Orginal kaross utan en massa plast och annat tjafs. kanske en annan front vid tillfälle. orginal drivlina. motor från en audi v8 89 pt motor. dubbla turbon gt 17 garret från saab 9000 eller dylikt. dubbla olje kylare från saab 9000 turbo 2,3. e85 drivmedel. audi rs ic eller passande får se hur det blir i framtiden. kanske ett efter marknads sprut eller corvette sprut "tpi" får se.
karossen är rost fri så den blir inget slipande på utan allt ska vara orginal på ut sidan insadan är tanken att det ska bli skinn. och lite annat små fix.
Men problemet med detta bygge är att får tag på ett svänghjul från en manuel växlad audi v8 5 växlad. vad jag vet så finns det inga i sverige. inte på nån utav alla 43 skrotar jag ringt till iaf. 6 växlat finns ju men det vill jag inte ha och att det inte passar i hop med min växellåda.
Så är det nån som har någon sådant ligger och skräpar kan han/hon höra av sig. tack. projektet har inte riktigt dragit i gång riktigt än fören jag får mitt svänghjul. finns att beställa nytt på vag men kostar nån krona.
Så just nu jobbar jag på en audi 90 85:a med modiferad motor från audi 200 tq mc2. med saab 9000 sprut. saab 900 ic saab 9000 2,3 turbo olje kyl hemma byggt fuel rail. och lite annat lull lull. jo är det någ som vet nån som har såna där spridar hylsor för elektroniska spridare som man kan montera i orginal hålen? eller nån som vet vart man får tag i såna vore tacksam för svar på det. men som sagt bilder kommer upp lite senare när jag kommer på hur man gör....