Audi GT Kompressor på G "Bil såld"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

jo då jag skruvar för fullt bara glömt att ta bilder och uppdatera :p
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Aaahh se där en i liv iaf. Ja Jag gör ju inget spännande än så länge så det är ingen ide att ta kort.Men när det kommer i gång igen då så jäklar. Btw jag har lite funderingar på om jag ska montera det hydrauliska bromssytemet som sitter på audi 100 200 fungerar det bra eller är det skit bara? jag har igen erfarenhet av det. Sen funderar jag på att beställa bromsar från wilwood iaf bromsoken kanske skivorna. kollade upp dom på deras hemsida och det är fan inte dyrt om man gämför med typ brembo eller liknande. 6000kr för ett komplett bromssystem med 4kolvsok och 300mm skiva. Det ni. plus frakt och tull avgifter men betydligt billigare än 25000kr som typ brembo och dom andra tar.
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

hydraliska? har inte du redan hydraliskt bromssystem? eller har du vajrar från broms pellen?
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

haha japp det är old scool. nej det jag menar är broms servot. det är hydrauliskt på Audi 100 200 turbo för att inte det ska bli mot tryck när du får lite ladd på turbon.
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

det enda jag har på min bil för att motverka det är en backventil som jag tog från Audi 100 turbon jag tog motorn ifrån.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Update. Jo jag har oxå kört med det tidigare men har oxå vart med om att dom går sönder och vid 1,5 ladd är det jävligt tung bromsat.plus jag hade ju det låg så. Nu håller jag på att tvätta lite delar till framvagnen. bra att ha en hetvatten yvätt på jobbet :) har slipat och lackat styr servot med. ska plocka ner bryggan nån dag så jag lacka den med. bilder kommer sen.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Nu är styrservot lackat. ska montera ner det gamla bara. sen åker fjäder ben ner och allt annat junk som ska göra i ordning. sen blir det mycket elektrolys bad. :lol: bilder kommer senare.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fan va härligt! upp med bilder mannen *yes*
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Intressant tråd! :D

Om man låter grejerna ligga för länge i elektrolysbadet, försvinner den friska metallen också då? :: Verkar i vilket fall vara värt att prova!
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

nej ju längre det får ligga desto bättre men låt det inte ligga föööör länge ca 2 veckor eller så då försvinner effekten och det börjar rosta igen med en jävla fart. tack förresten. gummin och all annan plast blir kvar och drabbas inte av detta. MEN! finns det rost under gummit är det inte säkert det håller tät längre. tänker mest på broms kolvar osv.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Provat nya skivor.

Inlägg av evil.tweety »

Så nu har man börjat tagi tag i projektet på allvar. prövade att montera saab 9000 aero bromsskiva på navet och det passa som handsken. skiljer en millimeter i höjd bara. så från original 240mm till 285 mm mumms,passade även på att tvätta fjäderbenen och lite annat lull lull inför elektrolys badet.

Tvättat!

Bild

Bromsskiva vs original bromsskiva.
Bild

Monterat på navet.
Bild
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Håller på att bygga ordning på mina bromsar. upptäckte en bra sak i går när jag var i garaget. navet fram på våra bilar är inte gjutet utan svetsat av vanligt järn. finna fisken då är det ju bara att kapa bort dom gamla fästena och svetsa ditt nya efter man har beställt dom från vatten skärning. fixade en bild oxå så får ni se vilken skillnad det blev på bromsarna.
Bild
fjäder benen och bryggan ska åka i väg på blästring och kanske pulver lackering. eller så lackar jag själv får se. Är det någon som vet om ett enkelt cad program så man kan rita upp fästena för broms oken? En till bra sak med att man byter fästena till oken är att det går att montera audi a8 bromsar :lol: oken då inte skivorna då det är fel bult mönster.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ÅHH hej å hå här var det kommentarer. nåja en fixat en bild till på ett lackat broms ok denna gång.
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Spännande att su hur det går med bromsarna, helt perfekt att kunna uppgradera bromsarna till en rimlig kostnad!

Grymt fint oket blev, ser fabriksrenoverat ut *yes*
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

tack edis dig kan man lita på :lol: ja vist blir det bra. bara låta det ligga i baljan och borsta av måla klart. är så smidigt. tyvärr har jag för lite balja för att göra det med fjäder benen. ja allt som allt med bromsarna har det kostat mig 100kr plus lite färg. men nu är jag i valet och kvalet om jag ska köra med det hydrauliska bromsservot eller ej men det visar sig. Har gjort i ordning det gamla systemet oxå ut i fall att. Det är ju inte fel heller att saab skivorna passade så pass bra som det gjorde. det finns ju en mängd sådana på marknaden.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Just nu håller jag på att bygga en fälg poler maskin. av lite gamla bildelar som låg i kontianern på jobbet. fick bli en gammal drivaxelknut och hjulager och en gammal torkar motor och en cykel lite metall rör och annat skrot ta da!
Bild
Den är i prototyp läge just nu ska montera en annan drivning så den går lite fortare och en annan motor som är lite starkare funderade även på att montera ner en montain bike för att få flera olika växlar. :lol:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Up date

Inlägg av evil.tweety »

Har äntligen fått tag på en Gängtapp för att göra gängorna till min fuelrail. blev riktigt bra måste jag säga.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Fina fisken!
Fortsätt uppdatera, vi är säkert många som följer men har svårt att kommentera! :)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

tackar. kan tilläggas att dom spridarna som sitter i inte ska användas utan det är bara som mall för att mäta och greja lite under tiden jag bygger motorn.
En annan sak jag kan säga är att an8 gänga är 3/4" 16 unf så vet ni det så slipper ni leta som jag gjorde. *yes*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

ser svin bra ut juh! vad är de för bromsar?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Skriv svar