Mitt GT projekt.

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Projekt update!

Inlägg av Christian_J »

Då har man varit i garaget igen! Jag gjorde kanske inte så mycket, men det gick framåt och jag hade inte sönder något.

Några nya bilder att titta på för den som är intresserad, tycker jag lyckades lite bättre än sist med kameran. Dock var det så kallt att jag fick lägga batterierna framför en byggfläkt ett tag innan jag kunde använda blixten... ::

http://ritalin.sdf.nu/~chris/20060215/index.html

mvh

/Christian
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Blir bara snyggare och snyggare, väntar otåligt på färdiga resultatet ;)
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering

Inlägg av Christian_J »

Det går sakta frammåt, trots tjänsteresor och sjukdom. Blev vrålförkyld efter några sena kvällar på betonggolvet i garaget. Har limmat färdigt allt aluminiumnät i fronten och börjat montera innerskärmar, sidokjolar och stänklappar. Sen ska bilen pallas upp igen, annars kan man inte ta av bägge hjulen och "lyfta in" fronten underifrån och skruva den i hjulhusen.

Bild

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Grymt snygga fälgar. Inget fel med att det går långsamt bara det blir färdigt nån gång. Hoppas du får vara frisk nu så du får ihop allting.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ja, på vissa bilar är det hur snyggt som helst med vita fälgar. Det ska verkligen bli spännande att se bilen ihopskruvad :D
Användarvisningsbild
stive35
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: sön feb 27, 2005 23:17

tjena tjena!

Inlägg av stive35 »

spacklar du inte ditt kjolpaket i karossen??? har funderat på att bocka en plåt och sen försöka fixa så att det ser ut som om de sitter med karossen.
har fått dit froten nu. Passar perfekt!
när får man se lite mera bilder från din då?
min skall in på lack om 2 veckor. längtar!
hörs MVH//steffe
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Updatering!

Inlägg av Christian_J »

Hej!

Då har man legat och skruvat lite igen då, gjorde en del "förarbete" i veckan och idag hade jag lite assistans för att montera fronten. Ganska nervöst att bända i stora nylackade plastgrejor som man inte vill spräcka eller repa.

Tyvärr så tokade sig kylsystemet så hon sköt loss en slang och sölade ner hela motorrummet och garageuppfarten. Har två teorier, endera är det locket på expansionskärlet som är för tätt eller också så har jag slarvat med en slangklämma. Förmodligen är det slangklämman... :oops:

Ett litet smakprov, fler bilder finns på http://www.garmic.nu/~chris

Bild

Nä, nu ska jag gå och lägga primer på några lister! *yes*

Mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Snyggt jobbat *yes*
Det tar sig, ser ut som det bara är rutorna och stötfångaren bak som ska dit.
Jag lyckades också skjuta lös kylarslangen :D Men det var pga att det var en kylarvärmare där och korta slangar som knappt nådde att trä på.
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Grymt snyggt med extraljusen monterade sådär. saknar min gt mer och mer.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Du ligger i som sjutton! *yes*

Snacka om bra timing nu när vårsolen börjar titta fram :D

Morke --> Dags att göra en återinvestering 8)
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Snacka om att den där kommer bli väldigt FET när den är klar, jag måste säga att HON ser riktigt fin ut, man blir lite avundsjuk. Nu är det inte mycket kvar innan bilen är klar, lite fönster, vinge och bakre kofångaren bara så kan HON ut på vägarna igen :D
Lycka till med resten!!


//Audimannen2
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

De där e en FET front... Jisses va snyggt de va... *yes*
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Jag kunde visst inte hålla mig helt ifrån garaget den här helgen heller trots snuva och ont i halsen, det måste vara vårsolen! :D

Har monterat lister och stötfångare bak samt monterat tillbaka den avskjutna slangen i kylsystemet, fyllt upp och provkört kylningen. Det verkar tack och lov fungera som det ska... :roll:

Bild

Fler bilder finns på http://www.garmic.nu/~chris

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Mmmmmm....

Nu närmar det sig :D

Det är verkligen kul att kolla på alla dina bilder från projektet!! *yes*
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

hur får du bak lysena + coupe rampen så blanka? mina är helt grå och matta. hörde med bil city om nya men dom har utgått. går det att få tag i nya lysen och ramp någon annan stans?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jag beställde helt nya hos VAG, dyrt men bra... 8)

Hittade inte kvittot nu när jag letade men vill minnas att glasen till baklysena kostade ca 1000kr st och sen kostade rampen (med dimljus) ca 2000:- Bil city kan mycket väl ha slagit snett när de tittade i reservdelssystemet, finns minst 3 artikelnummer för den svarta rampen i olika varianter, en del är slut alla borde passa...

Annars lär man kunna våtslipa och klarlacka dem, tror det har disskuterats förut. Prova att söka!

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Christian_J skrev:Jag beställde helt nya hos VAG, dyrt men bra... 8)

Hittade inte kvittot nu när jag letade men vill minnas att glasen till baklysena kostade ca 1000kr st och sen kostade rampen (med dimljus) ca 2000:- Bil city kan mycket väl ha slagit snett när de tittade i reservdelssystemet, finns minst 3 artikelnummer för den svarta rampen i olika varianter, en del är slut alla borde passa...

Annars lär man kunna våtslipa och klarlacka dem, tror det har disskuterats förut. Prova att söka!

mvh

/Christian
Jag blev "lite" sugen på nya grejer när jag såg dina bilder.... :oops:

Mitt ena bakljus är nytt och de andra delarna är inte dåliga, men jag känner lite att man får nog passa på att shoppa medans dessa finns... Jag beställde ett bakljus (995kr) och rampen (2295kr). Kommer bilder och artikelnummer när prylarna dyker upp.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

ok. jag kollade med bil city här på gotland(Visby) men det har utgått. fanns inte ens nytt blinkersglass fram att få enligt dom.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

gt_87 skrev:ok. jag kollade med bil city här på gotland(Visby) men det har utgått. fanns inte ens nytt blinkersglass fram att få enligt dom.
Skumt :?

Mitt bakljus skulle dyka upp imorgon och rampen i nästa vecka :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jag tror det beror på att det finns så mycket olika reservdelsnummer med ersättningsnummer, olika modeller som egentligen inte är så olika etc... Hittar fortfarande inte mitt kvitto men postar edis aktuella artikelnummer så går det nog finfint att beställa fler! Gissar på att bakljuset kommer ifrån Södertälje och rampen aus Deutschland?

mvh

/Christian

Det lär enligt initierade källor komma in bortåt 15 järnvägsvagnar varje dag till Sverige med reservdelar för VAG-koncernens olika bilmärken, det är många delar... :shock:
Skriv svar