GT -- SPQ = Regbesikting?!
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 12:58
- Ort: Huskvarna
GT -- SPQ = Regbesikting?!
Hej på er!
Ska dra igång mitt drömprojekt sedan många år tillbaka, ska i dagarna inhandla en Gt Coupe som ska bli donatorbil för mitt Spq bygge.
Mina stora frågor ligger runt besiktningen, är det möjligt att en kortad bil med turbo motor mm går att regga in igen?
Problemet är ju Quattron, de är mycket jobb att få till den biten eftersom Gt:n i nuvarande läger är framhjulsdriven! Men de går väl o lösa om man ger de lite tid.
Så, vad jag undrar är, går det att besiktiga?? Var inte blyga, skriv nu!
Mvh Henke
Ska dra igång mitt drömprojekt sedan många år tillbaka, ska i dagarna inhandla en Gt Coupe som ska bli donatorbil för mitt Spq bygge.
Mina stora frågor ligger runt besiktningen, är det möjligt att en kortad bil med turbo motor mm går att regga in igen?
Problemet är ju Quattron, de är mycket jobb att få till den biten eftersom Gt:n i nuvarande läger är framhjulsdriven! Men de går väl o lösa om man ger de lite tid.
Så, vad jag undrar är, går det att besiktiga?? Var inte blyga, skriv nu!
Mvh Henke
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 12:58
- Ort: Huskvarna
Re: GT -- SPQ = Regbesikting?!
Audi_Henke skrev:Hej på er!
Ska dra igång mitt drömprojekt sedan många år tillbaka, ska i dagarna inhandla en Gt Coupe som ska bli donatorbil för mitt Spq bygge.
Mina stora frågor ligger runt besiktningen, är det möjligt att en kortad bil med turbo motor mm går att regga in igen?
Problemet är ju Quattron, de är mycket jobb att få till den biten eftersom Gt:n i nuvarande läger är framhjulsdriven! Men de går väl o lösa om man ger de lite tid.
Så, vad jag undrar är, går det att besiktiga?? Var inte blyga, skriv nu!
Mvh Henke
Har snackat med Bilprovningen och SFRO, har allt klart för mig nu..
Senaste nr av bilsport har ett reportage om detta. Är inte mycket för tidningen bilsport annars, men köpte nummret för denna artikel. Gav lite mer baskunskaper i vad man kan göra med en bil och ändå besiktiga/köra lagligt.
Står bl.a. om motorbyten som många på forumet har varit inne på. Klart genomförbart med positivt resultat från bilprovningen enligt artiklen.
Köp och läs, ni som är sugna på "ombyggt fordon"
Står bl.a. om motorbyten som många på forumet har varit inne på. Klart genomförbart med positivt resultat från bilprovningen enligt artiklen.
Köp och läs, ni som är sugna på "ombyggt fordon"
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 12:58
- Ort: Huskvarna
Japp, de går.. "inget är omöjligt" sa killen på SFRO!
Totalt satt jag i telefonen i typ 1,5timme med både Bilprovningen o SFRO, de beror lite på hur och vad man gör.. men att besiktiga ett ombygt fordon eller ett amatörbygt fordon är inga problem sålänge man håller sig inom vissa ramar mm.
Kruxxet för mig blir med att svetsa i ett annat golv från en quattro, men de är ju ett senare problem änsålänge
Mvh Henke
Totalt satt jag i telefonen i typ 1,5timme med både Bilprovningen o SFRO, de beror lite på hur och vad man gör.. men att besiktiga ett ombygt fordon eller ett amatörbygt fordon är inga problem sålänge man håller sig inom vissa ramar mm.
Kruxxet för mig blir med att svetsa i ett annat golv från en quattro, men de är ju ett senare problem änsålänge
Mvh Henke
kör du med ett annat golv så kan det bli problem (med bäriigheten i chassiet), för du har en viss bär het i golvet på en quattro och då kommer den klassas för amatörbyggt fordon. Det e den infon ja fick när ja pratade me dom. sen är det många andra punkter med man måste kolla på.Audi_Henke skrev:Japp, de går.. "inget är omöjligt" sa killen på SFRO!
Totalt satt jag i telefonen i typ 1,5timme med både Bilprovningen o SFRO, de beror lite på hur och vad man gör.. men att besiktiga ett ombygt fordon eller ett amatörbygt fordon är inga problem sålänge man håller sig inom vissa ramar mm.
Kruxxet för mig blir med att svetsa i ett annat golv från en quattro, men de är ju ett senare problem änsålänge
Mvh Henke
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
-
- GT-intresserad
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 12:58
- Ort: Huskvarna
zlobo skrev:kör du med ett annat golv så kan det bli problem (med bäriigheten i chassiet), för du har en viss bär het i golvet på en quattro och då kommer den klassas för amatörbyggt fordon. Det e den infon ja fick när ja pratade me dom. sen är det många andra punkter med man måste kolla på.Audi_Henke skrev:Japp, de går.. "inget är omöjligt" sa killen på SFRO!
Totalt satt jag i telefonen i typ 1,5timme med både Bilprovningen o SFRO, de beror lite på hur och vad man gör.. men att besiktiga ett ombygt fordon eller ett amatörbygt fordon är inga problem sålänge man håller sig inom vissa ramar mm.
Kruxxet för mig blir med att svetsa i ett annat golv från en quattro, men de är ju ett senare problem änsålänge
Mvh Henke
Japp, den infon fick jag också, Om man bygger 4wd på en framhjusdriven bil så blir det automatiskt amatörbygd fordon för då har man ändrat för mycket på bilen. Får se lite hur jag gör.. Måste ha tag i en motor också!
Förresten, jag tror vi har snackats vid på telefonen engång, du ringde på min svarta Uris som jag sålde, stämmer de?
Mvh Henke
stämmer nog, skall köpa mig en uris någon gång med o renovera måste ha en 10v turbo med.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
sfro tar 4000 + ev resa
buller prov 1250
+ bilprovningens avgifter för regg bes
buller prov 1250
+ bilprovningens avgifter för regg bes
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu