Mitt GT projekt.

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Mycket snyggt uppdateringar och bilder är alltid välkomna. Ger inspiration som nu vart jag tex sugen på att lacka om det mattsvarta runt rutorna. Funderar lite på att prova lacka det blank svart...
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nu börjar det verkligen ta sig!! :D

Ang. rattnaven så hittade jag den infon på en hemsida som sålde rattar:
http://www.rallyimport.se/bilen/momo%20rattar/
Men det kan ju vara så att alla Luisinav har dubbla hålbilder, så det kanske blir svårt att få en Luisiratt att passa på ett Momonav, fast tvärtom går det bra...

Efter att ha sett bilderna på din ratt, blir man ju inte ännu mer sugen på att byta ratten... Originalet är inte speciellt upphetsande... :?
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Hur har du gjort med vingen? Är det bilden som lurar mig eller är den silverfärgad?

Mycket snyggs ser det ut som iaf, Riktigt fin bil dedär :)
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Vingen är lackad i samma färg som bilen, inget som lackeraren rekomenderade dock. Jättelätt att det spricker även med mycket mjukmedel i färgen. Spricker det så är det väl bara att måla om eller köpa en Grp B vinge. Det vore nice med en Grp B vinge i klarlackad kolfiber... :D

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Haha jag noterade nu att ett par vantar följde med. Följde dom med ratten eller säldes dom separat?
Racing eller ska man kalla det rally för hela slanten :D
Kommer du att köra rally med bilen eller ska du bara fin glida med bilen?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Det är faktiskt mekanikerhandskar av lite lyxigare kvalisort, dom ska gå att tvätta i maskin. Men dom känns ändå lite väl fina att lorta ner, så kan det gå när man spontan shoppar... :roll:

Bilen ska se ut som en rallybil, men det blir finglidning för hela slanten. Vågar inte annat... :shock:

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Jaha mekaniker hanskar... Trodde det var några hanskar för att man skulle få bra grepp om ratten :D
Jag skulle inte heller våga köra rally speciellt inte med din pärla.. Hehe skulle tveka för minsta handbromssladd
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Hejsan!

Nu har jag muttrat på ordentligt några dagar så jag tänkte ni kanske ville se hur det går? 8)

Bild

Fler bilder finns här!

mvh

/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojojojoj!!! :shock:

Nu är det nära!!

Måste kännas RIKTIGT bra nu :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jo det känns bra, men det kommer nog att kännas lite tomt. Har ju spenderat det mesta av min lediga tid sen april 2004 i garaget... :roll:

Ska iof bli pappa i Juli, det kanske kommer att ta lite tid också...? :?

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jo, det kommer nog ta "lite" tid. Tur du hinner bli färdig innan dess :D

Ska bli spännande att se den om du dyker upp på träffen i sommar *yes*
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Mycket snyggt Christian! *yes* Har varit grymt imponerad av det du åstadkommit tidigare, men nu när man även börjar se det färdiga resultatet saknar jag nästan ord.. F** va bra jobbat av dig! :D
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering!

Inlägg av Christian_J »

Tack!

Inga bilder idag, har varit ute på en premiärtur! :D

Körde 3-4 mil och kom ihåg att avgassystemet behöver tätas, men det visste jag ju redan om jag tänkt efter... ::

Tempen höll sig runt 95 grader och det var tryck i kylsystemet, fläkten körde tre gånger efter det att jag stannat bilen. Hon slutade knacka när hon blev varm, kopplingen blev luftad men tar långt ner - jag antar att packningarna kanske inte uppskattat att stå torra ett par år. Bromsarna bet bättre och bättre, så de ska nog bara köras in lite försiktigt och luftas igen. Kan nog åka på att byta någon eller några bussingar i framvagnen, den kändes lite glapp. Det var inget man märkte med de gamla vinda fälgarna... :wink:

Enligt flickvännen som körde följebil så rök/luktade bilen vid kraftigt gaspådrag - så jag antar att ventiltätningarna inte fixat sig själva... :(

Nya dämpare och fjädrar vore en välgärning men det får lugna sig. Nu ska hon tvättas och putsas, få nya reflexer bak, tätat avgassystem, fixa ett strulande bromsljus, byta bränslepump och filter, justera vindrutespolningen, montera ratten rakt, byta olja och filter och sen besiktning! :)

Ser ljust ut inför träffen!

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Man får gratulera till premiärturen!! Det måste ha varit helt underbart!! *yea*

KUL!!! :D
Användarvisningsbild
stive35
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: sön feb 27, 2005 23:17

listerna

Inlägg av stive35 »

jaga har ju nästan gjort klart min helt nu inför lacken och hoppar på att jag skall hinna klart innan träffen. kommer skruva som en galning innan.
men jag har en fråga till dig!

Listerna runt fönstrena hur får man dit dom igen?

klippsen går ju sönder när man tar dom listerna.
gjorde dom inte det för dig eller??

MVH//stephan eriksson
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Listerna runt framrutorna fick jag dit hjälpligt med ca 60% av orginalclipsen som överlevde. Hälften av mina "hörnclips" saknas och de nedre listerna under bakfönstren "flurpar lite" och de tänkte jag limma dit med något semipermanent (typ butylgummitejp).

Glöm för allt i världen inte att skjuta i och montera listerna kring sidorutorna bak - innan du monterar dem (rutorna alltså)! :shock:

En vacker dag så ska jag kolla om man kan beställa nya clips och "flurpar" till alla lister runt rutorna och göra om monteringen, men inte nu... 8)

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Uppdatering.

Inlägg av Christian_J »

Har fixat lite småpul på bilen:

Justerat halvljuset. (ganska ovetenskapligt mot en vägg) Fixat krånglande bakljus och blinkers. (Verkar inte lika sporadiskt längre) Köpt och monterat nya reflexer på stötfångaren bak. (46:- styck + moms) Tätat främre avgasskarven och bytt en upphängning (Det slår fortfarande i ibland, men det är nog motor och växellådskuddarnas förtjänst) Service med ny olja och filter. (Mekonomen filter och Biltema delsyntet, det mesta tickande försvann) Luftat bromsarna en gång till. (Nu är inte pedalen svampig längre) Dimljusen funkar både fram och bak. (Bak fanns ingen lampa vilket är fel, fram vet jag inte vad det var - kanske bara jag som inte fattade när de skulle gå att tända dem) Bytt höger "gummituta" på halvljuset ifrån Hella till Cibie. (Ja - jag har olika lyktor, men det syns bara på 3dm håll) Justerat rattnavet. (Så ratten sitter rakt när man kör rakt)

Imorgon har jag lyckats boka en återbudstid hos SBP i Sollentuna. (Det var lååång kö i Stockholm...)

Imorgon 13:35 faller domen, jag är mest orolig för huven & huvlåsen... :?

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Redan kommit så långt!!
Önskar dig ett stort lycka till och hoppas på att den går igenom ua...
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

OK, 13:35 imorgon så sitter vi allihopa och ber en tyst bön till de högre GT-makterna att allt går bra :D
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

vad..

Inlägg av SibbSon »

e de som dem ska kunna klaga på..ombyggda motorhuven ska väll inte vara ngn fara christian?
Skriv svar