Men det fanns några plus också,så som ett verkstadskvitto från V.A.G på ca 7000kr för topprenovering.Nya bromsok och skivor och nästan rostfri.
Hittade sedan en skrotigare GT på blocket för 1700kr och den hade den plast jag ville ha.
Karossen va helt slut men den gick bra i motor och låda.Plockade av allt användbart och skrotade resten,fick tillbaks 1500kr.
Började med objektet att plocka av länkarmar,stötdämpare och dragkroken för blästring och pulverlack.Fick byta ut ett fjäderbenslager och drivknutsdamask.
Efter lack skruvade ihop allt med nya bullt och satte igång med att skrapa bort lacken från karossen,färgen satt löst så det gick ganska fort.
Framspoilern var av på flera ställen men det lagades med glasfiberspackel.
Nya bromstrummor köptes för att det var gängpaj för hjulbulltarna.
Monterade på kjolarna och spoilern och slipningen kunde börja.
Smetade även på ny underredsmassa under och i hjulhusen. Våtslipade och klarlackade bakljusen och reflexrampen tonades och kofångare och bakspeglarna putsades upp.
Lackade bilen hemme i garaget med ett dugligt resultat.Förra helgen skruvades allt på plats.Och sen var jag tvungen att ta en sväng runt byn

Nu står den ute i väntan på bättre reflektorer,avgassystem och alufälgar.
4400kr har GT kostat mig hitills, men sen är det fälgar,däck,fönstertoning och besiktning, och det den drar med sig kvar

Billigt projekt som passar min tunna plånbok.
Bilder tagna 13/1-08 finns på pixbox.se Klicka på sök och skriv juttu på sök användare.
Ha det.
