Nosliwes Projekt
Drivaxeln passade perfekt! Och lagret stämde med. Antar inget i förväg nu för tiden hehe.
Så nu är höger sida helt ihop och vänstersida hade varit ihop med om jag inte hade lyckats slarva bort muttern till styrleden. Men men, löser det tills i morgon. Ska slabba på lite färg på drivaxeln då med och några ställen där jag lyckades skava av. Lika bra att göra det på plats så behöver man inte ta i det något mer sen.
Så nu är höger sida helt ihop och vänstersida hade varit ihop med om jag inte hade lyckats slarva bort muttern till styrleden. Men men, löser det tills i morgon. Ska slabba på lite färg på drivaxeln då med och några ställen där jag lyckades skava av. Lika bra att göra det på plats så behöver man inte ta i det något mer sen.
Hade tänkt att provköra nu helgen. Men kom inte ens ner ifrån bryggan.
Bilen startar utan problem och växlarna går i rätt läge. Men när jag släpper upp kopplingen händer det ingenting oavsett växel. Även prövat att ta loss kopplingscylindern för ifall den hade hängt sig. Inte hjälpte det heller.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Har försökt att se urtrampningslagret genom hålen i lådan utan att lyckas och länkaget går inte att sätta fel.
Sen så avslutade jag dagen med att plasta ihop grillen igen och sätta mig på en sprayburk så jag sprutmåla mig själv i arslet :rolleyes: Dags att köpa en trisslott tror jag
Bilen startar utan problem och växlarna går i rätt läge. Men när jag släpper upp kopplingen händer det ingenting oavsett växel. Även prövat att ta loss kopplingscylindern för ifall den hade hängt sig. Inte hjälpte det heller.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Har försökt att se urtrampningslagret genom hålen i lådan utan att lyckas och länkaget går inte att sätta fel.
Sen så avslutade jag dagen med att plasta ihop grillen igen och sätta mig på en sprayburk så jag sprutmåla mig själv i arslet :rolleyes: Dags att köpa en trisslott tror jag
Tog ner lådan idag och allt satt som det skulle :mad:
Skickade upp skiten igen efter att ha tillkallat fan själv med alla dess benämningar.
Prövade att dra runt motorn på starten och medbringarna snurrade. Glad blev man men inte fan fick man vara det länge. För varje gång som jag drog runt den på starten så snurrade dom mindre och mindre tills dom stod helt stilla...
Va fan kan det vara för fel :S
Skickade upp skiten igen efter att ha tillkallat fan själv med alla dess benämningar.
Prövade att dra runt motorn på starten och medbringarna snurrade. Glad blev man men inte fan fick man vara det länge. För varje gång som jag drog runt den på starten så snurrade dom mindre och mindre tills dom stod helt stilla...
Va fan kan det vara för fel :S
Ta ner lådan och kolla om växlarna funkar om du vrider på axeln där kopplingen sitter, kolla om medbringarna på lådan rör sig.
Om de funkar.
Är det rätt koppling till lådan så det inte är fel splines?
Det går alltså att lägga i vilken växel som helst när motorn är igång utan att koppla?
Om de funkar.
Är det rätt koppling till lådan så det inte är fel splines?
Det går alltså att lägga i vilken växel som helst när motorn är igång utan att koppla?
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Tog ner lådan och vred på ena medbringar och höll emot den andra, då snurrade ingående axel.
Körde med koppling, låda och motor förra sommaren utan problem. bara haft nere det i vinter utan att röra något av det.
Japp jag kan lägga i vilken växel som helst utan att det händer något. Och man känner att växlarna går i.
Körde med koppling, låda och motor förra sommaren utan problem. bara haft nere det i vinter utan att röra något av det.
Japp jag kan lägga i vilken växel som helst utan att det händer något. Och man känner att växlarna går i.
Skumt, då borde de ju funka om du lägger i några olika växlar när du vrider på medbringarna, rör sig ingående axeln olika fort då?
Jäkligt fint jobb du gör på bilen
Jäkligt fint jobb du gör på bilen
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Och efter det pinsamma förra felet så hittade jag kopplingsfelet efter ca 2 min i morse. Armen mellan kopplingscylinder och pedal hade gått av, så slängde dit en ny och luftade sen var det nästan bara ut och åka typ :P Halvvägs ner ifrån bryggan så fick jag backa upp igen för den var på väg med att ta i under. Så fick lägga under lite under bakhjulen.
Satte även fast golvmattorna. Så nu slipper man att dom glider runt.
Köpte rökfärgade sidoblinkers i Fredags på Elmia, så nu är det samma runtom.
Provkörde och fanns inga vibrationer och låg riktigt bra på vägen, enda är att den drar lite åt vänster men måste göra en hjulinställning direkt när den är besiktigad så löser det sig. Annars så känns den riktigt bra och styrningen är riktigt skarp. Testade även bromsarna och det tog tvärstopp med 2 svarta spår bakom utan att ens trycka hårt
Nu återstår bara:
Göra klart grillen.
Korta tankröret och sätta dit en slang (do88 bränsleslang beställd)
Ny luftningsnippel till kopplingen.
Svetsa lite till där jag fick anmärkning förra sommaren vid bakvagnen.
Justera in ljuset så gott det går.
Lite övrigt ej besiktningsrelaterat små tjaffs.
Satte även fast golvmattorna. Så nu slipper man att dom glider runt.
Köpte rökfärgade sidoblinkers i Fredags på Elmia, så nu är det samma runtom.
Provkörde och fanns inga vibrationer och låg riktigt bra på vägen, enda är att den drar lite åt vänster men måste göra en hjulinställning direkt när den är besiktigad så löser det sig. Annars så känns den riktigt bra och styrningen är riktigt skarp. Testade även bromsarna och det tog tvärstopp med 2 svarta spår bakom utan att ens trycka hårt
Nu återstår bara:
Göra klart grillen.
Korta tankröret och sätta dit en slang (do88 bränsleslang beställd)
Ny luftningsnippel till kopplingen.
Svetsa lite till där jag fick anmärkning förra sommaren vid bakvagnen.
Justera in ljuset så gott det går.
Lite övrigt ej besiktningsrelaterat små tjaffs.
Grymt fin i solljus och inredningen blev mycket fin efter påhälsningen
Skönt att det löste sig med kopplingen.
Skönt att det löste sig med kopplingen.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Lite hets mek idag så fick man äntligen ihop bilen! Lite trist bara att jag inte fick mina justerskruvar till ljuset. Så kommer troligtvis inte bli blankt papper
Ligger riktigt fint på vägen nu iaf. Har hört att S2 framvagnen ska vara bredare än GTns och det stämmer. Förut skrapade bilen bara med 10mm spacers när man svänger. Nu gör den det utan, trots mindre dimension på däcken i år.
Ligger riktigt fint på vägen nu iaf. Har hört att S2 framvagnen ska vara bredare än GTns och det stämmer. Förut skrapade bilen bara med 10mm spacers när man svänger. Nu gör den det utan, trots mindre dimension på däcken i år.
Inte så sugen på att det regnar in i bagaget och i väntan på semestern så man kan svetsa igen tanklocket fick det bli en annan lösning fram tills dess.
Nu är det tätt iaf! sen så blev även tanklocket försänkt mellan delarna och hyfsat slätt med karossen.
Kommer använda mig av dom här plåtarna när jag ska svetsa igen hålet med.
Lackade även om hela vänster bakskärm då jag ändå hade framme sprutan. Krupit fram lite irriterande rost i skärmkanten.
Orkar inte lägga någon större tid åt det dock då jag ändå ska kapa bort hela sidan sen.
Idag blir det äntligen tvätt då det ser ut som om någon har tömt ut en säck cement på huven och sedan spolat vatten på det! Garage damm är inge roligt!
Nu är det tätt iaf! sen så blev även tanklocket försänkt mellan delarna och hyfsat slätt med karossen.
Kommer använda mig av dom här plåtarna när jag ska svetsa igen hålet med.
Lackade även om hela vänster bakskärm då jag ändå hade framme sprutan. Krupit fram lite irriterande rost i skärmkanten.
Orkar inte lägga någon större tid åt det dock då jag ändå ska kapa bort hela sidan sen.
Idag blir det äntligen tvätt då det ser ut som om någon har tömt ut en säck cement på huven och sedan spolat vatten på det! Garage damm är inge roligt!
Beställt nya alu Sellholm topplagringar till framvagnen. Är dock ca 3 veckors leveranstid då jag är omständig och bad om rödeloxerade istället för blåa som dom har i lager
[/img]
[/img]
Senast redigerad av 1 Nosliwe, redigerad totalt 0 gånger.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N