Audi Coupe Gt - Projekt "Renovatio" - Äntligen igå
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
det är ju alltid tråkigt med en massa 2or på pappret oavsett vad det är för nått,hoppas du kommer med gtn på träffen iaf
får min dom på tisdag hehe
får min dom på tisdag hehe
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Jadå, har till sista juni på mig att fixa tvåorna nu, så den blir klar i tid för träffen, no worries.
Idag tänkte jag börja med bromsarna, känns som att det är mest akut då jag vill köra bilen.. Tyvärr käkade den upp den splitternya generatorremmen i lördagskväll, så det blir felsökning på det idag istället. Misstänker generatorn, men jag har en till liggandes ifall den visar sig fela.
Kopplade in stereon häromdagen också, men tydligen inte helt rätt då den beter sig lite skumt.
Så idag ser det ut som att jag rättar till helgens misstag o problem, så får jag ta itu med mina läckande bromsar imorgon istället..
Idag tänkte jag börja med bromsarna, känns som att det är mest akut då jag vill köra bilen.. Tyvärr käkade den upp den splitternya generatorremmen i lördagskväll, så det blir felsökning på det idag istället. Misstänker generatorn, men jag har en till liggandes ifall den visar sig fela.
Kopplade in stereon häromdagen också, men tydligen inte helt rätt då den beter sig lite skumt.
Så idag ser det ut som att jag rättar till helgens misstag o problem, så får jag ta itu med mina läckande bromsar imorgon istället..
Det har varit mest jobb med bromsar i bak det senaste då dom inte klarade besiktningen så bra, o det är ju egentligen inte mkt att ta bilder på, men jag har lyckats få ihop lite iaf till idag.
Mysteriet med att bromsarna bak tog ojämnt är löst iaf, det var bromskraftsfördelaren som inte riktigt var med, o nu är jag på jakt efter en ny/bättre begagnad sådan.
Min bromskraftsfördelare, en skruv i mitten hade tydligen gått av o då var ngn så smart o borrade ett litet hål precis bredvid, problemet är att plattan (ej på bild) som kommer över den sidan som ni kan se troligtvis ligger på fel o bromskraften blir ojämn.
Det har varit en hel del jobb med instrumenthuset/panelen också, framför allt är det krångel med en del lampor i instrumenthuset som inte riktigt vill funka som dom borde.. :P
Mössens bo, bakom instrumenthuset.. Där bland all söndergnagd isolering hittade vi två döda..
Sambon var i högsta hugg med mobilen, när han skickade över bilden till mig skrev han bara "Bending over for Audi " .. Audi var inte så smarta när dom placerade positionslampan längst in på högersidan, så mkt ska man inte behöva svära när man byter en glödlampa jue.. :/
Dimljusen från England, riktigt nöjd med köpet!
Borbet a fälgar, bara 15" men det får väl duga. Tack Emil!! Snart blir det blästring o tills det är klart hoppas jag att jag har hittat ngn som kan pulverlackera dom vita till en vettig peng.
En sista bild för idag, lite OffT men vi hade så kul den dagen, min mamma kom förbi garaget o kunde visst inte låta bli att provköra en Skyline Gtr..
Mysteriet med att bromsarna bak tog ojämnt är löst iaf, det var bromskraftsfördelaren som inte riktigt var med, o nu är jag på jakt efter en ny/bättre begagnad sådan.
Min bromskraftsfördelare, en skruv i mitten hade tydligen gått av o då var ngn så smart o borrade ett litet hål precis bredvid, problemet är att plattan (ej på bild) som kommer över den sidan som ni kan se troligtvis ligger på fel o bromskraften blir ojämn.
Det har varit en hel del jobb med instrumenthuset/panelen också, framför allt är det krångel med en del lampor i instrumenthuset som inte riktigt vill funka som dom borde.. :P
Mössens bo, bakom instrumenthuset.. Där bland all söndergnagd isolering hittade vi två döda..
Sambon var i högsta hugg med mobilen, när han skickade över bilden till mig skrev han bara "Bending over for Audi " .. Audi var inte så smarta när dom placerade positionslampan längst in på högersidan, så mkt ska man inte behöva svära när man byter en glödlampa jue.. :/
Dimljusen från England, riktigt nöjd med köpet!
Borbet a fälgar, bara 15" men det får väl duga. Tack Emil!! Snart blir det blästring o tills det är klart hoppas jag att jag har hittat ngn som kan pulverlackera dom vita till en vettig peng.
En sista bild för idag, lite OffT men vi hade så kul den dagen, min mamma kom förbi garaget o kunde visst inte låta bli att provköra en Skyline Gtr..
Det som förvånade mig mest var ändå att dom inte hade rört några kablar där alls! Motorrummet är det dock en del nytt o bytt pga dom, o mera kommer det bli, men det som är kvar är mest av estetiska skäl.Jojjan skrev:Ser kanonbra ut.
Jag fattar egentligen inte varför råttor och möss gillar att gnaga av el-ledningar. Men jag hoppas att du hittar alla skadade kablar innan du skruvar ihop allt igen.
Tack förresten!
Huh, det har varit några jobbiga veckor nu. Så mkt strul och problem att jag faktiskt varit nära på att ge upp..
Men! Nya tag nu, snart är det träffdags och självklart missar vi det inte.. Kanske inte bara ett bra tillfälle att komma iväg och träffa lite nytt folk, utan även förhoppningsvis en bra inspirationskälla..
Hur som; kort update, det mesta tiden har gått till att få bilen klar för efterkontrollen, så det är inte mkt att visa i bilder.. Färdbromsen bak funkar kanon numera, tack Jimmen för en bra deal på bromskraftsfördelaren och allt annat!
Lite mera inredning har hittat hem, hatthyllan är numera klädd i svart mocka och ett par 6*9or har också hittat dit. Nöjd med dom, en hel del över förväntan.. Bild kommer!
Nya däck är också beställda och fälgarna ska göras iordning snart, med lite tur kan dom kanske vara klara till helgen.
Allra senaste nytt är att efterkontroll inte riktigt gick som väntat, handbromsen visste jag dock om, men fortfarande strul med för hög co-halt.
To be continued.. Och vi ses väl på träffen?
Men! Nya tag nu, snart är det träffdags och självklart missar vi det inte.. Kanske inte bara ett bra tillfälle att komma iväg och träffa lite nytt folk, utan även förhoppningsvis en bra inspirationskälla..
Hur som; kort update, det mesta tiden har gått till att få bilen klar för efterkontrollen, så det är inte mkt att visa i bilder.. Färdbromsen bak funkar kanon numera, tack Jimmen för en bra deal på bromskraftsfördelaren och allt annat!
Lite mera inredning har hittat hem, hatthyllan är numera klädd i svart mocka och ett par 6*9or har också hittat dit. Nöjd med dom, en hel del över förväntan.. Bild kommer!
Nya däck är också beställda och fälgarna ska göras iordning snart, med lite tur kan dom kanske vara klara till helgen.
Allra senaste nytt är att efterkontroll inte riktigt gick som väntat, handbromsen visste jag dock om, men fortfarande strul med för hög co-halt.
To be continued.. Och vi ses väl på träffen?
Edis skrev:Det är superkänsligt! Jag kan ta med min lilla CO-mätare till träffen, så kanske vi kan justera in den någorlunda vettigt.Kitty skrev:8,4 på den första besiktningen och 7,3 igår.. Så det gick åt rätt håll iaf, men absolut inte tillräckligt. Enligt mina papper får den inte vara högre än 3,5.
Det vore verkligen guld värt Edis!
En räddare i nöden, jag har inte lyckats hitta ngn annan som haft en sådan att låna ut. Jag har hört det förr om att det är känsligt, därför har jag inte vågat röra co-skruven riktigt än, utan försökt med andra medel för att se om det skulle göra ngn skillnad..
Bilen är äntligen besiktigad!
Trots Edis tappra försök på Vadstenaträffen visade det sig att jag behövde tanka i lite E85 för att få ner CO-halten lite till. Den hamnade på 4,5 på bilprovningen innan E85 och 1,5 efter med ca 50-50 blandning.
Handbromsen fungerar äntligen på båda sidorna, nu tänker jag ta semester från bromsarna iaf minst ett år!
Totalt blev det alltså en vanlig besiktning som följdes av inte mindre än 3 efterkontroller.
Nåja, nu rullar vi lagligt och med en lång deadline!
Vill passa på att tacka alla här som varit inblandade och har hjälpt till med att få bilen i det skicket den är i idag. Utan både era delar och kunskaper hade det nog aldrig blivit av.
Trots Edis tappra försök på Vadstenaträffen visade det sig att jag behövde tanka i lite E85 för att få ner CO-halten lite till. Den hamnade på 4,5 på bilprovningen innan E85 och 1,5 efter med ca 50-50 blandning.
Handbromsen fungerar äntligen på båda sidorna, nu tänker jag ta semester från bromsarna iaf minst ett år!
Totalt blev det alltså en vanlig besiktning som följdes av inte mindre än 3 efterkontroller.
Nåja, nu rullar vi lagligt och med en lång deadline!
Vill passa på att tacka alla här som varit inblandade och har hjälpt till med att få bilen i det skicket den är i idag. Utan både era delar och kunskaper hade det nog aldrig blivit av.