Nosliwes Projekt
Då var höger bak klar!
Och då mina högtalare mer eller mindre bara har hängt i dörrsidorna tidigare så fick jag allt ta och fixa det nu.
Körde ut 2 ringar med M6 hål i som jag sedan sätter inuti dörren och drar fast högtalarna med rakt igenom dörrsidan och plåten i dörren. Kommer dom äntligen sitta som berget
Och då mina högtalare mer eller mindre bara har hängt i dörrsidorna tidigare så fick jag allt ta och fixa det nu.
Körde ut 2 ringar med M6 hål i som jag sedan sätter inuti dörren och drar fast högtalarna med rakt igenom dörrsidan och plåten i dörren. Kommer dom äntligen sitta som berget
Då har man tagit en liten tripp på 60 mil i helgen till Emil90q20v.
Skruvat på annat håll dvs
Resulterade i:
1 Framvagnsbalk
1 Krängningshämmare
2 Gjutna bärarmar
2 Nav med 4x108 bultcirkel
2 Fjäderben
1 FWD växellåda med drivaxlar.
Allt ifrån en Audi 90 20V.
Köpte mig även en 2014 års quattro kalender.
Kom hem för ca 2 timmar sen och har nu sytt färdigt förardörrens klädsel med.
Bara vänster bak kvar nu. Kan dock inte limma förardörrens klädsel än. Den dörrsidan är sprucken vid infästningen uppe vid backspegeln, så får plasta den på baksidan innan jag gör något.
I morgon ska jag skruva isär allt jag hämta igår och skicka iväg det på blästring.
Skruvat på annat håll dvs
Resulterade i:
1 Framvagnsbalk
1 Krängningshämmare
2 Gjutna bärarmar
2 Nav med 4x108 bultcirkel
2 Fjäderben
1 FWD växellåda med drivaxlar.
Allt ifrån en Audi 90 20V.
Köpte mig även en 2014 års quattro kalender.
Kom hem för ca 2 timmar sen och har nu sytt färdigt förardörrens klädsel med.
Bara vänster bak kvar nu. Kan dock inte limma förardörrens klädsel än. Den dörrsidan är sprucken vid infästningen uppe vid backspegeln, så får plasta den på baksidan innan jag gör något.
I morgon ska jag skruva isär allt jag hämta igår och skicka iväg det på blästring.
Var iväg en sväng till garaget idag och skulle lasta ur det jag hämta i helgen, men infarten till garaget var inte skottad och sen hade det fryst nu och var stenhårt
Så gav mig på att skruva ner det jag kom åt. Och det blev bara ett nav hehe
Maskerade även av i motorrummet. Ser väl lite trevligare ut än innan
Nu till det jobbiga/tråkiga. Krängningshämmaren skiljer tydligen mellan -89 och 90- och balken med hämmare som jag har gjort i ordning är ifrån en 92a och det jag köpte nu är av den tidigare modellen. Så antingen får jag skaffa andra fjäderben då infästningen sitter mitt emot styrstaget på den nyare modellen. Eller så får jag göra i ordning krängaren jag hämta nu och hoppas på att det är samma bussningar i dom inre fästena. Vet inte vilken som är effektivast? Bör väl vara den nyaste?
Imorgon ska förardörrsidan kläs och nu ska jag bänka mig vid symaskinen en stund igen. Slänger väl kanske upp en bild lite senare sen.
Så gav mig på att skruva ner det jag kom åt. Och det blev bara ett nav hehe
Maskerade även av i motorrummet. Ser väl lite trevligare ut än innan
Nu till det jobbiga/tråkiga. Krängningshämmaren skiljer tydligen mellan -89 och 90- och balken med hämmare som jag har gjort i ordning är ifrån en 92a och det jag köpte nu är av den tidigare modellen. Så antingen får jag skaffa andra fjäderben då infästningen sitter mitt emot styrstaget på den nyare modellen. Eller så får jag göra i ordning krängaren jag hämta nu och hoppas på att det är samma bussningar i dom inre fästena. Vet inte vilken som är effektivast? Bör väl vara den nyaste?
Imorgon ska förardörrsidan kläs och nu ska jag bänka mig vid symaskinen en stund igen. Slänger väl kanske upp en bild lite senare sen.
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
- Ort: Halmstad
Fjäderben
Halloj!
Kul att det kom upp lite bilder..
Det var några timmar i snön
Ang fjäderbenen så kan du svetsa dit en 4kantsbricka under styrstaget där du monterar krängaren från B4 modellen..
Jag kan ta en bild på B4 fjäderben så du ser hur det ser ut....
Bra annars att delarna kommer till användning.
Hjullagerhuset är samma som S2, bara medbringaren som skiljer.
Nu får du ut på ebay och leta hjullager.
Det är ett 82mm , samma som typ Audi A4, A6 , vw skoda mm..
Det finns igentligen bara 2 olika lager till de gamla bilarna, 75mm och 82mm.
Du får 2 lager på bukten för ca 400kr
Med vänlig hälsning Emil
Kul att det kom upp lite bilder..
Det var några timmar i snön
Ang fjäderbenen så kan du svetsa dit en 4kantsbricka under styrstaget där du monterar krängaren från B4 modellen..
Jag kan ta en bild på B4 fjäderben så du ser hur det ser ut....
Bra annars att delarna kommer till användning.
Hjullagerhuset är samma som S2, bara medbringaren som skiljer.
Nu får du ut på ebay och leta hjullager.
Det är ett 82mm , samma som typ Audi A4, A6 , vw skoda mm..
Det finns igentligen bara 2 olika lager till de gamla bilarna, 75mm och 82mm.
Du får 2 lager på bukten för ca 400kr
Med vänlig hälsning Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Här var det livat!
Limmade färdigt sista dörrsidan idag och är nu helt klar med inredningen för i år. Nu väntar jag bara på nästa Tisdag så man ser hur långt man tar sig med framvagnen den här månaden!
Måste ta tag i A4an till helgen tyvärr då bromsarna inte mår så bra av avståndet till mitt "nya" jobb. 800M
Limmade färdigt sista dörrsidan idag och är nu helt klar med inredningen för i år. Nu väntar jag bara på nästa Tisdag så man ser hur långt man tar sig med framvagnen den här månaden!
Måste ta tag i A4an till helgen tyvärr då bromsarna inte mår så bra av avståndet till mitt "nya" jobb. 800M
Fränt!
Men fränast är nog trots allt lasern, eller om det är vattenskuret. En sådan maskin hade suttit som en smäck hemma i ladan
Lillebrorsan satt ju och gjorde en massa sådant i Photoshop, men han skulle gjort de vektoriserade istället, då hade man verkligen haft nytta av dem:
Kolla i denna tråden:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1078
Men fränast är nog trots allt lasern, eller om det är vattenskuret. En sådan maskin hade suttit som en smäck hemma i ladan
Lillebrorsan satt ju och gjorde en massa sådant i Photoshop, men han skulle gjort de vektoriserade istället, då hade man verkligen haft nytta av dem:
Kolla i denna tråden:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1078
Har man fått tummen ur efter 10 dagar och skruvat lite. Tog tag i växellådan och började göra rent den.
Körde fram tills den stora lampan i det blå slockna och jag inte såg något längre, ska in med dremmeln där jag inte kom åt riktigt.
Gjorde även rent servo behållaren och vipparmen till urtrampningslagret
Sen började jag med att skruva isär framvagnen.
Han med en sida innan jag upptäckte vad klockan var och drog hemmåt! Mer i helgen.
Körde fram tills den stora lampan i det blå slockna och jag inte såg något längre, ska in med dremmeln där jag inte kom åt riktigt.
Gjorde även rent servo behållaren och vipparmen till urtrampningslagret
Sen började jag med att skruva isär framvagnen.
Han med en sida innan jag upptäckte vad klockan var och drog hemmåt! Mer i helgen.
Fortsatte göra rent lådan idag och hängde upp framvagnen för att se hur det blir med fästena till lådan.
Kommer få montera lådan i original hålet i bilen. Om inte något vet om fästen ifrån S2 lådor passar på audi 90 20V fwd lådan?
Började även bocka till en ny värmesköld då dom gamla såg ut som skit.
Mer på Lördag, då ska lådan upp och länkaget passas in.
Kommer få montera lådan i original hålet i bilen. Om inte något vet om fästen ifrån S2 lådor passar på audi 90 20V fwd lådan?
Började även bocka till en ny värmesköld då dom gamla såg ut som skit.
Mer på Lördag, då ska lådan upp och länkaget passas in.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Hängde i växellådan idag och konstaterade ett litet lätt f*ck.
Kommer behöva bredda tunneln några millimeter, går förmodligen med slägga och våld. Sen så behöver jag ha tag på lådfästena ifrån S2 och antingen kapa upp halva tunneln för att få dit det nya länkaget, eller bygga om originalet.
Bör kunna ta drivaxlarna ifrån 90 lådan och sätta dom på originalet och sedan ta den här ombyggnationen i början av nästa vinter istället för slutet? Eller är jag helt fel ute nu?
Kommer behöva bredda tunneln några millimeter, går förmodligen med slägga och våld. Sen så behöver jag ha tag på lådfästena ifrån S2 och antingen kapa upp halva tunneln för att få dit det nya länkaget, eller bygga om originalet.
Bör kunna ta drivaxlarna ifrån 90 lådan och sätta dom på originalet och sedan ta den här ombyggnationen i början av nästa vinter istället för slutet? Eller är jag helt fel ute nu?
Drog man en sväng till garaget idag igen då.
2 stålborstar och några mätningar på medbringarna senare så åkte den nya lådan ner och den gamla upp igen.
Kommer plocka drivaxlarna ifrån 90 lådan och montera dom på GT lådan. För att sedan upprepa samma procedur bakvänt i början av nästa vinter Aja, får man slita på det hyffsat nya urtrampningslagret och den nya växellådskudden ett tag till då.
Sen så vill jag inte vara med om röksignaler ifrån huven i sommar igen, så fick bli lite slangskydd för att bunta ihop kablarna. Sen ser det ju lite fräschare ut också Köpte även fästen för att dra fast dom i karossen.
Han inte så långt med virandet då kaffe suget tog över så man fick dra sig hemåt
Sen så har jag stressat på företaget jag beställde styrstagen ifrån, så dom skickar dom i morgon. Så fort jag får dom så åker motorn i och jag kan börja montera ihop allt igen.
Mer på Torsdag eller Lördag!
2 stålborstar och några mätningar på medbringarna senare så åkte den nya lådan ner och den gamla upp igen.
Kommer plocka drivaxlarna ifrån 90 lådan och montera dom på GT lådan. För att sedan upprepa samma procedur bakvänt i början av nästa vinter Aja, får man slita på det hyffsat nya urtrampningslagret och den nya växellådskudden ett tag till då.
Sen så vill jag inte vara med om röksignaler ifrån huven i sommar igen, så fick bli lite slangskydd för att bunta ihop kablarna. Sen ser det ju lite fräschare ut också Köpte även fästen för att dra fast dom i karossen.
Han inte så långt med virandet då kaffe suget tog över så man fick dra sig hemåt
Sen så har jag stressat på företaget jag beställde styrstagen ifrån, så dom skickar dom i morgon. Så fort jag får dom så åker motorn i och jag kan börja montera ihop allt igen.
Mer på Torsdag eller Lördag!