Projekt saffrans GT

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Projekt saffrans GT

Inlägg av motornisse55 »

Tänkte skapa en projekttråd här med saker ja ska göra på bilen. Jag hoppas att ni uppskattar det :D
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Inlägg av motornisse55 »

Japp, har ju varit i garaget idag och börjat lite smått.
Det första på programmet var att ställa bilen på 4 st pallbockar och de var snart gjort.Det andra blev att börja skrapa rost(ja, ni läste rätt!) och det grundmålades för att sedan målas över med saffransfärg. Den historian kan ja ju dra med när ja var på volvo och skulle köpa ett lackstift i den kulören. För det första så tittade dom på mig som ja var från rymden, sedan så började de knappa på datorn och efter en halvtimme så hittade dom serienumret efter att tittat i den ena pärmen efter den andra. Men ja fick beskedet att "varan" skulle komma dagen efter. Det var första gången de beställde ett sådant.
Nog om det, har även varit igång under bilen och grejat med avgassystemet och då bla skurit av ett armeringsjärn som var svetsat i avgasröret och sen var de fastsvetsat i chassiet!!, snacka om extra ljud i bilen av alla vibrationer!
Hade tänkt lägga upp bilder men vad jag förstår måste man ha dom på en websida innan eller har jag fel, hjälp mig!
Men de var allt för idag och ja återkommer med info..
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hej och välkommen! Ska bli kul att följa ditt projekt!

Här har Edis lagt upp info om bilder och sånt: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=27

Bruzze
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Tjena!

Det är en jäkligt fin färg och passar mkt bra på GTn!! :P Har några bilder på min gamla Gt här på sidan me saffrans lack *hehe*

http://www.bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1571
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det är samma bil eller?
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

bruzze skrev:Det är samma bil eller?
va? han skulle ju lacka bilen i Saffran som jag förstog det. då tänkte jag bara länka så han kan kika lite inspirationsbilder :P
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det andra blev att börja skrapa rost(ja, ni läste rätt!) och det grundmålades för att sedan målas över med saffransfärg. Den historian kan ja ju dra med när ja var på volvo och skulle köpa ett lackstift i den kulören.
Jag fick intrycket att den redan var saffransfärgad eftersom motornisse55 köpte lackstift! 1+1=styggans gamla! :roll:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

aha, bruzze va inte så dum som man trodde, :wink: *yea*
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

hehe ja nu vart de snurrigt.. :: hur som helst blir det nog kalasbra!

Edit! Bruzze! Du har nog fanimej rätt!! hehe

Ursäkta min tvekan :oops: :lol: Är nog lite snurrig :lol:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag har mina ljusa stunder! :wink:
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Inlägg av motornisse55 »

Japp, inte alla indianer i kanoten!!
Men nu har det varit en till dag i garaget. Började med att sätta upp några lampor i taket så de blev bra ljuse.
Ja gick igång med att plocka bort insugningsgummit och kallstartsventilen så ja kom åt att plocka bort ventilkåpan som var lagom insmörjd i fett, skit och olja(hittade en gitarr och). Fick då syn på att en slang hade gått av som går mellan kallstartsventilen och ner till luftburken så de blev att blocka bort locket till burken också. :?
Fick då syn på styggarns gamla verk med att hela undre delen av luftburken var uppborrad med VÄLDIGT stora hål. Tänkte mer på slangen där som gått av, den kanske har gjort de att tomgången är så dålig??

Gick på med polertrasa och tog nästan hela bilen men eftersom den står så nära väggen på höger sida så blev de inte mer..

Var ju tvungen att köpa en avfuktare och sätta in för de är ju inte så kul att odla rattmuff :D

Over and out!
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Inlägg av motornisse55 »

Har blivt lite gjort nu igen på bilen. Började med att slipa ner vetilkåpan och har blåst på grundfärg. Nu återstår en fin lack.Nåot förslag på färg??
Sen får även remkåpan en omgång..
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

bilder bilder *hehe* :lol:
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Inlägg av motornisse55 »

Idag blev ännu en dag med bilen. Blev till att få dit remkåpa,ventilkåpa o lite sånt skit i motorrummet. Sen lärde jag mig en sak: Skruva aldrig bort sidokjolar. Dom sitter där utav någon anledning tex att dölja ROST!!, så de får bli fortsättningen på den här historien..
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

bilder?
motornisse55
GT-intresserad
Inlägg: 31
Blev medlem: tor aug 30, 2007 20:37

Inlägg av motornisse55 »

Började med lite rostlagning idag i trösklar och antennfästet ibak. Har nu startat upp den efter mekningen i motorrummet och nu har den bra tomgång igen :D

De där med bilder är ett stort problem för mig för jag får de inte att fungera, så jag får försöka bättra mig på den fronten..
Skriv svar