nehepp nu har jag funderat klart det får bli flytt med bilen.sen får vi se om gt:n följer med oxå måste ju få den klar med.blir nog till att kasta i orginal maskinen så länge.ja jag vet ett jädra jobb men smidigaste sättet att få med den ner.sen kan det nog bli demontering av 80:an när 90:an börjar bli rullbar igen.ingen som har en framruta till övers?
Jahapp nu har man varit i garaget och skruvat lite vart lite svetsa av laga igen lite gammla hål efter ac paketet ska även ta bort eberpräkeln och svetsa igen det hålen oxå sen så är det väl klart med svets jobb på bilen iaf kaross mässigt. har börjat montera ner turbo och fixa till elen med lite snyggare kabeldragningar och nya kontakter. behöver få tag på en downpipe från en saab turbo och ett insug. så är det någon som har en liggandes så kan ni säga till. bilder kommer lite senare.
tjena tobbe. besiktning? behövs det? när det är dax för besiktning så blir motorn orginal igen.eller ja ingen turbo monterat iaf.olje kylare och allt sånt får ju sitta kvar. fast det elektroniska insprutet blir oxå kvar hoppas på att dom godkänner det annars blir det jobbigt har ju inga k-jet grejer kvar hehe.
för er som vill bygga elektroniskt insprut till era gt:s hitta jag nr för spridar hållare vag:s 037133555 http://www.bjprace.se/ Han har väldigt mycket bra att ha till att bygga fuelrail.
Senast redigerad av 1 evil.tweety, redigerad totalt 0 gånger.
Dax för en update.Jag och tobbe var i väg till vimmerby och hämta en audi 80 diesel.gubben sa att det var en fin bil inte så mycket rost. men att den skulle vara mer eller mindre rost fri trodde jag aldrig.. fick tag på väldans fina dörrar.och tobbe fick lite godis till sin bil oxå.
evil.tweety skrev:haha sorry jojjan.
ja jamen tobbe det är redan i full fart med det. ska bara tvätta av dom och slipa ner dom lite sen bilr det nog att lacka dom.
jo gött att du börjat;) aldrig sett så bra skick på dörrar, som nya