Mitt GT projekt.

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

ok. hm va skumt att dom inte kan få fram det här då. får in till dom igen o säga vov vov lite tror jag
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

gt_87 skrev:ok. hm va skumt att dom inte kan få fram det här då. får in till dom igen o säga vov vov lite tror jag
Gör så! Mina grejer dök upp idag:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=529

Jag har tyckt att mina delar har varit fina innan, men det var stoooor skillnad ändå. Ett riktigt bra köp känns det som :D

Det är farligt att kolla i denna tråden :lol:
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

dom va riktigt snygga ju. mitt högra baklyse tycker jag ser bra ut men det ser riktigt skabbigt ut när man ser på dina nya grejer. vill ha faktor riktigt stor.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Då har man legat och skruvat lite igen, "tyvärr" inte hela helgen (jag var med min sambo på SAMA i göteborg och sen tog vi en latdag med shopping och god mat). I torsdags började jag iaf böka med att byta pedalställ. Det kan man inte göra utan att borra ur några specialnitar och montera ner rattstången. Men vet man inte det kan man prova, det tar några timmar extra. Trött och sur beslutade jag att det fick bli en kompromiss, jag bytte pedaler och bussingar med "stället" på plats men lossat. Ingen bra arbetsställning kan jag lova, tyvärr försvann inte glappet i kopplingen helt, då hålet i armen till kopplingscylinder också är slitet. Men den kommer jag att byta/renovera en annan gång, nu är glappet kanske 5-7mm i änden på pedalen. Idag när arbetet återupptogs så kändes allt mycket bättre, kanske inte minst för att jag slapp ligga på rygg med armarna rakt upp och tappa saker i ansiktet hela tiden... 8)

Känns skönt att äntligen börja med lite skruvande inne i bilen! :D

Bild

Fler bilder finns här för den som är intresserad.

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Inlägg av Krisse »

Imponerande vilket jobb du lägger ner. Jag är lite nyfiken på hur mycket du betalade för lackningen av bilen. Tänkte på både jobb och färg. Står själv i valet och kvalet om jag ska lämna iväg min GT för en uppfräschning på lacksidan, så det vore roligt om man hade ett hum om hur mycket det har kostat för andra.
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Mycket starkt jobbat... Alltid lika roligt med uppdateringar *yes*

Krisse
Nu var det ett tag sen jag frågade en lackerare men jag tror att man räknar med att man behöver ca 3 liter färg för att lackera en bil. Har för mig att en liter färg gick på lite drygt 700 kr men det kan variera kraftigt.
Om en lackfirma skulle lacka bilen låg priset kring 6000-8000 och då var det enbart lack, bilen ska vara grundad och slipad.
Om lackfirman ska göra allt jobb kan det kosta från 20 000 och mycket mycket mer...
Användarvisningsbild
K Lindstr
Inlägg: 9
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:42
Ort: Stockholm / Tyres
Kontakt:

Inlägg av K Lindstr »

Härligt bygge..
Lite avis blir man nog ;)
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Byte Till Större Högtalare

Inlägg av Audimannen2 »

Tjaba Christian!! Såg att du har bytt högtalare uppe på instrument panelen till 4" GAS högtalare, men jag undrar, det får inte plats större högtalare där uppe va?? Sen undrar jag vad du menar med smältlim och riktig skurning??är det gallret som inte passar :roll: Vad är det för tum på original högtalarna?.
Jo för det är så att jag funderar på att sätta dit större högtalare uppe vid instrument panelen så man får lite mera ljud i bilen och därför frågar jag dig nu när jag såg att du bytt.
Kul med lite bilder på bilen :D När tror du den är helt klar? Ha det gött


//Audimannen2
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Nej det får inte plats mer än 4" fram, orginal så är den också 4" men av envägstyp, skruvad underinfrån och ingjuten i en plastmoj tillsammans med gallret. Alltså tar man ur orginalet, krossar den försiktigt :evil: mot garagegolvet och behåller orginalgallret. Efterssom min bil varit på lack behöver allt skuras ordentligt och sedan kan man "fula dit" orginalgallret i hålet med smältlim ovanför den nya högtalaren och allt ser orginal ut igen... *yes*

Bak tänkte jag ha 6,5" GAS istället för 5,25" orginal med något större hål i hatthyllan men utan att kapa i plåten, det visar sig snart om det passar. Det är inget bilstereobygge jag håller på med men en ny antenn och ett MP3-kit med fyra högtalare för 1495:- borde klassificeras som nödvärn, med tanke på den svajiga philips-bandarn som satt i bilen när jag köpte den... :oops:

Jag tror och hoppas att hon rullar ut ur garaget i Maj, men klar blir man aldrig.


mvh

/Christian
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

hehe det är sant, det finns alltid nånting att göra när det gäller bilar :D och sen så självklart ska man ju ha lite musik i bilen *yes*
Men kommer man åt skruvarna lätt eller är det trångt? går det att ta bort dom uppifrån om du förstår vad jag menar.


//Audimannen2
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Nej, det går inte att lossa ovanifrån. Jag antar att man behöver plocka ur panelen under ratten och handskfacket. Sen kan man lossa skruvarna.

/Christian
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Det har varit fint väder i helgen, sol in genom garageporten hela dagarna! :D

Har mest pillat med elektriska installationer, det tar mer tid än man kan tänka sig. Men det går stadigt framåt, hoppas att jag kan få i rutorna i veckan. Dom har ju börjat sopa gatorna så det är hög tid att rulla ut henne snart!

Bild

Fler bilder finns här för den som är intresserad.

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Måste kännas riktigt bra att slutet närmar sig med stormsteg. Du är flitig i garaget! *yes*
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: ons jun 01, 2005 14:07
Ort: V

Inlägg av Cippi »

Det ser verkligen bra ut. Det blir nog ett fint exemplar när du blir färdig. *yes*
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Jimpa_31
GT-diggare
Inlägg: 89
Blev medlem: ons dec 15, 2004 09:11
Ort: Kopparberg /

Inlägg av Jimpa_31 »

Men satan vad snygg den blir :P ... Ok ... da tar du min efter denna da ? :P ? Hehe
Audi Gt Coupe 82
Bild
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Ser ju snyggt ut dedär :)

Men va e de för flygplansbrytare du har i bilen? ::
Va gör den?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

De är en 30 kronorsbrytare ifrån Biltemas fräcka sortiment som sitter där för att slå av/på extraljusfunktionen till helljuset. Kunde inte låta bli att bli lite dramatisk, den var så snygg! :D

Ikväll ska jag montera rutorna!

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Lugn i garaget...

Inlägg av Christian_J »

Har haft en massa att göra på sista tiden (hjälpt föräldrarna flytta, haft en stor födelsedagsfest) men idag har jag varit och köpt lite godis för att få motivation att skruva färdigt bilen... 8)

Bild

Lite Sparco godis: en R325 ratt i mocka, en sparco techno cromato växelspaksknopp, en full uppsättning bältespads och nya meckhandskar.

På Söndag ska jag besegra de eländiga listerna runt bakrutorna och försöka muttra i resten av inredningen. Min plan är att montera ur sidorutorna igen och prova att montera dem med listerna på plats, någon som provat? ::

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag fick tag i ett Momorattnav häromdagen så det blir en moccaratt för min del också så småningom. Tror att Sparco, Momo, Luisi och OMP har samma rattnavsmått.

Kul att kunna fixa sådana roliga delar till bilen nu. Ett ruggigt bra tecken på att det är nära "sjösättning" :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Edis: Jag tror inte Sparco och Momo har samma bultmönster på rattnavet, jag köpte ett luisi-nav och det har dubbla uppsätningar hål med olika diameter. :!:

Har varit och skruvat lite idag, började tidigt och först kändes det mest som om det gick bakåt efterssom jag var tvungen att plocka ur baksätet och sidorutorna igen för att kunna få i alu-listerna i fönster-listerna. Men det man inte dör av gör en starkare eller hur det nu var... Plockade iaf vidare med lite småjobb, snart klart som det brukar heta. :roll:

Bild

Fler bilder ifrån dagens bravader finns här för den som är intresserad.

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Skriv svar