Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Hur många mil har motorkuddarna gått egentligen? Eller kör du kamikaze-starter överallt hela tiden? :P

Vad är dina nya motorkuddar för material? Ser ut att vara styvare än orginal-kuddarna iaf :)

MVH
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Knappt 1000 mil.
Efter allt strul jag haft så vågar jag knappt göra några såna starter. Blev 2 nu bara tills man krängde loss motorn. Så drar mig lite för konbanekörningen på lördag. Rädd för att något kommet gå sönder.

Någon som vet vad stötstången till vakuum förstärkaren har för mått? Och om det är härdat stål?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då har man varit en sväng till Småland och fått framrutan utbytt! Då fick man passa på att ta lite kort tillsammans med q-sovares grymt fina quattro coupe.

Bild
Bild
Bild
Bild

I morgon blir det konbanekörning. Får hålla tummarna att allt håller och att jag slipper komma halvvägs till Laxå med en cyklist på huven.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice! :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då har man kört konbana för första gången och fy fan va kul det var!
Åkte ifrån en MR2 Turbo och höll ifrån en Toyota Soarer ända tills sista åket.

Helt klart nöjd med vinterns uppgraderingar! Nu hägrar Bilstein B8 Sprint och andra fjädrar.

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Man kommer långt med en lätt bil, bra bromsar och grym väghållning! *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jo det kan man lugnt säga. Sen så gick väl dom mer på bredden än rakt fram trots lite vassare däck på soarern. Själv åker man ju nankang med trötta monroe dämpare. Sen så har dom andra kört tidigare med. Så jag är riktigt nöjd. Är prat om ett sånt här event varje månad på Laxå flygfält. Så lär gå några liter soppa i sommar :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Resultatslista midsommarslalomen 14 juni:

1. Opel Speedster 1.01.8
2. Porsche 944 1.02.9
3. Bmw E30 1.04.0
4. Honda Integra 1.04.3
5. Porsche 944 1.04.5
6. Porsche 944 1.05.8
7. Porsche 996Turbo 1.07.2
8. Bmw 323 1.08.0
9. Suzuki Swift 1.08.4
10. Porsche 944 1.09.1 (1kon)
11. NissanSkyline 1.12.0
12. Porsche 997 1.13.0
13. Toyota Soarer 1.13.0
14. Audi Gt 1.13.0
15. Mazda Mx5 1.15.8
16. Toyota Soarer 1.15.5 (2kon)
17. Porsche 944 1.16.5 (1kon)
18. Toyota Mr2 1.17.8

Placeringarna är lagda efter näst bästa tid om man hade samma bästa :)
Förbättrade mig rejält för varje körning. Första tiden för dagen var 1.21.0

Fick bryta andra körning direkt då jag trodde att batteriet hade lossnat och for runt i bagaget. Som tur var så hade bara varningstriangeln slitit sig.
Funderar på om jag ska passa på att slänga in en catchtank nu när jag ändå ska flytta in pump och filter i bagaget. Har problem med att få fram soppan när det svänger rejält.
Bortsett ifrån det så funkade allt klockrent.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Blev rastlös idag så drog till garaget och hämtade min förarstol.
Efter några minuter var all klädsel på underdelen av och uppmärkt :)
Hann med det jobbigaste idag. Prövade att montera det på stoppningen och blev riktigt nöjd. Ser skrynkligt ut, men det är bara för att jag har spänt upp det till vänster och har inte sytt dit skenan för fastsättningen på höger sida än som kommer dra till det.

Bild
Bild

Ska fixa fram lite mer nålar på Lördag så man kan köra på lite snabbare.

Tråkiga är att det där var den sista alcantaran jag hade kvar sen dörrsidorna. Så ska jag fixa ryggstödet måste jag beställa det.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Får väl duga för att vara första gången man inte syr något plant. Blev lite skrynkligt men sträcker förhoppningsvis till sig. Bara ryggstödet, baksätet och en hel stol kvar.

Bild
Bild
Bild

Nu tog alcantaran slut och alla stora skinnbitar. Så nu händer inget direkt förns jag har fixat mer.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fixade bilderna Edis. Lyckades inte komma åt dom andra inställningarna när jag laddade upp dom med mobilen.

Tog tag i ett av nackstöden då dom bara ska kläs med skinn.

Bild
Bild

gav mig även på att sy dit röd dekor. Hade lite problem med undertråden med tillslut gick det. Som tur är blev dom flesta problemen på undersidan. Men ska nog gå bra med resten.

Nu ska bara blixtlåset sys dit så man kan spänna upp allt och dra ihop det. Sitter bara påträtt lite haffsigt just nu.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Färdigt! saknas bara en ny list då den jag har är tilltryckt i ovankant. Förmodligen av att någon ha försökt att slänga in något över stolen bakåt.

Bild
Bild

Får dessvärre vänta på skinn i 5 veckor nu.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Blev så jäkla bra! *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Proffsigt :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Får väl duga. Kan dessvärre inte säga det samma om sitsen. Maskinen äter tråd och hoppar stygn när jag syr dekorsömmen. Så har fått försöka skarva så snyggt det går... har man väl sytt i skinn en gång så finns hålen kvar för alltid. Så inte så lätt att sprätta upp allt och göra om.

Bild
Senast redigerad av 1 Nosliwe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Så, färdig! :D Har hört att man ska sitta rak i ryggen, och det lär man göra!

Bild

Ska sy ihop framdelen i kväll tänkte jag, sen kommer jag dessvärre inte längre förns om minst 4 veckor :(
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ihop sytt! Kan ju dessvärre bara lägga dit det då det inte finns någon baksida i brist på material.

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Imorgon bär det av till Kinnekulle för Volkswagen Club Sweden banträff V.A.G. Race & Shine.

Ska försöka vara på plats redan klockan 8.

https://www.facebook.com/events/1494540 ... 33/?ref=25
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då man såg fel på vilken dag själva utställningen var, så fick man ta en sväng till garaget idag och få lite vettiga saker gjorda i stället :D

Tog bara 4 år efter omlackeringen till att man gav sig på rutramarna. Men jävlar va bra det blev!

Bild

Bättrade på plastidippen lite. Därför det är färg på skärmen.

Bild

Sen kunde jag inte låta bli att klämma lite på motorn. Kollade så den gick runt, då jag inte har gjort det än. Och det gjorde den utan att kärva det minsta. Har ju trots allt stått still i över 3 år.

Bild

Känns fel att säga att man längtar till vintern! :lol:

I morgon blir det iaf träff på Kinnekulle!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Införskaffade lite färg till lister och trösklar idag. Dom börjar väl fundera på hur många bilar jag ska lacka när jag är inne och köper billack hela tiden hehe.

Tog loss förarsidans tröskel plast för första gången sen jag svetsade trösklarna för 4 årsen. Blev överraskad att det inte fanns någon rost :D
Så nu har jag spenderat kvällen till att skrapa bort nått kilo gummi ifrån främre delen av tröskeln... Tidigare ägare måste ha gillat att svarva däck...

Bild

Högen längst ner är det mesta av gummit. Ingen som vill regumera? :D

Nu är bara frågan hur man lättast får bort det sista av gummit? Kommer garanterat sätta igen sandpappren direkt om jag går på med det.

Mer någon dag det inte spöregnar och åskar!
Skriv svar