Audi GT Kompressor på G "Bil såld"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Audi GT Kompressor på G "Bil såld"

Inlägg av evil.tweety »

Jaha satt och läste om alla andras projekt. så då tänkte jag att jag kunde skriva lite om mitt oxå. vet inte riktigt hur man får upp bilder och så men det kommer nog så småning om. Men men. Jo iaf så är det en audi gt quattro. en del kommer nog vilja slå i hjäl mig för detta men tror det blir ett grymt bygge.

Orginal kaross utan en massa plast och annat tjafs. kanske en annan front vid tillfälle. orginal drivlina. motor från en audi v8 89 pt motor. dubbla turbon gt 17 garret från saab 9000 eller dylikt. dubbla olje kylare från saab 9000 turbo 2,3. e85 drivmedel. audi rs ic eller passande får se hur det blir i framtiden. kanske ett efter marknads sprut eller corvette sprut "tpi" får se.
karossen är rost fri så den blir inget slipande på utan allt ska vara orginal på ut sidan insadan är tanken att det ska bli skinn. och lite annat små fix.
Men problemet med detta bygge är att får tag på ett svänghjul från en manuel växlad audi v8 5 växlad. vad jag vet så finns det inga i sverige. inte på nån utav alla 43 skrotar jag ringt till iaf. 6 växlat finns ju men det vill jag inte ha och att det inte passar i hop med min växellåda.

Så är det nån som har någon sådant ligger och skräpar kan han/hon höra av sig. tack. projektet har inte riktigt dragit i gång riktigt än fören jag får mitt svänghjul. finns att beställa nytt på vag men kostar nån krona.
Så just nu jobbar jag på en audi 90 85:a med modiferad motor från audi 200 tq mc2. med saab 9000 sprut. saab 900 ic saab 9000 2,3 turbo olje kyl hemma byggt fuel rail. och lite annat lull lull. jo är det någ som vet nån som har såna där spridar hylsor för elektroniska spridare som man kan montera i orginal hålen? eller nån som vet vart man får tag i såna vore tacksam för svar på det. men som sagt bilder kommer upp lite senare när jag kommer på hur man gör....


:lol:
Senast redigerad av 3 evil.tweety, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Låter skit fett. Hoppas att man kan få se bilder på den snart. Visst de e ju många som vill ha en rostfri GT Quattro. Men men.

Men här e litta info om hur du ska lägga upp bilder..

http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=27

Ps: Lycka till med bygget. *yes* O välkommen hit..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Inget illa menat nu men är det inte bättre att du försöker köpa ett av de redan kapade SPQ-projekten som sitter och samlar damm för att ägarna har tröttnat?
Varför förstöra en sällsynt GT Quattro som bara såldes i drygt 100 ex i Sverige mellan 1985-88?

Jag kanske är ensam om att tycka detta och detta kanske är fel forum att uttrycka detta i, men detta är i allafall min åsikt.
Edis får väl plocka bort det om det bryter mot några regler.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo jag vet. är lite i valet och kvalet där men. jag är väldigt bekväm av mig oxå.
och efter som jag inte orkar hålla på och svetsa en massa igen så. med det är sant som du säger lite synd är det. fast och andra sidan blir ju bilen helt orginal förutom motorn. så vill man så är det bara montera orginal maskinen igen. och bromsarna fram då. planeringen är ju att inte kapa en enda plåtbit i bilen. men är det någon som har en kaross står någon stans med inte en massa rost på för en bilig peng så vist..
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Det lär nog bli extremt svårt att få den igenom besiktningen med dubbelturbo?
Lägg gärna upp lite bilder på bilen om du vill.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag vill ju helst uppmuntra när det handlar om projekt, men jag tycker också det är synd om ytterliggare en GT quattro försvinner, speciellt om den är så fin som du skriver. Det finns inte så himla många kvar, de är mer sällsynta än urquattron, dock inte i samma prisklass, men ändå.. Lite synd är det allt.
Om du vill sälja den så finns vi här för att avlösa dig *yes* :D

Vore kul att få se lite bilder på dina kärror iallafall så vi kan få lite att drömma om :D
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

he he jo det är ju det... men som sagt vill ju inte svetsa och pyssla en massa igen. ja bilen är om lackerad för ca 10 år sen och aldrig vart vinter körd sedan des. och den har bara gått 17000mil. men jag har orginal maskinen ligger hemma utifall att. men som sagt dycker det upp en 90 quattro eller 80 quattro eller en gt i rimlig pris klass och inte allt för kass karos så då blir det inte bygge på gt:n då blir den orginal. för min del spelar det ingen roll vilken bil model det är men hälst en gt.och papper behövder det knappt vara heller på den efter som den byggs om iaf. och sen är det. det lila beymret med utryme har väldigt lite utryme i mitt garage så jag kan ju inte tipa en bil på sidan för att svetsa etc utan får ligga på sidan bland allt bråte. det är det största bekymret just nu. men håller på och söker större garage så då kan det bli av..
Senast redigerad av 1 evil.tweety, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Men om du har bilder inne på garaget.org tex så kan du högerklicka på bilden som du vill ha in, sen e det egenskaper för o få fram exakt adress så kopiera den. Aress (URL)
Sen trycker du på IMG knappen, sen kopierar du in adressen sen trycker du på img knappen igen.
Det ska ju stå Bild tex.

Förhandsgranska o se om det gick.. Lycka till för man e ju allt litta intreserad.. *yes*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

så nu har jag lagt ut bilder på 90:an på garget.org bara söka på evil_tweety
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Bild

Bild

lite bilder på 90:an håller just på att demontera toppen pga en bult till grenröret gick av. suck.

*Fixade länkarna /Edis*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

grymm kärra:) haru fler bilder:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo då det kommer glömnde kameran i garaget :( men har fixat lite gammla bilder på gt:n har inte hunnit tagit någe nytt än.

Bild

Bild
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

uhm hmm vet inte riktig om det kommer upp hehe.. tack edis för hjälpen :)

jo måste ju få skryta lite oxå lyckades bygga ett stort blästerskåp. får in en hel framvangn från audin "sweet" köpte lite grejer från feltema men det funkade fint faktiskt. så nu blir det blästra av. är nästan sugen på att montera ner allt igen bara för att blästra lite hehe. måste säga grym skilnad mot att slipa allt. får ju tyvär inte läga uppbilder på den på garaget.org men kanske kan smyga in det nån stans.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

det ser juh redigt manligt ut *yes* hur många hp ligger den på?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Den ligger på 250hk orginal. men med dubbla turbo och 0,5 i ladd lite drygt så då borde det landa på blyga 400hk :D i GT:n aså

90:an vet jag inte riktigt men runt 300hk vill jag hamna iaf. när det är klart.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

så nu finns det lite fler bilder på 90:an


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

s¨nu då hoppas jag det blir bilder :lol:
Senast redigerad av 2 evil.tweety, redigerad totalt 0 gång.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

men det är nånstan jag gör fel nu igen..hmm
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

finns mer bilder på garaget.org
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Du börjar bra med Bild i slutet efter .jpg..

O tänk på att du har [/img] i början av bild 2..

Men det kommer... *yes*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

oki men hur kommer de sig då? jag trycker ju på img sen klistrar jag in adress sen ska de väl va klart :?
Skriv svar