Mitt GT projekt.
Nu börjar det verkligen ta sig!!
Ang. rattnaven så hittade jag den infon på en hemsida som sålde rattar:
http://www.rallyimport.se/bilen/momo%20rattar/
Men det kan ju vara så att alla Luisinav har dubbla hålbilder, så det kanske blir svårt att få en Luisiratt att passa på ett Momonav, fast tvärtom går det bra...
Efter att ha sett bilderna på din ratt, blir man ju inte ännu mer sugen på att byta ratten... Originalet är inte speciellt upphetsande...
Ang. rattnaven så hittade jag den infon på en hemsida som sålde rattar:
http://www.rallyimport.se/bilen/momo%20rattar/
Men det kan ju vara så att alla Luisinav har dubbla hålbilder, så det kanske blir svårt att få en Luisiratt att passa på ett Momonav, fast tvärtom går det bra...
Efter att ha sett bilderna på din ratt, blir man ju inte ännu mer sugen på att byta ratten... Originalet är inte speciellt upphetsande...
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Inlägg: 409
- Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
- Ort: Ljusdal i G
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Uppdatering!
Hejsan!
Nu har jag muttrat på ordentligt några dagar så jag tänkte ni kanske ville se hur det går?
Fler bilder finns här!
mvh
/Christian
Nu har jag muttrat på ordentligt några dagar så jag tänkte ni kanske ville se hur det går?
Fler bilder finns här!
mvh
/Christian
Senast redigerad av 1 Christian_J, redigerad totalt 0 gånger.
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Mycket snyggt Christian! Har varit grymt imponerad av det du åstadkommit tidigare, men nu när man även börjar se det färdiga resultatet saknar jag nästan ord.. F** va bra jobbat av dig!
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Uppdatering!
Tack!
Inga bilder idag, har varit ute på en premiärtur!
Körde 3-4 mil och kom ihåg att avgassystemet behöver tätas, men det visste jag ju redan om jag tänkt efter...
Tempen höll sig runt 95 grader och det var tryck i kylsystemet, fläkten körde tre gånger efter det att jag stannat bilen. Hon slutade knacka när hon blev varm, kopplingen blev luftad men tar långt ner - jag antar att packningarna kanske inte uppskattat att stå torra ett par år. Bromsarna bet bättre och bättre, så de ska nog bara köras in lite försiktigt och luftas igen. Kan nog åka på att byta någon eller några bussingar i framvagnen, den kändes lite glapp. Det var inget man märkte med de gamla vinda fälgarna...
Enligt flickvännen som körde följebil så rök/luktade bilen vid kraftigt gaspådrag - så jag antar att ventiltätningarna inte fixat sig själva...
Nya dämpare och fjädrar vore en välgärning men det får lugna sig. Nu ska hon tvättas och putsas, få nya reflexer bak, tätat avgassystem, fixa ett strulande bromsljus, byta bränslepump och filter, justera vindrutespolningen, montera ratten rakt, byta olja och filter och sen besiktning!
Ser ljust ut inför träffen!
mvh
/Christian
Inga bilder idag, har varit ute på en premiärtur!
Körde 3-4 mil och kom ihåg att avgassystemet behöver tätas, men det visste jag ju redan om jag tänkt efter...
Tempen höll sig runt 95 grader och det var tryck i kylsystemet, fläkten körde tre gånger efter det att jag stannat bilen. Hon slutade knacka när hon blev varm, kopplingen blev luftad men tar långt ner - jag antar att packningarna kanske inte uppskattat att stå torra ett par år. Bromsarna bet bättre och bättre, så de ska nog bara köras in lite försiktigt och luftas igen. Kan nog åka på att byta någon eller några bussingar i framvagnen, den kändes lite glapp. Det var inget man märkte med de gamla vinda fälgarna...
Enligt flickvännen som körde följebil så rök/luktade bilen vid kraftigt gaspådrag - så jag antar att ventiltätningarna inte fixat sig själva...
Nya dämpare och fjädrar vore en välgärning men det får lugna sig. Nu ska hon tvättas och putsas, få nya reflexer bak, tätat avgassystem, fixa ett strulande bromsljus, byta bränslepump och filter, justera vindrutespolningen, montera ratten rakt, byta olja och filter och sen besiktning!
Ser ljust ut inför träffen!
mvh
/Christian
listerna
jaga har ju nästan gjort klart min helt nu inför lacken och hoppar på att jag skall hinna klart innan träffen. kommer skruva som en galning innan.
men jag har en fråga till dig!
Listerna runt fönstrena hur får man dit dom igen?
klippsen går ju sönder när man tar dom listerna.
gjorde dom inte det för dig eller??
MVH//stephan eriksson
men jag har en fråga till dig!
Listerna runt fönstrena hur får man dit dom igen?
klippsen går ju sönder när man tar dom listerna.
gjorde dom inte det för dig eller??
MVH//stephan eriksson
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Listerna runt framrutorna fick jag dit hjälpligt med ca 60% av orginalclipsen som överlevde. Hälften av mina "hörnclips" saknas och de nedre listerna under bakfönstren "flurpar lite" och de tänkte jag limma dit med något semipermanent (typ butylgummitejp).
Glöm för allt i världen inte att skjuta i och montera listerna kring sidorutorna bak - innan du monterar dem (rutorna alltså)!
En vacker dag så ska jag kolla om man kan beställa nya clips och "flurpar" till alla lister runt rutorna och göra om monteringen, men inte nu...
mvh
/Christian
Glöm för allt i världen inte att skjuta i och montera listerna kring sidorutorna bak - innan du monterar dem (rutorna alltså)!
En vacker dag så ska jag kolla om man kan beställa nya clips och "flurpar" till alla lister runt rutorna och göra om monteringen, men inte nu...
mvh
/Christian
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Inlägg: 272
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
- Ort: S
- Kontakt:
Uppdatering.
Har fixat lite småpul på bilen:
Justerat halvljuset. (ganska ovetenskapligt mot en vägg) Fixat krånglande bakljus och blinkers. (Verkar inte lika sporadiskt längre) Köpt och monterat nya reflexer på stötfångaren bak. (46:- styck + moms) Tätat främre avgasskarven och bytt en upphängning (Det slår fortfarande i ibland, men det är nog motor och växellådskuddarnas förtjänst) Service med ny olja och filter. (Mekonomen filter och Biltema delsyntet, det mesta tickande försvann) Luftat bromsarna en gång till. (Nu är inte pedalen svampig längre) Dimljusen funkar både fram och bak. (Bak fanns ingen lampa vilket är fel, fram vet jag inte vad det var - kanske bara jag som inte fattade när de skulle gå att tända dem) Bytt höger "gummituta" på halvljuset ifrån Hella till Cibie. (Ja - jag har olika lyktor, men det syns bara på 3dm håll) Justerat rattnavet. (Så ratten sitter rakt när man kör rakt)
Imorgon har jag lyckats boka en återbudstid hos SBP i Sollentuna. (Det var lååång kö i Stockholm...)
Imorgon 13:35 faller domen, jag är mest orolig för huven & huvlåsen...
mvh
/Christian
Justerat halvljuset. (ganska ovetenskapligt mot en vägg) Fixat krånglande bakljus och blinkers. (Verkar inte lika sporadiskt längre) Köpt och monterat nya reflexer på stötfångaren bak. (46:- styck + moms) Tätat främre avgasskarven och bytt en upphängning (Det slår fortfarande i ibland, men det är nog motor och växellådskuddarnas förtjänst) Service med ny olja och filter. (Mekonomen filter och Biltema delsyntet, det mesta tickande försvann) Luftat bromsarna en gång till. (Nu är inte pedalen svampig längre) Dimljusen funkar både fram och bak. (Bak fanns ingen lampa vilket är fel, fram vet jag inte vad det var - kanske bara jag som inte fattade när de skulle gå att tända dem) Bytt höger "gummituta" på halvljuset ifrån Hella till Cibie. (Ja - jag har olika lyktor, men det syns bara på 3dm håll) Justerat rattnavet. (Så ratten sitter rakt när man kör rakt)
Imorgon har jag lyckats boka en återbudstid hos SBP i Sollentuna. (Det var lååång kö i Stockholm...)
Imorgon 13:35 faller domen, jag är mest orolig för huven & huvlåsen...
mvh
/Christian