Audi Coupe Gt - Projekt "Renovatio" - Äntligen igå

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Skadat bilbälte, torrsprickor i däcken och läckande broms är inget att leka med.
Tur att bilprovningen finns så du inte har fortsatt att köra med detta. Vi vill nog alla att Kitty ska åka säkert i sin fina GT. *yes*
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Tror ingen av oss menade att det var obetydliga fel, bara lättåtgärdade. *yes*

O ang däcken kommer dom bytas i vilket fall, men det hade inte varit fel med färre 2or så ser det bättre ut på pappret... ;)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

det är ju alltid tråkigt med en massa 2or på pappret oavsett vad det är för nått,hoppas du kommer med gtn på träffen iaf
får min dom på tisdag hehe
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jadå, har till sista juni på mig att fixa tvåorna nu, så den blir klar i tid för träffen, no worries. *yes*

Idag tänkte jag börja med bromsarna, känns som att det är mest akut då jag vill köra bilen.. Tyvärr käkade den upp den splitternya generatorremmen i lördagskväll, så det blir felsökning på det idag istället. Misstänker generatorn, men jag har en till liggandes ifall den visar sig fela.
Kopplade in stereon häromdagen också, men tydligen inte helt rätt då den beter sig lite skumt. :roll:

Så idag ser det ut som att jag rättar till helgens misstag o problem, så får jag ta itu med mina läckande bromsar imorgon istället.. :wink:
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Det har varit mest jobb med bromsar i bak det senaste då dom inte klarade besiktningen så bra, o det är ju egentligen inte mkt att ta bilder på, men jag har lyckats få ihop lite iaf till idag. :)

Mysteriet med att bromsarna bak tog ojämnt är löst iaf, det var bromskraftsfördelaren som inte riktigt var med, o nu är jag på jakt efter en ny/bättre begagnad sådan.


Min bromskraftsfördelare, en skruv i mitten hade tydligen gått av o då var ngn så smart o borrade ett litet hål precis bredvid, problemet är att plattan (ej på bild) som kommer över den sidan som ni kan se troligtvis ligger på fel o bromskraften blir ojämn.

Bild


Det har varit en hel del jobb med instrumenthuset/panelen också, framför allt är det krångel med en del lampor i instrumenthuset som inte riktigt vill funka som dom borde.. :P

Mössens bo, bakom instrumenthuset.. Där bland all söndergnagd isolering hittade vi två döda.. :(

Bild


Sambon var i högsta hugg med mobilen, när han skickade över bilden till mig skrev han bara "Bending over for Audi ;)" .. Audi var inte så smarta när dom placerade positionslampan längst in på högersidan, så mkt ska man inte behöva svära när man byter en glödlampa jue.. :/

Bild


Dimljusen från England, riktigt nöjd med köpet! :)

Bild

Bild


Borbet a fälgar, bara 15" men det får väl duga. Tack Emil!! *yes* Snart blir det blästring o tills det är klart hoppas jag att jag har hittat ngn som kan pulverlackera dom vita till en vettig peng. :)

Bild


En sista bild för idag, lite OffT men vi hade så kul den dagen, min mamma kom förbi garaget o kunde visst inte låta bli att provköra en Skyline Gtr.. :D

Bild
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ser kanonbra ut. *yes*

Jag fattar egentligen inte varför råttor och möss gillar att gnaga av el-ledningar. Men jag hoppas att du hittar alla skadade kablar innan du skruvar ihop allt igen.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Personligen så tycker jag 15" max 16"hjul passar perfekt på en GT. *yes*
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jojjan skrev:Ser kanonbra ut. *yes*

Jag fattar egentligen inte varför råttor och möss gillar att gnaga av el-ledningar. Men jag hoppas att du hittar alla skadade kablar innan du skruvar ihop allt igen.
Det som förvånade mig mest var ändå att dom inte hade rört några kablar där alls! Motorrummet är det dock en del nytt o bytt pga dom, o mera kommer det bli, men det som är kvar är mest av estetiska skäl. :roll:

Tack förresten! :)
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

blueman83 skrev:Personligen så tycker jag 15" max 16"hjul passar perfekt på en GT. *yes*
Jag håller med, allra helst ville jag ha 16" men det var lite en pengafråga där.. Emil släppte dessa väldigt billigt (tyckte jag ;) ) så det var bara att passa på. :)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

haha fy fan, hitta två råttor i bilen kan inte varit kul =P
Die for metal!
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

dagg skrev:haha fy fan, hitta två råttor i bilen kan inte varit kul =P
Verkligen inte, jag hade nog föredragit om dom hade varit levande faktiskt, hur konstigt det än kan låta.. *neutral*
Men men, nu är det iaf råttfritt.. *yes*
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Huh, det har varit några jobbiga veckor nu. Så mkt strul och problem att jag faktiskt varit nära på att ge upp.. :oops:

Men! Nya tag nu, snart är det träffdags och självklart missar vi det inte.. Kanske inte bara ett bra tillfälle att komma iväg och träffa lite nytt folk, utan även förhoppningsvis en bra inspirationskälla..

Hur som; kort update, det mesta tiden har gått till att få bilen klar för efterkontrollen, så det är inte mkt att visa i bilder.. Färdbromsen bak funkar kanon numera, tack Jimmen för en bra deal på bromskraftsfördelaren och allt annat! :)

Lite mera inredning har hittat hem, hatthyllan är numera klädd i svart mocka och ett par 6*9or har också hittat dit. Nöjd med dom, en hel del över förväntan.. Bild kommer!

Nya däck är också beställda och fälgarna ska göras iordning snart, med lite tur kan dom kanske vara klara till helgen.

Allra senaste nytt är att efterkontroll inte riktigt gick som väntat, handbromsen visste jag dock om, men fortfarande strul med för hög co-halt.

To be continued.. Och vi ses väl på träffen? *yes*
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

kämpa på bara!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Oj hur hög CO-halt hade du? Den får väl ligga på max 4.5% och ändå bli godkänd.
Men ställ den (på verkstad) till runt 1-1.5%
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

8,4 på den första besiktningen och 7,3 igår.. Så det gick åt rätt håll iaf, men absolut inte tillräckligt. Enligt mina papper får den inte vara högre än 3,5.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kitty skrev:8,4 på den första besiktningen och 7,3 igår.. Så det gick åt rätt håll iaf, men absolut inte tillräckligt. Enligt mina papper får den inte vara högre än 3,5.
Det är superkänsligt! Jag kan ta med min lilla CO-mätare till träffen, så kanske vi kan justera in den någorlunda vettigt.
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Edis skrev:
Kitty skrev:8,4 på den första besiktningen och 7,3 igår.. Så det gick åt rätt håll iaf, men absolut inte tillräckligt. Enligt mina papper får den inte vara högre än 3,5.
Det är superkänsligt! Jag kan ta med min lilla CO-mätare till träffen, så kanske vi kan justera in den någorlunda vettigt.

Det vore verkligen guld värt Edis! :D
En räddare i nöden, jag har inte lyckats hitta ngn annan som haft en sådan att låna ut. Jag har hört det förr om att det är känsligt, därför har jag inte vågat röra co-skruven riktigt än, utan försökt med andra medel för att se om det skulle göra ngn skillnad..
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Bilen är äntligen besiktigad! :D

Trots Edis tappra försök på Vadstenaträffen visade det sig att jag behövde tanka i lite E85 för att få ner CO-halten lite till. Den hamnade på 4,5 på bilprovningen innan E85 och 1,5 efter med ca 50-50 blandning.

Handbromsen fungerar äntligen på båda sidorna, nu tänker jag ta semester från bromsarna iaf minst ett år! :roll:

Totalt blev det alltså en vanlig besiktning som följdes av inte mindre än 3 efterkontroller. :shock:

Nåja, nu rullar vi lagligt och med en lång deadline! ;)

Vill passa på att tacka alla här som varit inblandade och har hjälpt till med att få bilen i det skicket den är i idag. Utan både era delar och kunskaper hade det nog aldrig blivit av. *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Härligt, grattis *yes*
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aj då, men gott att det ordnade sig till slut, men det var ju synd att Ni inte hade en insex med Er så Ni kunde skruvat direkt hos Bilprovningen.

3 efterkontroller känner jag nog ingen som har gjort tidigare :oops:

Gött att ha en godkänd bil, inte illa eftersom den hade stått still länge!
Skriv svar