Håller på att börja göra om min GT Coupé till en sport coupé. Har inte så mkt pengar så det komemr ta tid men det kommer gå sakta men säkert framåt
Bilder kommer snart på det lilla jag har gjort nu.
Det är bara tagit bort lister och så ska jag byta soppa pump och filter mm. eftersom den är väldigt seg startad och olje lampan blinkar till vid skarpa svängningar.
Det tyder iaf på att den får för lite soppa pga av att tändstiften var/är vita.
Bygga sport coupé av en GT Coupé
Vänta med att byta soppapumpen tills du har bytt bränslefiltret.
Soppapumpen är dyr och den kanske inte behöver bytas.
Om du har tillräckligt med olja i motorn (och normalt oljetryck) och oljelampan lyser ibland när du svänger så kan det vara oljetrycksgivarna som behöver bytas.
Byt båda dessa givare först innan du byter dyrare grejer.
Byt de "billiga" delarna först.
Soppapumpen är dyr och den kanske inte behöver bytas.
Om du har tillräckligt med olja i motorn (och normalt oljetryck) och oljelampan lyser ibland när du svänger så kan det vara oljetrycksgivarna som behöver bytas.
Byt båda dessa givare först innan du byter dyrare grejer.
Byt de "billiga" delarna först.
- fprobban
- GT-fanatiker
- Inlägg: 159
- Blev medlem: fre jul 18, 2008 10:15
- Ort: Sigtuna, Stockholm
- Kontakt:
vad är normalt oljetryck?Jojjan skrev:Vänta med att byta soppapumpen tills du har bytt bränslefiltret.
Soppapumpen är dyr och den kanske inte behöver bytas.
Om du har tillräckligt med olja i motorn (och normalt oljetryck) och oljelampan lyser ibland när du svänger så kan det vara oljetrycksgivarna som behöver bytas.
Byt båda dessa givare först innan du byter dyrare grejer.
Byt de "billiga" delarna först.
Det beror nog lite på vilken typ av olja du kör på.
Sedan är nog inte oljetrycksmätaren i GT:n av bästa kvalitet.
Men jag kör med delsyntet 10w-40 och då har jag ungefär 2bar på tomgång med varm motor och över 5bar (max) under färd.
Men i övrigt är det nog inte så ovanligt att oljelampan glöder på GT:n. Jag har även haft det på min. Får du ingen hög "summerton" samtidigt?
Det brukar i de flesta fallen vara oljetrycksgivarna som börjar tröttna på livet. De har dessutom uppdaterats enligt Mekonomens hemsida.
Någon annan som har en annan åsikt om detta?
Sedan är nog inte oljetrycksmätaren i GT:n av bästa kvalitet.
Men jag kör med delsyntet 10w-40 och då har jag ungefär 2bar på tomgång med varm motor och över 5bar (max) under färd.
Men i övrigt är det nog inte så ovanligt att oljelampan glöder på GT:n. Jag har även haft det på min. Får du ingen hög "summerton" samtidigt?
Det brukar i de flesta fallen vara oljetrycksgivarna som börjar tröttna på livet. De har dessutom uppdaterats enligt Mekonomens hemsida.
Någon annan som har en annan åsikt om detta?