Audi 90 turbo
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
jahapp då har man vart och fixat lite igen då lyckades fixa till spridarhyllsorna och olje röret till turbon.
Här ser man skilnaden från k-jet hyllsa och digifant hyllsan.
och så här ser spridaren ut monterad i en k-jet hyllsa det enda jag gjort är att montera oringen från k-jet spridarna på en bosch spridare.
Och så här ser det ut monterat i motorn fick slipa ner kanten på ventilkåpan lite över varje spridar hål.
Oljeröret till turbon från saab
Här ser man skilnaden från k-jet hyllsa och digifant hyllsan.
och så här ser spridaren ut monterad i en k-jet hyllsa det enda jag gjort är att montera oringen från k-jet spridarna på en bosch spridare.
Och så här ser det ut monterat i motorn fick slipa ner kanten på ventilkåpan lite över varje spridar hål.
Oljeröret till turbon från saab
du vet det att om du använder en kjet hylsa till pridaren så fins det risk att spridaren sprayar i hylsan det blir inte så bra. du måste korta ner hylsan för att få det mer optimalt.. motorn kommer gå bättre.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
jo jag vet det. det är därför jag kör med digifant hyllsan. den i plast. funderar även på att slipa upp lite i insugskanalen för att få bättre flöde på det.. Men tack för tipset iaf. Fixade till oljereturen från turbon.
från platjärn till färdig.
För att få fram rätt måt tog jag vanligt skrivar papper och en skitig tume.så fick man fram konturerna.går även bra med en blyertspena men hade inget så tumen fick duga.
från platjärn till färdig.
För att få fram rätt måt tog jag vanligt skrivar papper och en skitig tume.så fick man fram konturerna.går även bra med en blyertspena men hade inget så tumen fick duga.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
som fan. iaf så man får höra maskin bruma och börja testa allt och se hur det fungerar.Det enda som är lite synd i detta saman hang är ju att den inte är quattro. Men det har ja ju en hemma kanske kanske blir så att jag monterar denna maskin i quattron sen när den är klar.90:an är ju min lila expriment bil för att se hur allt fungerar för sedan bygga det i gt quattron sen.om det inte blir v8:an i den men är lite fundersam över det.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Och så här blev det efter borrning. Var lite komiskt i detta samman hang när jag skulle få den borrad. åkte till den lokala mekaniska verkstaden i nässjö. Frågade chefen där inne om han kunde hjälpa mig att borra upp min fuelrail. Han svara de,Jo det kunde han hjälpa mig med. så vi gick ut till maskin hallen där alla deras maskiner stod, så sa han till mig, ja ha där har du en pelarborrmaskin och brevid där finns en massa borrar. Du vet väl hur en sån fungerar va? Jodå det vet jag svarade jag, Ja vad bra ta för dig bara så säger du till mig när du är klar sen. Jaha sagt och gjort. Tyckte jag var lite komiskt iaf. inte varje dag man kan komma in som en helt främande person och bara låna en maskin hall utan vidare. men men så här blev det iaf inte 100% men bättre än innan.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
ja det är bara ett rör mer eller mindre. inget svårt att bygga ett själv det har jag gjort redan kruxet är ju bara att få det tät det är väldigt svårt med en mig svets. klart har man en tig så är det ju inget problem.jag beställde judet här röret efter so det bara behöver borras för spridarna inget annat. jo så klart behöver ju gängas i varje ände eller svetsas.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
fuelrailen är ju ett namn på bränsle röret som går till spridarna. sitter ju sådana orginal på alla bensin motorer i dagens läge. finns ju olika storlekar på dom den vanligaste är väl an8. Dom gamla k-jetronik spruten har ju slangar till varje spridare i stället för en fuelrail. men det är ju lite svårt att montera det på elektroniska spridare.