Tom's Audi GT -85

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Edis skrev:Aj då, bilderna är nog flyttade, men texten finns kvar. Här kan du se några bilder iallafall:
http://kent.lundin.dinstudio.se/gallery1_2_1.html
Det ser helt onekeligen riktigt mycket mer attraktivt för display-bygge i den panelen. Men jag är lite osäker, Ska nog försöka måtta på en Audi 100 panel iaf, Dom har väl mer gemensamt med Gt än en Audi 90?

Det tål att testas, får forska lite i det där. :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

xe0n skrev:Ska nog försöka måtta på en Audi 100 panel iaf, Dom har väl mer gemensamt med Gt än en Audi 90?
På vilket sätt skulle de ha mer gemensamt?
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Edis skrev:
xe0n skrev:Ska nog försöka måtta på en Audi 100 panel iaf, Dom har väl mer gemensamt med Gt än en Audi 90?
På vilket sätt skulle de ha mer gemensamt?
Jag är inte säker, Det är nog mer en tanke bara.
De tidiga audi 100 har väl en liknande instrumentering som GT?
Förutom reglagen på mätarhuset?

jag är inte säker som sagt, Har väl bara fått för mig det.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

xe0n skrev:
dagg skrev:va är en Zalman MFC2 :?: =P
Om du menar den tidigare audi 80 så är instrumentpanel exakt likadan.. har en 84:a som brukis nämligen
EDIT: googlade på zalman så nvm ;) ska nog köpa en sån! =D tack för "tipset" om man nu får härmas lite? :)
säg bara till om du vill ha den lite billigare, Jag kan alltid köpa lös från jobbet.
Vi är faktiskt generalagentur för Zalman i Norden så alla Zalman prylar du köper är nog mest troligt från oss :)

Tidigare Audi80 bara? Hur är det med de nyare Audi 80 ?
aa de hade ju varit superschysst! lägger till dig på msn så kan vi prata vidare om det där.

Jag vet inte hur pass mycket det skiljer sig på nyare karossen, är nog ganska stor skillnad skulle jag tro..
Die for metal!
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

dagg skrev:
aa de hade ju varit superschysst! lägger till dig på msn så kan vi prata vidare om det där.

Jag vet inte hur pass mycket det skiljer sig på nyare karossen, är nog ganska stor skillnad skulle jag tro..
Jag kollar priset på jobbet idag.
Det är bara att adda på :)

Det är helt klart väldigt intressant med iaf nyare audi 90's instrumentpanel, får spana lite på jobbet. Vi får se, Hinner som sagt ändra mig 100 gånger innan jag bestämmer mig :)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Såg att du är sugen på att byta ut panelen till en Audi 90 ins
Det är en hel del du måste göra om dels byte av rattstång+fästet den gamle tar i hastighetsmätaren sen göra två nya fästen i ytterkanterna det är de ända som håller panelen på plats plus mittkonsolen,hastighetsmätarn är elektonisk så det finns ingen vajer där är ett litet problem
självaste panelen är bara att såga till rakare den är ju ganska rund i framkanten så det är bra passform.bredden är det samma.
sen har vi fläktpaketet passar ej får göra om lufto värme rören ,jag har inte fixat mitt ännu men vet hur jag ska görat.
Jag bytte hela skiten pedaler rattstång så det drog med sig en hel del.... så om du funderar på att byta så finns det att göra,
synd att jag inte har några bilder kvar de försvann när jag hade datorn inlämnad de rensade diskarna för mig och tog ingen backup blev lite sne
SÅ LYCKA TILL!
om du är intresserad av att spana inn hur det ser ut så är du välkommen bor ju inte så långt från mjölby
:shock: :D :D
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

rallytobbe skrev:Såg att du är sugen på att byta ut panelen till en Audi 90 ins
Det är en hel del du måste göra om dels byte av rattstång+fästet den gamle tar i hastighetsmätaren sen göra två nya fästen i ytterkanterna det är de ända som håller panelen på plats plus mittkonsolen,hastighetsmätarn är elektonisk så det finns ingen vajer där är ett litet problem
självaste panelen är bara att såga till rakare den är ju ganska rund i framkanten så det är bra passform.bredden är det samma.
sen har vi fläktpaketet passar ej får göra om lufto värme rören ,jag har inte fixat mitt ännu men vet hur jag ska görat.
Jag bytte hela skiten pedaler rattstång så det drog med sig en hel del.... så om du funderar på att byta så finns det att göra,
synd att jag inte har några bilder kvar de försvann när jag hade datorn inlämnad de rensade diskarna för mig och tog ingen backup blev lite sne
SÅ LYCKA TILL!
om du är intresserad av att spana inn hur det ser ut så är du välkommen bor ju inte så långt från mjölby
:shock: :D :D
Jag ska helt klart komma ner och kolla på ditt bygge, det verkar grymt :)
Man hinner ändra sig en miljon gånger, Och jag har funderat på om jag bara kapar bort mätarhuset och gjuter om det istället. Finns flera vägar.
Antingen så gör jag ett eget eller så plastar jag formen från en audi 90 eller dylikt. Hinner säkert ångra mig igen men det är vad som snurrar i huvudet just nu. :)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Det är bara att slå en plinga så beskriver jag vägen telenr och adressen står på min hemsida annars!!
hemnr 0140-12138 säkrast 070-2040523
Idag blir man väl dyngad får sätta en adresslapp runt halsen ,ska på 40-årskalas (syrran fyller)
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

rallytobbe skrev:Det är bara att slå en plinga så beskriver jag vägen telenr och adressen står på min hemsida annars!!
hemnr 0140-12138 säkrast 070-2040523
Idag blir man väl dyngad får sätta en adresslapp runt halsen ,ska på 40-årskalas (syrran fyller)
Schysst, behöver iofs bara adressen. GPS'en sköter resten :D
man blir så slö med gps har jag märkt.

Får göra ett besök i början av Februari om det låter överkomligt :)
Ta det lugnt med spriten ;)
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Uppdatering..

Så var hon i garaget efter mycket om och men.

Fota lite i garaget, Jag står ungefär 15m från väggen bakom mig så det finns mer yta än vad som syns ;)
Ser ni hur glad hon är? ;)
Bild

Svängyta måste man ju ha! flyttar ut henne sen, nu står hon rätt nära väggen.
Bild

Inredningen är absolut inte den bästa tyvärr
Bild

Och den ledsna läkande kylaren :(
Bild

Mer bilder kommer snart, Åker nog ut ikväll igen ;)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

fan va gött att de ordna sig med garaget! *yes*
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

dagg skrev:fan va gött att de ordna sig med garaget! *yes*
Inte en dag för tidigt iaf, Portarna till området tjärvade också förstå gången man skulle in :( Men lyckades haffa någon snubbe som hade nyckel till bakre ingången :)

Nu står hon i värmen och väntar på kärlek ;)
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

då har jag varit ute och slitit i bilen.

ser ut att hon har varit krockad:
Bild

rör? va i hel...
Bild

Skärmen har fått sig lite rost, men bara ytligt *andas ut*
Bild

vänster a-stolpe, ser inte så illa ut som jag ser det.
Bild

Stereo måste man väl ha i garaget?
Bild

sådär ser det ut efter att man har använt sig av 100w lampor. härdsmälta :(
Bild

man blir bara mer och mer förbannad på tidigare ägare...
Bild


ser ju inte så illa ut här iaf..
Bild

ååh.. idioter..
Bild

inte ens taket kunde dom låta bli
Bild

taklucka deluxe? ser ut som biltema...denna ska svetsas igen!
Bild

se ledsen hon ser ut att vara :(
Bild

Där har ni två timmars mekande, jag måste säga att tankarna på att sälja delarna är lockande till och från. bilen är totalt misshandlad men det går ju att göra i ordning men det är mycket mer jobb än jag trodde på den här bilen.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hmmm, det ser inte så kul ut och ju mer man rotar desto mer hittar man... Har du kollat i skuffen under bagagerumsmattan? Hur ser den ut under? Kolla under batterihyllan också, speciellt på bränslerören där också.

Hur mycket tid och pengar har du tänkt att lägga på den? Jag brukar resonera som så att jag lägger hellre några tusenlappar extra på bilinköpet för hur man än gör så blir reparationer alltid mycket dyrare än vad man vill tro...

Projektet ser ju inte omöjligt ut, men hur är det mekaniska i övrigt?
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Edis skrev:Hmmm, det ser inte så kul ut och ju mer man rotar desto mer hittar man... Har du kollat i skuffen under bagagerumsmattan? Hur ser den ut under? Kolla under batterihyllan också, speciellt på bränslerören där också.

Hur mycket tid och pengar har du tänkt att lägga på den? Jag brukar resonera som så att jag lägger hellre några tusenlappar extra på bilinköpet för hur man än gör så blir reparationer alltid mycket dyrare än vad man vill tro...

Projektet ser ju inte omöjligt ut, men hur är det mekaniska i övrigt?
Golven ser bra ut, bagaget ser bra ut, ingen rost där.
Den rost som finns förutom i astolpen är bara ytrost.

ska kika på batterihyllan imorgon.

Maskinellt går den ju riktigt bra, Trimmad och klar.
Lite tickande, Men det har antagligen med dålig olja att göra, Bilen har stått ett tag innan jag köpte den då.

Det är frågan, hur mycket pengar.. Kostar det mig totalt 4000 spänn att göra i ordning rosten och fronten så är jag nöjd och kan lägga ner det.
bilen kostade mig 6 papp, hyffsat billigt. och 10 papp är väl en bil i bra skick värd?

Jag har en polare som ska lacka bilen sedan också.
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Kom på en sak,

Hur tar man ut framrutan som smidigast?
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Du har lite att göra ser jag men inget är omöjligt då hade jag gett upp förlänge sen min va extremt ROSTIG i golvet.
Rutorna är väldigt smidigt, tror jag skrev i forumet hur man gjorde bara att vika in gummilisten på insidan ,ska se var i forumet jag skrev ner det,men tryck inte ut rutan då spricker den
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... ight=rutor
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

rallytobbe skrev:Du har lite att göra ser jag men inget är omöjligt då hade jag gett upp förlänge sen min va extremt ROSTIG i golvet.
Rutorna är väldigt smidigt, tror jag skrev i forumet hur man gjorde bara att vika in gummilisten på insidan ,ska se var i forumet jag skrev ner det,men tryck inte ut rutan då spricker den
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... ight=rutor
Ursäkta jag var inte tydlig nog, jag menar vindrutan.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Spana in länken som jag la in så står det hur du kan göra för att få ut framrutan ,bakrutan och även sidorutorna smidigast
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... ight=rutor
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

rallytobbe skrev:Spana in länken som jag la in så står det hur du kan göra för att få ut framrutan ,bakrutan och även sidorutorna smidigast
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... ight=rutor
Sedär, Jag hade på tok för bråttom :oops:
Skriv svar