Nosliwes Projekt
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
Knappt 1000 mil.
Efter allt strul jag haft så vågar jag knappt göra några såna starter. Blev 2 nu bara tills man krängde loss motorn. Så drar mig lite för konbanekörningen på lördag. Rädd för att något kommet gå sönder.
Någon som vet vad stötstången till vakuum förstärkaren har för mått? Och om det är härdat stål?
Efter allt strul jag haft så vågar jag knappt göra några såna starter. Blev 2 nu bara tills man krängde loss motorn. Så drar mig lite för konbanekörningen på lördag. Rädd för att något kommet gå sönder.
Någon som vet vad stötstången till vakuum förstärkaren har för mått? Och om det är härdat stål?
Jo det kan man lugnt säga. Sen så gick väl dom mer på bredden än rakt fram trots lite vassare däck på soarern. Själv åker man ju nankang med trötta monroe dämpare. Sen så har dom andra kört tidigare med. Så jag är riktigt nöjd. Är prat om ett sånt här event varje månad på Laxå flygfält. Så lär gå några liter soppa i sommar
Resultatslista midsommarslalomen 14 juni:
1. Opel Speedster 1.01.8
2. Porsche 944 1.02.9
3. Bmw E30 1.04.0
4. Honda Integra 1.04.3
5. Porsche 944 1.04.5
6. Porsche 944 1.05.8
7. Porsche 996Turbo 1.07.2
8. Bmw 323 1.08.0
9. Suzuki Swift 1.08.4
10. Porsche 944 1.09.1 (1kon)
11. NissanSkyline 1.12.0
12. Porsche 997 1.13.0
13. Toyota Soarer 1.13.0
14. Audi Gt 1.13.0
15. Mazda Mx5 1.15.8
16. Toyota Soarer 1.15.5 (2kon)
17. Porsche 944 1.16.5 (1kon)
18. Toyota Mr2 1.17.8
Placeringarna är lagda efter näst bästa tid om man hade samma bästa
Förbättrade mig rejält för varje körning. Första tiden för dagen var 1.21.0
Fick bryta andra körning direkt då jag trodde att batteriet hade lossnat och for runt i bagaget. Som tur var så hade bara varningstriangeln slitit sig.
Funderar på om jag ska passa på att slänga in en catchtank nu när jag ändå ska flytta in pump och filter i bagaget. Har problem med att få fram soppan när det svänger rejält.
Bortsett ifrån det så funkade allt klockrent.
1. Opel Speedster 1.01.8
2. Porsche 944 1.02.9
3. Bmw E30 1.04.0
4. Honda Integra 1.04.3
5. Porsche 944 1.04.5
6. Porsche 944 1.05.8
7. Porsche 996Turbo 1.07.2
8. Bmw 323 1.08.0
9. Suzuki Swift 1.08.4
10. Porsche 944 1.09.1 (1kon)
11. NissanSkyline 1.12.0
12. Porsche 997 1.13.0
13. Toyota Soarer 1.13.0
14. Audi Gt 1.13.0
15. Mazda Mx5 1.15.8
16. Toyota Soarer 1.15.5 (2kon)
17. Porsche 944 1.16.5 (1kon)
18. Toyota Mr2 1.17.8
Placeringarna är lagda efter näst bästa tid om man hade samma bästa
Förbättrade mig rejält för varje körning. Första tiden för dagen var 1.21.0
Fick bryta andra körning direkt då jag trodde att batteriet hade lossnat och for runt i bagaget. Som tur var så hade bara varningstriangeln slitit sig.
Funderar på om jag ska passa på att slänga in en catchtank nu när jag ändå ska flytta in pump och filter i bagaget. Har problem med att få fram soppan när det svänger rejält.
Bortsett ifrån det så funkade allt klockrent.
Blev rastlös idag så drog till garaget och hämtade min förarstol.
Efter några minuter var all klädsel på underdelen av och uppmärkt
Hann med det jobbigaste idag. Prövade att montera det på stoppningen och blev riktigt nöjd. Ser skrynkligt ut, men det är bara för att jag har spänt upp det till vänster och har inte sytt dit skenan för fastsättningen på höger sida än som kommer dra till det.
Ska fixa fram lite mer nålar på Lördag så man kan köra på lite snabbare.
Tråkiga är att det där var den sista alcantaran jag hade kvar sen dörrsidorna. Så ska jag fixa ryggstödet måste jag beställa det.
Efter några minuter var all klädsel på underdelen av och uppmärkt
Hann med det jobbigaste idag. Prövade att montera det på stoppningen och blev riktigt nöjd. Ser skrynkligt ut, men det är bara för att jag har spänt upp det till vänster och har inte sytt dit skenan för fastsättningen på höger sida än som kommer dra till det.
Ska fixa fram lite mer nålar på Lördag så man kan köra på lite snabbare.
Tråkiga är att det där var den sista alcantaran jag hade kvar sen dörrsidorna. Så ska jag fixa ryggstödet måste jag beställa det.
Fixade bilderna Edis. Lyckades inte komma åt dom andra inställningarna när jag laddade upp dom med mobilen.
Tog tag i ett av nackstöden då dom bara ska kläs med skinn.
gav mig även på att sy dit röd dekor. Hade lite problem med undertråden med tillslut gick det. Som tur är blev dom flesta problemen på undersidan. Men ska nog gå bra med resten.
Nu ska bara blixtlåset sys dit så man kan spänna upp allt och dra ihop det. Sitter bara påträtt lite haffsigt just nu.
Tog tag i ett av nackstöden då dom bara ska kläs med skinn.
gav mig även på att sy dit röd dekor. Hade lite problem med undertråden med tillslut gick det. Som tur är blev dom flesta problemen på undersidan. Men ska nog gå bra med resten.
Nu ska bara blixtlåset sys dit så man kan spänna upp allt och dra ihop det. Sitter bara påträtt lite haffsigt just nu.
Får väl duga. Kan dessvärre inte säga det samma om sitsen. Maskinen äter tråd och hoppar stygn när jag syr dekorsömmen. Så har fått försöka skarva så snyggt det går... har man väl sytt i skinn en gång så finns hålen kvar för alltid. Så inte så lätt att sprätta upp allt och göra om.
Senast redigerad av 1 Nosliwe, redigerad totalt 0 gånger.
Imorgon bär det av till Kinnekulle för Volkswagen Club Sweden banträff V.A.G. Race & Shine.
Ska försöka vara på plats redan klockan 8.
https://www.facebook.com/events/1494540 ... 33/?ref=25
Ska försöka vara på plats redan klockan 8.
https://www.facebook.com/events/1494540 ... 33/?ref=25
Då man såg fel på vilken dag själva utställningen var, så fick man ta en sväng till garaget idag och få lite vettiga saker gjorda i stället
Tog bara 4 år efter omlackeringen till att man gav sig på rutramarna. Men jävlar va bra det blev!
Bättrade på plastidippen lite. Därför det är färg på skärmen.
Sen kunde jag inte låta bli att klämma lite på motorn. Kollade så den gick runt, då jag inte har gjort det än. Och det gjorde den utan att kärva det minsta. Har ju trots allt stått still i över 3 år.
Känns fel att säga att man längtar till vintern!
I morgon blir det iaf träff på Kinnekulle!
Tog bara 4 år efter omlackeringen till att man gav sig på rutramarna. Men jävlar va bra det blev!
Bättrade på plastidippen lite. Därför det är färg på skärmen.
Sen kunde jag inte låta bli att klämma lite på motorn. Kollade så den gick runt, då jag inte har gjort det än. Och det gjorde den utan att kärva det minsta. Har ju trots allt stått still i över 3 år.
Känns fel att säga att man längtar till vintern!
I morgon blir det iaf träff på Kinnekulle!
Införskaffade lite färg till lister och trösklar idag. Dom börjar väl fundera på hur många bilar jag ska lacka när jag är inne och köper billack hela tiden hehe.
Tog loss förarsidans tröskel plast för första gången sen jag svetsade trösklarna för 4 årsen. Blev överraskad att det inte fanns någon rost
Så nu har jag spenderat kvällen till att skrapa bort nått kilo gummi ifrån främre delen av tröskeln... Tidigare ägare måste ha gillat att svarva däck...
Högen längst ner är det mesta av gummit. Ingen som vill regumera?
Nu är bara frågan hur man lättast får bort det sista av gummit? Kommer garanterat sätta igen sandpappren direkt om jag går på med det.
Mer någon dag det inte spöregnar och åskar!
Tog loss förarsidans tröskel plast för första gången sen jag svetsade trösklarna för 4 årsen. Blev överraskad att det inte fanns någon rost
Så nu har jag spenderat kvällen till att skrapa bort nått kilo gummi ifrån främre delen av tröskeln... Tidigare ägare måste ha gillat att svarva däck...
Högen längst ner är det mesta av gummit. Ingen som vill regumera?
Nu är bara frågan hur man lättast får bort det sista av gummit? Kommer garanterat sätta igen sandpappren direkt om jag går på med det.
Mer någon dag det inte spöregnar och åskar!