. Ska vaxas sen när hela bilen är polerad.
Den kommer att bli sjukt blank..
Har även tagit beslutet att tabort toningsfilmen på bakrutorna.
Jag tror den kommer bli snyggare och se dyrare ut utan solfilmen.
[/img]
[/img]
Tvättade av dammet på den och började att polera lite på den.
Här är huven polerad. Ska vaxas sen när hela bilen är polerad.
Den kommer att bli sjukt blank..
Har även tagit beslutet att tabort toningsfilmen på bakrutorna.
Jag tror den kommer bli snyggare och se dyrare ut utan solfilmen.
[/img]
[/img]
Det går sakta men säkert fram med poleringen.
Har kommit en bra bit på väg iallafall.
Är ca: 1-2timmars finglans polering kvar sen så får det duga.
Tog några bilder idag. Men bilderna ljuger. Det är mkt. blankare i verkligheten + att det sitter polertvåls rester kvar på aluminiumet.
Ska testa att fota ute i dagsljus nästa gång får se om det blir bättre bilder på det då.
[/img]
[/img]
Har kommit en bra bit på väg iallafall.
Är ca: 1-2timmars finglans polering kvar sen så får det duga.
Tog några bilder idag. Men bilderna ljuger. Det är mkt. blankare i verkligheten + att det sitter polertvåls rester kvar på aluminiumet.
Ska testa att fota ute i dagsljus nästa gång får se om det blir bättre bilder på det då.
[/img]
[/img]
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Svårt att säga hur lång tid det har tagit eftersom jag har hållit på med det till/från sedan i vintras. Med några effektiva timmar itaget. Men jag skulle tippa på runt 50timmar totalt hitills.Christian_J skrev:Jäklar vilken puts! Det där måste ha varit ett monsterjobb, ungefär hur många timmar tog insuget? Själv får man ju vara glad om man lyckas klämma in en kväll i veckan i garaget...
/Christian
Material kostnaden vill jag inte ens tänka på.
Men några M3 trissor 99kr/st, 1st borrmaskin 229kr, våtslip papper och poleringstvålar har det gått åt.
Man får inte ha för bråttomt med att få fram slutresultatet, utan det är bara att sitta å slipa och finpolera och samtidigt fantisera om hur fint det tillslut kommer att bli.
Idag kom fyndet hem som jag nyligen köpt.
4st Fondmetal fälgar 4x100 i det rätta tyska "breda" stuket.
Såna här växer inte på träd direkt.
Ska ta av däcken och renovera upp fälgarna.
Polera om fälgkanten, glasblästra den silverlackade ytan och lacka med ny färg. Sen kommer dom att passa som en smäck på GTn.
[/img]
[/img]
4st Fondmetal fälgar 4x100 i det rätta tyska "breda" stuket.
Såna här växer inte på träd direkt.
Ska ta av däcken och renovera upp fälgarna.
Polera om fälgkanten, glasblästra den silverlackade ytan och lacka med ny färg. Sen kommer dom att passa som en smäck på GTn.
[/img]
[/img]
Dags för en liten uppdatering.
Har lackbättrat små detaljer på GTn. t.ex. så har backspeglarna fått ny fräsch lack på sig.
Originaltonade baklyktor är monterade.
Hela bilen är ny polerad. "Tror inte den kan bli så mkt blankare med medlen som säljs till oss privat personer".
Den tråkiga toningsfilmen på bakrutorna är borttagen. Klistret efter solfilmen var ett elände att tabort. CRC:s STRIPPER fungerade bäst.
Blev hur nöjd som helst nu utan toningen. Mkt. cleanare utseénde.
Idag Monterade jag vitablinkersna + att jag provmonterade fondmetal fälgarna innan jag kränger av däcken och renoverar upp fälgarna.
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
Har lackbättrat små detaljer på GTn. t.ex. så har backspeglarna fått ny fräsch lack på sig.
Originaltonade baklyktor är monterade.
Hela bilen är ny polerad. "Tror inte den kan bli så mkt blankare med medlen som säljs till oss privat personer".
Den tråkiga toningsfilmen på bakrutorna är borttagen. Klistret efter solfilmen var ett elände att tabort. CRC:s STRIPPER fungerade bäst.
Blev hur nöjd som helst nu utan toningen. Mkt. cleanare utseénde.
Idag Monterade jag vitablinkersna + att jag provmonterade fondmetal fälgarna innan jag kränger av däcken och renoverar upp fälgarna.
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
Då var en sats fjädrar på väg hit till sverige ifrån H&K
Man fick välja fritt mellan 40/40, 60/40, 60/60
Jag valde 40/40.
http://hkmotorsport.de/
Man fick välja fritt mellan 40/40, 60/40, 60/60
Jag valde 40/40.
http://hkmotorsport.de/
Snart är det dags att fixa färg till motorblocket.
Halva blocket är nu blästrat.
Frågan är vilken färgsättning man ska ha på blocket och oljetråget
Jag ska köpa VHT:s motorfärg ifrån Danmark, den ska vara bäst.
Finns i culörerna: Blå, Orange, Gul, Röd, Svartblank, Svartmatt
Vilken/vilka fäger tycker ni man ska köra på?
Jag är inne på svartblank på både blocket och tråget, men det kanske ser lite för original ut?
Halva blocket är nu blästrat.
Frågan är vilken färgsättning man ska ha på blocket och oljetråget
Jag ska köpa VHT:s motorfärg ifrån Danmark, den ska vara bäst.
Finns i culörerna: Blå, Orange, Gul, Röd, Svartblank, Svartmatt
Vilken/vilka fäger tycker ni man ska köra på?
Jag är inne på svartblank på både blocket och tråget, men det kanske ser lite för original ut?
ja tycker matt svart rakt av
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu