Japp. känns som jag har råkat ut för allt snart. Den har gått av jämnsmed kamdrevet... upptäckte det när jag skruvat skulle skruva loss kamdrevet, Undrar hur länge det har varit så?! Problemet är ju dock att jag inte har några pengar över till en kam den här månaden Känns som allt går emot mig just nu.
Har fått igång motorn igen men har problem med att den vill dö när den bli varm. Såfort den går upp i temperatur så går det inte att gasa. då hackar den bara sen dör och det blir värre och värre ju varmare den blir. En av vevhusventilationsslangarna sugs ihop med (den som går in i gummibälgen till insugen underifrån)
Röret som går ner till blocket är rejält rengjord, så den är det inte täppt i.
Tillslut dör bilen och man får trycka upp vågen några gånger så går den ca 100M innan felet kommer tillbaks igen.
Kan vara luftläckage, för om det läcker någonstans efter vågen så drar den ju in luften efter vågen, vilket gör att den inte sugs upp. Men det borde gå att hitta en sådan läcka lätt, det är ju inte så långt mellan fördelaren och gasspjället...
Kärvar vågen?
Men har inte kammen gått av?!? Hur kan du köra då?!?
Lånade en bild utav antennmanen till en fråga jag har.
Den här prylen, Vart ska den lilla slangen gå? Just nu så går den till baksidan av blocket. Men kollar man på vacuum schemat som ligger ute på sidan så ska den inn i någon slang och sen vidare till baksidan av blocket.
Blev en liten tripp på nästan 5 timmar idag till Scorpio86.
Hem kommen med en kamaxel och ett nytt kamdrev som bonus, Tackar jag för.
Blev dock en väldigt snabb pratstund då jag hade lämnat av regeringen på Marieberg.
Ska rota lite i gömmorna hemma och se om jag har ett till överfall och be till något jag inte tror på att det passar... Blir lite crosskörning ikväll med för att avreagera sig. Men då går la kamkedjan av eller nått...
Fått igång motorn igen. Överfallet passade perfekt! Audi skötte sina mätningar av verktyg på 80 talet iaf!
Nu går motorn klockrent i gången.
Problemet är att den går ner fruktansvärt lågt i varv på tomgång tills den tillslut dör. Kan det ha något med skruven på insuget att göra? Min tomgångsmotor har ju inte fungerat förut, och nu när den gör det så har jag inte justerat den skruven något.
Besiktningen är flyttad till fredag.
Även fåtttag på slutdelen av sportavgaset ifrån Ray som jag saknade, Mitt är till den gammla modellen av GT.
Efter en del mailande så fick jag svar att dom fortfarande har ett par system på lager, men inga nya tillverkas till våra bilar.