billigt litet projekt.

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
juttu
GT-intresserad
Inlägg: 22
Blev medlem: tis mar 28, 2006 10:45
Ort: garpenberg

billigt litet projekt.

Inlägg av juttu »

Våren-06 införskaffades en 83:ans GT av farsans kompis i norrland för 3000kr. Och vad för slags GT för dom pengarna? Jo,en rollad utan vinge och spoiler och dessutom gått nästan 30000mil.
Men det fanns några plus också,så som ett verkstadskvitto från V.A.G på ca 7000kr för topprenovering.Nya bromsok och skivor och nästan rostfri.
Hittade sedan en skrotigare GT på blocket för 1700kr och den hade den plast jag ville ha.
Karossen va helt slut men den gick bra i motor och låda.Plockade av allt användbart och skrotade resten,fick tillbaks 1500kr.
Började med objektet att plocka av länkarmar,stötdämpare och dragkroken för blästring och pulverlack.Fick byta ut ett fjäderbenslager och drivknutsdamask.
Efter lack skruvade ihop allt med nya bullt och satte igång med att skrapa bort lacken från karossen,färgen satt löst så det gick ganska fort.
Framspoilern var av på flera ställen men det lagades med glasfiberspackel.
Nya bromstrummor köptes för att det var gängpaj för hjulbulltarna.
Monterade på kjolarna och spoilern och slipningen kunde börja.
Smetade även på ny underredsmassa under och i hjulhusen. Våtslipade och klarlackade bakljusen och reflexrampen tonades och kofångare och bakspeglarna putsades upp.
Lackade bilen hemme i garaget med ett dugligt resultat.Förra helgen skruvades allt på plats.Och sen var jag tvungen att ta en sväng runt byn :D
Nu står den ute i väntan på bättre reflektorer,avgassystem och alufälgar.
4400kr har GT kostat mig hitills, men sen är det fälgar,däck,fönstertoning och besiktning, och det den drar med sig kvar *neutral* .
Billigt projekt som passar min tunna plånbok.
Bilder tagna 13/1-08 finns på pixbox.se Klicka på sök och skriv juttu på sök användare.
Ha det. *yes*
audi gt -83
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kul att kunna få igång en maskin med de pengarna :D

Här är en länk till bilderna:
http://www.pixbox.se/usr_show_id47795_page0_order1.html
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Där ja, för att inte ha lagt ner mer än 4400:- på den så e den ju kanon fin !
Den lackering duger ju gott !
Kommer nog bli bra sen ska du se :D
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

intressant projekt. Lägg upp bilderna i tråden ist. Ladda upp bilarna här om du vill: http://allyoucanupload.webshots.com/

//Dajjmen
Bild
Skriv svar