Audi Coupe Gt - Projekt "Renovatio" - Äntligen igå

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Det känns riktigt skönt ska ni alla veta, och Edis jag är ändå väldigt tacksam för hjälpen på träffen! :)

NU är det dags för lite semester, köra och njuta istället för att spendera all ledig tid i garaget. :roll:
Fortsättningen kommer om några veckor..! :)
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Länge sen det hände ngt här!
Dags för en liten update iaf, kände jag. Mkt annat har tagit tid från garaget och att få det här att funka ekonomiskt efter en längre tid som arbetslös börjar bli alldeles för svårt. :(
Dåliga nyheter - garaget har blivit uppsagt så det blir babysteps med bilen i fortsättningen när tillfället ges. Just nu försöker sambon och jag göra det bästa av tiden som finns till månadens slut, 3 bilar ska iaf det viktigaste hinnas göras på. Samtidigt letar jag även plats för att tillfälligt förvara alla mina delar på, iaf dom som inte ska säljas..

Hur som.. helgen som gick har en Skyline tagit upp platsen i garaget, men emellanåt fick jag tid över för att jobba lite på mina fälgar. Här kommer några bilder för er som så gärna vill se! ;)


Första fälgen nästan klar! Tre lager grund och 5 lager lack i slutändan. Ett par lager klarlack ska nog också på för lite extra skydd.
Bild


Jämfört med hur fälgarna såg ut innan..
Bild


Med centrumkåpan på plats, här har fälgen 3 lager lack och jag insåg att det skulle behövas ett par lager till för att den ska täcka jämnt och fint överallt.
Bild


Helt okej resultat med tanke på att det var min första gång och att det är lackat i ett dammigt garage. :roll:
Bild


Nu lägger vi i en lägre växel och kör på, mkt ska hinnas med på dom återstående två veckorna! :)
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

En snabb update med några bilder idag, det har inte hunnit hända så mkt sedan sist tyvärr - det blev bråttom att lämna garaget, lösa plats för alla delar som inte såldes i tid osv.. Vi rör oss framåt sakta men säkert med renoveringen, men pga platsbrist och kyla håller vi oss mest inomhus med småsaker.. ;)


Igår lånade jag iaf klädseltvätt hos audienergi, vilket lyft det blev för hela bilen invändigt! Idag blev den ren utvändigt också så vi stannade till och knäppte några kort på hemvägen. Tack för hjälpen Hervas! :)

Idag får ni också se hur snyggt det blev med Emils gamla fälgar som jag lyckades lägga vantarna på i somras, lite ny lack och voila! *yes*



Använde dom gamla damaskerna som mallar till nya i fuskmocka. Dom sitter redan i bilen, men får inte till några bra kort och just idag tänkte jag faktiskt inte på dom.. :P
Bild


En ganska dålig bild på växelspaksdamasken, fuskmocka gör sig bättre irl än på bild.. ;)
Bild


Stannade till på hemvägen efter tvätten, så ser den alltså ut i dagsläget med vinterfälgar. :)
Bild


Och framifrån med mörktonade framblinkers, mkt nöjd! :)
Bild


Med detta önskar vi er alla en trevlig Jul, för troligtvis ses vi inte igen förrän nästa år..! :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice! Den sista bilden var ju grymt trevlig! Inte så ofta man får se vinterbilder på GT:sarna :D

Damaskerna såg riktigt bra ut dessutom *yes*
Jaymz
Inlägg: 7
Blev medlem: lör okt 03, 2009 11:41

Inlägg av Jaymz »

riktigt snygga kort ju...och jag är inte med på ett enda... :lol:

får nog ta och skicka lite idol fotot på mig till dig edis så du inte glömmer mig *yea*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jaymz skrev:riktigt snygga kort ju...och jag är inte med på ett enda... :lol:

får nog ta och skicka lite idol fotot på mig till dig edis så du inte glömmer mig *yea*
Haha, det var något som fattades på bilderna, kunde inte riktigt komma på det, men nu slog det mig :lol: :lol:

Jag tror att Kitty lurade dig så att du hade fullt upp att göra snöänglar en bit från bilen :wink: :lol:
Jaymz
Inlägg: 7
Blev medlem: lör okt 03, 2009 11:41

Inlägg av Jaymz »

Edis skrev:
Jaymz skrev:riktigt snygga kort ju...och jag är inte med på ett enda... :lol:

får nog ta och skicka lite idol fotot på mig till dig edis så du inte glömmer mig *yea*
Haha, det var något som fattades på bilderna, kunde inte riktigt komma på det, men nu slog det mig :lol: :lol:

Jag tror att Kitty lurade dig så att du hade fullt upp att göra snöänglar en bit från bilen :wink: :lol:
gjorde hela 4 st snöänglar innan jag fick svåra frost skador på min vänstra örsnibb och fick leka rambo och amputera den med en gammal nyckel till ett moppelås som jag hittade under en mystisk snöflinga *asg*
Skriv svar