Sida 19 av 20
Postat: tis apr 03, 2012 07:44
av phille_hbg
blueman83 skrev:Polarn har lekt klart med tig svetsen.
Vad tycks?
Bild
Bild
Bild
skulle du kunna tillverka fler såna där och isf, vad skulle det kosta tror du?
MVH Phille
Postat: tis apr 03, 2012 14:09
av zlobo
gjorde en sådan låda för massa år sen o satte ett öppet filter i andra ändan. lät rigtigt bra
Postat: tis apr 03, 2012 17:30
av Audimannen2
Ser riktigt bra ut
Postat: ons apr 04, 2012 20:33
av blueman83
Kul att ni gillar det ni ser.
Det räcker dock med att tillverka en sådan luftburk för min del.
Byggde av en Pipercross PK010C stomme som jag hade över.
Hade den på annons förr här på forumet förr vill jag minnas.
Materialet jag köpte var 0.5 kvadrat 3mm aluminium. 280kr
Sen gick det åt en massa tillsatsmaterial och gas för polarn
Har dock några detaljer kvar som han ska fixa.. Det är fästen för klämmorna som håller plastdelen under bränslefördelaren.
Postat: sön apr 08, 2012 02:49
av blueman83
Ikväll har jag och en meckpolare bosatt i Sthlm som är på hemmaplan över helgen börjat montera uppgraderingarna på GTn. Imorgon ska vi montera kamdrevet och klocka in det exakt enligt kamkortet.
En liten bild där jag står och klurar lite.
Postat: ons apr 11, 2012 00:09
av blueman83
Dags för lite biluppdatering.
GTn står på lyften sedan en tid tillbaka.
En vän som var hemma från Sthlm ställde och hjälpte till med sportchassiet.
Meckningen gick i det ryska temat. Man måste ha roligt ien verkstad.
Jag fick äran att dra åt stötdämparmuttrarna.
Fick inte med några schims hylsor med de nya sportdämparna.
Men hade ett par på lager som tur var. (En ligger på den vita trasan)
Den kommer att gå som en gokart efter vägarna.
Provade gunga den fram/bak när den kom ner på golvet igen.
Det är stor skillnad nu kan jag lova.
Nya kängningshämmar bussningar och stabstag i framvagnen.
Inmätning av fjäderbenstaget.
Borrning.
Gradskive dags.
Skar ut centrumhålet iden med laser så det passade in på remskivans hål.
Kamdrevet på plats.
Fräst ut schims till födelaren så det blir tyst på den.
Postat: sön apr 15, 2012 02:35
av blueman83
Har pillat lite på GTn nu..
Så här kommer rördragningen bli på ett ganska ungefär..
Vad tror ni, mer kalluft änn så här är det svårt att få tag i.?
Tajt med rördragningen.
Postat: sön apr 15, 2012 12:22
av Edis
Trevliga framsteg, kul när man kan hålla på med förbättringsprojekt av den sorten
Postat: sön apr 15, 2012 21:18
av Nosliwe
Satan vilket jobb du lägger ner i bilen. 10 gånger så bättre än ny! Är lite avis på vissa av dina delar
Postat: mån apr 16, 2012 17:17
av blueman83
Kul att ni gillar det.
Till helgen ska den smälla igång är det tänkt.
Pratade med en däcknisse idag.
Han var ivrig på att få se GTn och att ställa framvagnen på den.
Kommer han att provköra den för att kolla så allt är rätt inställt i framvagnen?
Ja troligen. Hehe
Postat: mån apr 16, 2012 19:39
av Nosliwe
Aha du har inte provstartat än? Eller menar du ställas på?
Postat: mån apr 16, 2012 20:07
av blueman83
Nosliwe skrev:Aha du har inte provstartat än? Eller menar du ställas på?
Jag menade provköra med kamaxeln inställd enligt kamkortet och med Bosch 044 pumpen och sportdämparna.
Ägaren till CP-Service har varit där och ställt in insugsnocken enligt kamkortet.
2.30mm lyft vid TDC.
Tänkte göra det själv först men kände att jag inte hade 110% koll.
Ventilsallad vill man ju undvika när man startar upp den.
Postat: mån apr 16, 2012 20:12
av Nosliwe
Aha, så bra koll hade jag
Postat: ons maj 02, 2012 00:21
av blueman83
Ikväll blev det lite provkörning, ställa tändning och soppa.
Ställde ner styrtrycket till 2.6bar
Nu går den riktigt bra, stark och fin i hela registret.
Blev riktigt fint ljud av det dubbelkoniga K&N filtret med.
Har även fått dragit om lite kablar för generator och startmotorn.
Då rostfria extraktorröret hade börjar smällt original kablarna av strålningsvärmen.
Så här blev filterdelen underifrån.
Postat: fre maj 11, 2012 22:54
av blueman83
Var in till en bilverkstad idag och ställde in halvljuset och kollade
avgasvärdena inför besiktning isommar.
Jag har lyckats bra med motorbygget och egen mappningen.
Avgasvärdet var klockrent.
Den sista effekten får man leta fram ien bromsbänk.
Postat: sön maj 13, 2012 18:08
av Edis
Gott!!
Är nog inte helt vanligt att man kommer med en sugmotor till en bromsbänk i dagens läge. Svågerns bror har byggt en bromsbänk och jag tänkte jag skulle testa GT:n där så småningom. Är ju kul att se hur många av de 136 kusarna som är kvar
Postat: mån maj 21, 2012 19:31
av blueman83
Det finns ett halvdåligt filmklipp ute på youtube nu..
http://www.youtube.com/watch?v=1ECsd2PA ... r_embedded
Postat: ons maj 23, 2012 20:33
av blueman83
Så här blev det med fjäderbensstaget på plats.
Nytvättad på bilden.
En bild när den var inne på hjulinställning..
Bara besiktning kvar nu.
Postat: tor jun 14, 2012 22:54
av blueman83
Imorse rullade GTn igenom besiktningen.
Den fick mkt beröm, enda felet dom hittade var en skyltlampa som
hade slocknat påväg till besiktningen.
Postat: fre jun 15, 2012 05:41
av Edis
Stort grattis!! Riktigt gott efter allt slit