Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

har ju inte gjort något direkt fel. bara det att de e brorsan, och han ska alltid veta "bäst" (kapar alltid fjädrarna och ställer upp dieslar bara för att det är "tufft" när det ryker)

Det var han som hade punktat dit plåt i kofforten och sedan lagt dit vävtejp som man använder när man spacklar skarvar på väggar och sen spacklat uppepå den utan att enns rost skydda....

och så är han ju ett sånt ljushuvud som drar kommentarer som "varför har du baksäte i för? det väger ju, du har ju inte fattat någonting, det är ju ingen som bryr sig om hur bilen ser ut, bara den är snabb. ta ur baksätet så går bilen bättre, så sätter du dit en aluminium plåt istället"

"sitter ju redan plåt där + att det är skit fult och att man sätter dit aluplåt pga en orsak + att ska jag sätta dit det för syns skull? det väger ju" "skit i det. det är ju coolt" ..... så varför man blir förbannad på att lyssna på honom? ja det kan man ju undra....

Han har klagat varenda dag ända sen jag började med projektet... jag sliter för fullt för att få det bra, och det är första gången jag gör något med en bil överhuvudtaget förutom service.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Tror det beror på ren avundsjuka så det är bara att stå i :)
fick själv en hel del kommentater på min när man började de sa att jag alldrig skulle få någon bil av vraket men men nu är de ganska tysta hehe
Så stå på dig :) *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

kom precis inn. blev hungrig och sen upptäckte jag vad klockan var (kan aldrig sova)

Gick ut och avreagera mig på bilen....




Bild
Nästan färdig, kommer bli klar i morgon.




Bild
Skrap lotter kommer aldrig mer vara sig lika....


Bild
Nedre halvan nästan klar.

Ska försöka få på lack på lite saker i morgon. köpte förtunning till sprutan idag.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

3 timmars hand slipande senare...

Bild
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

looking goood, kommer bli en pärla sen *yes*
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är ett bra tecken när man håller på och meka tills man glömmer bort tiden. Då har man inte tråkigt iallafall :D

Det ser riktigt lovande ut! *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

dagg skrev:looking goood, kommer bli en pärla sen *yes*
Man kan ju alltid hoppas ;) får lämna iväg den till Kent för pearl lack när man har jobb ;)

Blev inget lackat idag heller, farsan skulle klippa gräset och det är där ute jag ska sätta upp tältet (låter dumt, men har sett andra göra det med skapligt resultat, bla Volvo240R här på garaget)

Men lite han jag med.




Bild
:O någon har gjort 2 repor i min skärm


Bild
Någon har gjort ett hål i min skärm!?!


Bild
Avgaset på platts, och ja, jag ska slipa bort rosten på underedet, men får bli vid nästa "lön" då jag behöver mer pengar till rost skydd.


Bild
Verkar som det var ett Ray sportavgas.


Bild
Bort med den gammla skiten! måste vara effektivt med 90 graders böjar hehe


Bild
Du fick som du ville Bobafett! nu är skärmen vit (nästan) upptäckte lite små repor jag kommer få spackla, blev nog när jag skrapade bort den färgen som satt löst, fick handslipa det som inte var borta på den tidigare bilden.


Bild
efter några veckors slit så borde man få unna sig lite :)

I morgon kommer Audienergy på besök! Hans audi 80 lär ju få mig till att vilja bli klar ännu snabbare :D

Avgaset ska plockas av igen efter besiktning för blästring och lackering. får sitta nu då det lär gå igenom besiktningen bättre än mitt gammla.

(PS: Klia er inte i ögonen efter att ha hållt på med bensin....)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Det går väl alltid att fixa med lite lack *hehe* hehe
jovisst hålla på att lacka ute när någon klipper gräs är ju inte att rekomendera precis
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

rallytobbe skrev:
Nosliwe skrev: Man kan ju alltid hoppas ;) får lämna iväg den till Kent för pearl lack när man har jobb ;)

Blev inget lackat idag heller, farsan skulle klippa gräset och det är där ute jag ska sätta upp tältet (låter dumt, men har sett andra göra det med skapligt resultat, bla Volvo240R här på garaget)


Det går väl alltid att fixa med lite lack *hehe* hehe
jovisst hålla på att lacka ute när någon klipper gräs är ju inte att rekomendera precis
njae, jag lär ju vara den första som har gräsfläckar på bilen men ;)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

hehe lite mossa har man ju sett men gräs kanske kan va nått nytt
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då har man varit iväg en sväng igen då :)

Bild

Har tydligen hållt på i över 1 och en halv månad nu med bilen. känns som om jag började förra veckan.

Nu ska jag ut och slipa :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Hann med att kleta på underedsmassa på trösklarna, sen kom Audienergy på besök :)

Får tacka för en trevlig pratstund. Tiden skenade visst iväg lite, vi stod och pratade i ca 3 timmar hehe


Bild
varmt ska de va! "host"

Ska bara äta klart så ska jag ut och slipa.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Jag kan ha fel, men är inte Ray och Simons samma fabrikat? :shock:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

blueman83 skrev:Jag kan ha fel, men är inte Ray och Simons samma fabrikat? :shock:
helt rätt. kollade rays hemsida och såg att det är ray som tillverkar simons avgas om jag inte såg helt fel hehe
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Jag är väldigt nyfiken... vad ska de två hålen i skärmen vara till? :O

En sak till jag undrar, om man sprutar på massa sprutspackel, får man inte bara en massa att slipa ner då? Eller lägger det sig jämnt överallt på något magiskt sätt?


Kul projekttråd att följa tycker jag :D Synd att man inte tänkte på att göra något sådant när det skulle göras projektarbete, hade varit mycket roligare än vanliga tråkiga sakerna det blev.. :P
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

slipgrund lägger man på för att sedan klossa ner och få en jämn och fin yta, det fyller ut alla jätte små repor osv.

Hålen i skärmen är för blinkersen :) fanns inga på den skärmen, kommer köra med klarglas 8)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Sådär, då har man fått lite gjort iaf, inte så mycket som jag ville precis som vanligt hehe.


Bild
Titta vad man hittade på audi 80in :D ett rostfritt bromsok. måste vara ganska så nytt.


Bild
Undereds massa :) ska nog kleta på lite till. ska på nytt på hela underedet, men tog överallt där det är svetsat till en början med. och ja, det ligger riktigt färg under massan och inte bara rostskydds färg. det röda är färg som skvätte utanför när jag blåste på färg i blindo eftersom bilen stod på marken när jag svetsade invändigt. skall tasbort.


Bild
Någon som vet vart man kan hitta MiM centrum kåpor? har sökt på google och blocket utan resultat (säkert någon som hittar dom direkt) ska blästra och pulverlacka dom här fälgarna och köra på dom

nu är högerfram skärm helt klar :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Vilken tur att man är inne nu mera.
Nu kan svenska sommaren fortsätta som vanligt utan störa mig :lol:




Bild
Regn som vanligt, men spelar inte mig någon roll :D lagom temp när man ska slipa

Lista på saker klara för slipgrund:

Vänster framskärm: [/]
Höger framskärm [X]
Passagerardörren [/]
Förardörren [X]
Vänster bakskärm [/]
Höger bakskärm [/]
Tak [X]
Motorhuv [X]
Bagagelucka [X]


Vänster och höger sida är helt klar för slipgrund under listen.


Ut och slipa igen :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Mat :D


Bild
Bonna meck! min favorit... ska plocka fästena ifrån 80in

Vänster framskärm: [X]
Höger framskärm [X]
Passagerardörren [/]
Förardörren [X]
Vänster bakskärm [/]
Höger bakskärm [X]
Tak [X]
Motorhuv [X]
Bagagelucka [X]

det tar sig...
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Nosliwe skrev:Bild
Någon som vet vart man kan hitta MiM centrum kåpor? har sökt på google och blocket utan resultat (säkert någon som hittar dom direkt) ska blästra och pulverlacka dom här fälgarna och köra på dom
Har också försökt hitta några, men MIM verkar inte ha nån webbsida (längre?). Hittar du några till dessa "äldre" fälgar kan du ju skriva, vore schysst :)
Skriv svar