Audi 90 turbo

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo dom var bra men såg oxå att dom hade blivit om lackade en gång tidigare.men det gör inge ska bli det engång till så.Men nu blir det fram med slipen och börja mata ner bilen igen.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jahapp då har man vart och fixat lite igen då lyckades fixa till spridarhyllsorna och olje röret till turbon.

Här ser man skilnaden från k-jet hyllsa och digifant hyllsan.
Bild

och så här ser spridaren ut monterad i en k-jet hyllsa det enda jag gjort är att montera oringen från k-jet spridarna på en bosch spridare.
Bild

Och så här ser det ut monterat i motorn fick slipa ner kanten på ventilkåpan lite över varje spridar hål.
Bild

Oljeröret till turbon från saab :lol:
Bild
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

du vet det att om du använder en kjet hylsa till pridaren så fins det risk att spridaren sprayar i hylsan det blir inte så bra. du måste korta ner hylsan för att få det mer optimalt.. motorn kommer gå bättre.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo jag vet det. det är därför jag kör med digifant hyllsan. den i plast. funderar även på att slipa upp lite i insugskanalen för att få bättre flöde på det.. Men tack för tipset iaf. :D Fixade till oljereturen från turbon.

från platjärn till färdig.
För att få fram rätt måt tog jag vanligt skrivar papper och en skitig tume.så fick man fram konturerna.går även bra med en blyertspena men hade inget så tumen fick duga. :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

ser bra ut juh johan! hehe keep going!:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jodå det knallar på ska fixa lite slangar och lite annat dynga sen så får se. motorn är iaf näst intill klar.bara avgas och lite rör och en annan ic sen så. hitta en på klracing för 1000kr blir perfekt vill inte ha för stor heller då monterar jag hellre dubbla. :lol:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Fick hem ett packet i dag från kl racing. och ett i från BJP race parts. och så råkade jag få ett annat paket med :lol:

Intercooler 70X30cm 2,5" ansl
Bild

Och en fuelrail AN 10 ansl
Bild

Och en intercooler till så får se om det blir dubbla :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

kommer bli redigt ballt de där! längttar du tes du får dra om nykeln?;)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

som fan. iaf så man får höra maskin bruma och börja testa allt och se hur det fungerar.Det enda som är lite synd i detta saman hang är ju att den inte är quattro. Men det har ja ju en hemma :lol: kanske kanske blir så att jag monterar denna maskin i quattron sen när den är klar.90:an är ju min lila expriment bil för att se hur allt fungerar för sedan bygga det i gt quattron sen.om det inte blir v8:an i den men är lite fundersam över det.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

så kommer det bli fast fästena ska gör seriösare och sen ska jag svetsa och kapa bort lite plåt med.
Bild
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

ser ut att kunna bli duktigt trevligt :D
Audi GT Quattro -85
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jodå det ä meningen att det ska bli seriöst. och få det att fungra perfekt. det är iaf tanken sen får vi se hur det blir.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Och så här blev det efter borrning. Var lite komiskt i detta samman hang när jag skulle få den borrad. åkte till den lokala mekaniska verkstaden i nässjö. Frågade chefen där inne om han kunde hjälpa mig att borra upp min fuelrail. Han svara de,Jo det kunde han hjälpa mig med. så vi gick ut till maskin hallen där alla deras maskiner stod, så sa han till mig, ja ha där har du en pelarborrmaskin och brevid där finns en massa borrar. Du vet väl hur en sån fungerar va? Jodå det vet jag svarade jag, Ja vad bra ta för dig bara så säger du till mig när du är klar sen. Jaha sagt och gjort. Tyckte jag var lite komiskt iaf. inte varje dag man kan komma in som en helt främande person och bara låna en maskin hall utan vidare. men men så här blev det iaf inte 100% men bättre än innan.
Bild
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

ser skit bra ut juh johan! kommer bli finnemang de dära jöh!
går frammåt för dej nu! det e kul!! hehe *yes*
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo du det går sakta men säkert :lol:
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fuilrailen? äre bara ett rör typ?? går juh bygga själv?ser inte så svårt ut eller? :D
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ja det är bara ett rör mer eller mindre. inget svårt att bygga ett själv det har jag gjort redan kruxet är ju bara att få det tät det är väldigt svårt med en mig svets. klart har man en tig så är det ju inget problem.jag beställde judet här röret efter so det bara behöver borras för spridarna inget annat. jo så klart behöver ju gängas i varje ände eller svetsas.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Så där ja nu är fuelrailen prov monterad. passade riktigt bra i mot hålen. blir det bra eller blir det bra. jag tycker det blir bra iaf.
Bild
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

dum fråga kanske, men är inte riktigt med på vad en fuelrail är, varför skaffar man en sån? =)
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

fuelrailen är ju ett namn på bränsle röret som går till spridarna. sitter ju sådana orginal på alla bensin motorer i dagens läge. finns ju olika storlekar på dom den vanligaste är väl an8. Dom gamla k-jetronik spruten har ju slangar till varje spridare i stället för en fuelrail. men det är ju lite svårt att montera det på elektroniska spridare.
Låst