Tom's Audi GT -85
Då har jag varit och slitit igen.
Bort med skärmarna fram, plockat ner framrutan och sidkjolar.
Nedre framkant av vänster framskärm, ser lite ledsen ut :/
detta såg ju mindre roligt ut :/
okej, Det här SER illa ut. Men i verkliga fallet är det ingeting alls. rätt rostfritt där förutom lite ytrost.
Länkarmarna har klarat sig riktigt bra! jag är nöjd
Här är rosthålet vid a-stolpen fast utan vindrutan, Lite småtråkigt att repa något sånt här, Det krävs en reservdelsbil.
Annars såg det rätt okej ut, mindre rost här och där.
Höger sida har klarat sig utan rost alls. Det märks att bilen togs in till sverige först 2001.
skärmarna är alltså monterade innan lackering av bilen, ren plåtyta under skärmen.
Det jag oroade mig över var trösklarna, plast på plåt brukar innebära massor med saltgömmor. Gissa om min förvåning att det inte fanns en enda centimeter med rost?! supernöjd
Sådärja! en lyckad onsdag kväll enligt mig, Fick hjälp av Fredrik så det gick undan där
Jag börjar bli optimistisk nu, Det är i rättan tid att börja ta tag i rosten innan det är för sent.
Synpunkter? uppskattas!
Bort med skärmarna fram, plockat ner framrutan och sidkjolar.
Nedre framkant av vänster framskärm, ser lite ledsen ut :/
detta såg ju mindre roligt ut :/
okej, Det här SER illa ut. Men i verkliga fallet är det ingeting alls. rätt rostfritt där förutom lite ytrost.
Länkarmarna har klarat sig riktigt bra! jag är nöjd
Här är rosthålet vid a-stolpen fast utan vindrutan, Lite småtråkigt att repa något sånt här, Det krävs en reservdelsbil.
Annars såg det rätt okej ut, mindre rost här och där.
Höger sida har klarat sig utan rost alls. Det märks att bilen togs in till sverige först 2001.
skärmarna är alltså monterade innan lackering av bilen, ren plåtyta under skärmen.
Det jag oroade mig över var trösklarna, plast på plåt brukar innebära massor med saltgömmor. Gissa om min förvåning att det inte fanns en enda centimeter med rost?! supernöjd
Sådärja! en lyckad onsdag kväll enligt mig, Fick hjälp av Fredrik så det gick undan där
Jag börjar bli optimistisk nu, Det är i rättan tid att börja ta tag i rosten innan det är för sent.
Synpunkter? uppskattas!
Så där vill jag att min trösklar ser ut när jag ska ta bort sidokjolarna för lite fix.
Bilen din blir nog kanon efter "några" timmar.
Bilen din blir nog kanon efter "några" timmar.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Man blir bra optimistisk när man inte hittar rost bakom kjolar!dagg skrev: äh de där va inte så farligt med rost! vill du se på rost? gör ett studiebesök hos mig
hehe, de där fixar du
värre var det ju med min framskärm dock :/
Du får la fota lite så vi får se vad du menar med rost
Ja jag tror att jag faktiskt kommer att stå ut med det lilla som finns, Det blir inte så mycket svetsande. Iaf inte så mycket som jag trodde!Jonas skrev:Så där vill jag att min trösklar ser ut när jag ska ta bort sidokjolarna för lite fix.
Bilen din blir nog kanon efter "några" timmar.
Det är ändå lite turen i oturen, hade ingen slitit isär bilen nu så hade det nog varit kört för den.
kan du ta en till bild på spak stället fast frammi från?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
på denna.
ser det ut så här på vissa gt original eller har man bytt till en nyare låda?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
en undran ...
undarar om 83:ans skärmar passar på den ?? isf har jag 2 skapliga liggandes från mitt spq bygge =) intresserad ??
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin
Re: en undran ...
Kanske, beroende på priset. Det är en bit att åka.coupesudden skrev:undarar om 83:ans skärmar passar på den ?? isf har jag 2 skapliga liggandes från mitt spq bygge =) intresserad ??
// mvh janne sundin
Vad ska du ha för dem?
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
Låter bra! det är vänster skärm egentligen som är dålig. Högra är precis rostfri.coupesudden skrev:Det blir inga fantasi summor iaf =) ska kolla närmare hur dom e i skick innan jag lovar nått ... jag fotar lite och återkommer !!
// mvh janne sundin
La mig under bilen idag och hittar ingen rost någonstans.
Lite ytrost på bromsledningar, kollat dom. samt lite på soppafiltret och omkring där. tror jag har kommit över ett rejält rostfritt exemplar förutom fronten och vänstra skärmen.
Jag har även spånat lite på renoverinen av motorn, ett komplett kit för bara toppen (Sotnings sats) kostar i runda slänger 3000:-
Det finns kompletta motorer från C4 med elektroniskt insprut för mindre pengar. Så min plan är nu att hitta en motor från Audi 100 C4 -91 och uppåt.
Kikade över mina bromsskivor och dom är rätt slut, Och mekonomen vill ha 800 spänn per skiva
Men jag märkte att bromsoken är jäääävligt lik ford sierrans, och skivorna till dem kostar 195:- respektive 198:-
Med lite tur så går skivorna rakt på, Eller så får jag helt enkelt norpa bromsoken från en sierra.
Synpunkter? Jag är inte så jättesäker på allt det här så alla kommentarer och kritik är väldigt välkommet!
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
hmmm....
Blir det inte tufft att få dom centrerade när vw audi kör med 57,1 mm nav ocg forden har större .... hade audin haft pinnbult så hade jag nog köpt iden.....
rätta mig om jag har fel =))
Edit: ford har 63,3 i navdiameter ..... det blir pilligt som f*n att få dit hjulen sen och få skivan centrerad ordentligt !!
// mvh janne sundin
rätta mig om jag har fel =))
Edit: ford har 63,3 i navdiameter ..... det blir pilligt som f*n att få dit hjulen sen och få skivan centrerad ordentligt !!
// mvh janne sundin
Re: hmmm....
Jag vet att sierrans nav är större, Jag har ju delarna så jag ska kolla lite om det går att pussla ihop.coupesudden skrev:Blir det inte tufft att få dom centrerade när vw audi kör med 57,1 mm nav ocg forden har större .... hade audin haft pinnbult så hade jag nog köpt iden.....
rätta mig om jag har fel =))
Edit: ford har 63,3 i navdiameter ..... det blir pilligt som f*n att få dit hjulen sen och få skivan centrerad ordentligt !!
// mvh janne sundin
Att betala 800 spänn per skiva är rent absurt, Det hade väl varit okej om det hade varit riktigt bra bromsar.
Jag har kört Audi fälgar på Sierra så det är inga problem, det är väl centreringen av skivan som kan vara lite pilligt. inte omöjligt iaf tror jag.
Återkommer med resultat senare.
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
hehe...
Ett välkänt program och biltema e allt som behövs =))
art no : 64-035 kostar 299:-/st och passar bättre än sierrans kan jag lova !!
// mvh janne sundin
art no : 64-035 kostar 299:-/st och passar bättre än sierrans kan jag lova !!
// mvh janne sundin
Re: hehe...
Stämmer bra, Sierrans ET är på tok fel.coupesudden skrev:Ett välkänt program och biltema e allt som behövs =))
art no : 64-035 kostar 299:-/st och passar bättre än sierrans kan jag lova !!
// mvh janne sundin
Experimenterar vidare med A6'ans skivor
Har varit ute och ryckt ur kylaren idag.
Ursäkta dom dåliga bilderna, Glömde kameran så det fick bli mobilkameran
den var i värre kondition än jag trodde, Om man kunde ta VM-guld i minst fuknktionsdugliga kylare så hade jag vunnit.
Detsamma gäller nog förre ägarens installation av kablar, Varför sätta dit en säkring när man ändå inte kan göra det seriöst?
Pillade lite på brukisen också, Om någon här inne förstår sig på det elektroniska insprutet till en 2.8 EFI så vore all hjälp tacksam. Har problem med LMM'arna. När man inte begriper sig på problemen så slutar det ofta såhär.. Massa öl våldtog min mun och ville posera i motorutrymmet på den "manliga" V6an
Zlobo:
Ledsen jag har nog missat ditt inlägg, Jag kan verkligen inte svara på din fråga. Jag är inte så hemma på audi gt, det här är min första.
Ursäkta dom dåliga bilderna, Glömde kameran så det fick bli mobilkameran
den var i värre kondition än jag trodde, Om man kunde ta VM-guld i minst fuknktionsdugliga kylare så hade jag vunnit.
Detsamma gäller nog förre ägarens installation av kablar, Varför sätta dit en säkring när man ändå inte kan göra det seriöst?
Pillade lite på brukisen också, Om någon här inne förstår sig på det elektroniska insprutet till en 2.8 EFI så vore all hjälp tacksam. Har problem med LMM'arna. När man inte begriper sig på problemen så slutar det ofta såhär.. Massa öl våldtog min mun och ville posera i motorutrymmet på den "manliga" V6an
Zlobo:
Ledsen jag har nog missat ditt inlägg, Jag kan verkligen inte svara på din fråga. Jag är inte så hemma på audi gt, det här är min första.