Grejjat lite med GTn ihelgen..
Scimsat om spjällhuset och felsökt efter eventuella vaccumläckage.
Jag skulle bara kolla lite.
Tyckte det var likabra att byta ut insugspackningen så man kan utesluta den.
Fick till en helt okey tomgång efter en heldel justerande på gasspjäll, mässingskruv och CO skruven.
Det är då tur att man har en bredbandslamba att slänga blicken på annars hade man varit ganska så såld.
När jag var nöjd med tomgången så vrålade jag iväg på en kortare testrunda.
Den stack iväg helt ok.. Ja, effekter vänjer man sig snabbt vid. Sen tycker man det inte är så märkvärdigt längre. hehe.
Såg på lambda mätaren att den gick för fett under normal gas.. Värdet låg på ca: 10.5 AFR men vid last så låg den runt 13.7-14.7
När jag hade passerat en granne som var ute och mappade sin S2 (RS) stylad typ 1km bort så skulle jag vända.
Jag släpper på gasen och då dör bilen.
Och vägrar att starta.
Testar att vrida ner COn. Då dessa bilar kan bli trögstartade när de är ljummen om COn står fel. Men icke.. Fick vänta ett tag sen small den igång igen.
Dock helt utan tomgång.. Så det var bara att hålla den iliv igen och gasa hemåt.
Nu har den surat så många gånger så det är dags för nya tändstift och tändkablar.
Vet inte hur gamla stiften och tändkablarna är.. Mer änn 10år iallf. då de satt ibilen när jag köpte den.
Iofs. så har jag bara åkt 1sommar med bilen.
En liten vårbild på motorn.
Tjälskotten har inte släppt riktigt här.
På ett ställe var det så guppigt så att downpipen under bilen på grenröret tog i.
Det blev repor och en buckla.Men jag tror det klarade sig från skador.
Får vänta några veckor innan man provkör den igen så tjälskotten hinner lägga sig så vägen blir jämn.