Audi Coupe Gt - Projekt "Renovatio" - Äntligen igå

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Mera bilder..! Tyvärr mobilkamera, min Nikon blev bortglömd som vanligt.. :oops:



Inredningen på väg in dagen innan den skulle lämnas in för vindrutebyte. Börjar likna bil igen. :)

Bild


Tvättade den idag, kanske första tvätten sen den ställdes av ´98? Såhär ser den iaf ut i dagsläget. Notera den fina nya rutan. :D

Bild


Sprickfria baklampor och ramp, guld värt.. ;)

Bild


En Skyline R32 gtr var på besök idag.. Det blev trångt i garaget!

Bild
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Mycket fin bil. *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det blir fint till slut! En ny ruta är nått som ligger högt på önskelistan. Såg att sidorutorna fanns att beställa för runt 2000 men vad kostar framruta?
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Tack, tack. :)

Har tyvärr ingen aning Bruzze, min gick på försäkringen så det blev bara 1700 i självrisk.. Men min garageförsäkring täckte en sprucken ruta som jag själv orsakat när vi skulle ha ut den för att laga rost, om den informationen nu gör ngt nytta.. :)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hmmm Ok men försäkringen täcker ju inte en repig ruta utan bara en sprucken. Tack.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

bruzze skrev:Hmmm Ok men försäkringen täcker ju inte en repig ruta utan bara en sprucken. Tack.
Jag har hört ryktes vägar att glasmästarn brukar kunna ta en hammare och knacka ett stenskott precis innan han byter rutan.
Så att man får ut en ny på självrisken.

En gammal blästrad ruta är trafikfara, och jobbig att köra i motsol med.
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Det är nog dessvärre lite svårare med bara repig ruta.. *neutral* Men det kan ju alltid bli ett rejält stenskott i den.. ;)
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Kitty skrev:Men det kan ju alltid bli ett rejält stenskott i den.. ;)
*yes*
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

såg på blocket en kille som sålde rutor till gt och audi 80/90 för 1200kr.blir ju bra det där btw.
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Lite nytt på fronten idag..


Lite mera av mittkonsolen är på plats nu. Ratten är borta för att jag väntar på glödlampor o lamphållare till instrumentbelysningen. Fläkten testad med mkt gott resultat - en sak mindre att oroa sig för.

Bild


Dimljusknappar har hittat till sina platser.. Nu ska bara dimljusen på plats också.. :)

Bild


Lite nytt behövdes till avgassystemet, det fick bli en provisorisk lösning till besiktningen då jag har beslutsångest - Simons 2,5" eller skulle man kanske ha rostfritt..? :roll:
Det kommer pusslas ihop ngt snyggt ändrör där, sådär kan ju inte riktigt se ut tills jag bestämmer mig.. :)


Bild


Lite lampor blev utbytta, lite inredning fräschades upp i veckan, massa problem med el hittades, felsöktes och löstes och det blev även en mindre trevlig överraskning - bakom instrumentpanelen hittades det ett bo.. o två mumifierade möss. :(
Mycket småpyssel i veckan, men viktigaste av allt är att bilen är påställd och redo för besiktning! :D :D :D
Nu jagar vi första lediga besiktningstid.. ;)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

ta i Tidaholm.. nästan vad som helst går igenom där.. hehe min främre broms låg på lite lätt, och besiktnings mannen sade.. ja bromsen här tar emot lite, men det har inte jag sett ;) haha
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jag har faktiskt råkat ut för att dom inte har släppt igenom vad som helst.. ;) Det var sambons förra bruksbil, en rostig 740 färdig för skroten... :roll:

Jag vet att den inte går igenom utan anmärkning, men det tar jag. Inte speciellt bekymrad över besiktningen faktiskt, det är bara ett par småsaker som jag vet att dom kommer klaga på men just nu vill jag bara ha ut den.. *hehe*
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Fått besiktningstid idag, håll tummarna i eftermiddag! :D
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

var? för det gick ju snabbt att få den ju!
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jamen, säkerligen ngn som avbokat eftersom väntetiden var 3 veckor annars.
Det gick ngt sämre än väntat, blev lite tvåor MEN vi är i trafik för första gången sen ´98! :D
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

vad fick han/hon anmärkningar på då? :P
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Det blev ganska mkt, men det mesta väldigt lätt åtgärdat.


Ett bälte var lite gnagt/skavt, det gillade dom inte.

2 poster på däck, dom är gamla, torra o spruckna, men det trodde jag
faktiskt inte att dom anmärkte på. Så kan det gå. *neutral*

Blev lite på bromsarna i bak - läckage på ena oket, såg ut som att det läckte från nippeln, så det blir lätt åtgärdat.
Ojämn bromsverkan, får kolla över bromskraftsfördelaren, då både skivor o belägg är helt nya.
Anligg på ena sidan, o så tog handbromsen ojämnt också, men det visste jag redan.

Skylbelysningen, sönderärgade kontakter är orsaken, funderar på ngn bättre lösning än Audis. Några förslag?

Och slutligen för hög CO-halt.. :( Får testa justera den lite o se, jag får låna bilprovningens mätinsrument när som så jag hoppas att det kommer hjälpa.


Det blev lite mera än jag trodde, bromsarna bak hade jag faktiskt inte alls räknat med att det skulle vara ngt problem, men.. Å andra sidan är den iaf riktigt fin hela vägen under, knappt ngn rost alls och alla leder mm mådde bra trots allt, vilket var en positiv överraskning.. :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

okej gött att det inte var värre problem då ;)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det var ju inte så farliga fel! :D

Var väldigt försiktigt när du justerar CO-halten, den är GRYMT känslig.
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

För en bil som stått i ca 11 år är det inte så illa som man kunde tro.. :D
Men det har tagit sin tid att komma så långt, men nu blir jag bara mera motiverad, nu ska ju lacken mm ses över också äntligen, såhär kan jag ju inte åka omkring.. :wink:
Jag har varit så glad dom här två dagarna, obeskrivlig känsla nästan. :)

Tack för tipset Edis, försiktigt får det bli då! :)
Skriv svar