Nosliwes Projekt
Du har lite att göra om du ska svetsa igen den!
http://www.anticimex.com/sv/se/Privat/S ... til1/Moss/
Och nu är det inte att de blir könsmogna efter tre veckor jag tänker på utan att de kommer in genom hål som är 6-7 mm i diameter, dvs mindre än vanliga dräneringshål! Vill de in så kommer de in! Nu har jag inte tid mer, måste kolla vad du skrev på FB
http://www.anticimex.com/sv/se/Privat/S ... til1/Moss/
Och nu är det inte att de blir könsmogna efter tre veckor jag tänker på utan att de kommer in genom hål som är 6-7 mm i diameter, dvs mindre än vanliga dräneringshål! Vill de in så kommer de in! Nu har jag inte tid mer, måste kolla vad du skrev på FB
Allt ur!
Även innertaket för första gången. Såg grymt fräscht ut, inte en rostfläck. Däremot andra sidan taket ska vi inte prata om...
"Nya" skivor och enkolvsok till 276mm skivorna. Läggs på reservdelshyllan. Ska snyggas till lite innan bara.
Nu är det svetsning och riva ur motorn som gäller. Efter det blir det till att fixa med elen som ser förjävlig ut och byta kabelhärva.
Även innertaket för första gången. Såg grymt fräscht ut, inte en rostfläck. Däremot andra sidan taket ska vi inte prata om...
"Nya" skivor och enkolvsok till 276mm skivorna. Läggs på reservdelshyllan. Ska snyggas till lite innan bara.
Nu är det svetsning och riva ur motorn som gäller. Efter det blir det till att fixa med elen som ser förjävlig ut och byta kabelhärva.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Kan kanske vara dags för en liten uppdatering?
Äntligen tagit tag i att börja få ur motorn.
Klart?!
Någon kopp kaffe senare såg det ut såhär
Prövade även om mitt rostfria stag med nya "trianglar" kommer passa.
Har även ett litet problem. Måste ha reda på om min motor är MC1 eller MC2 då kompressionen, turbo och styrbox skiljer.
Turbo, WG, kabelhärva och styrbox kommer nämligen ifrån en MC1.
(lagom skev ventilkåpa....)
Någon som har en ide?
Äntligen tagit tag i att börja få ur motorn.
Klart?!
Någon kopp kaffe senare såg det ut såhär
Prövade även om mitt rostfria stag med nya "trianglar" kommer passa.
Har även ett litet problem. Måste ha reda på om min motor är MC1 eller MC2 då kompressionen, turbo och styrbox skiljer.
Turbo, WG, kabelhärva och styrbox kommer nämligen ifrån en MC1.
(lagom skev ventilkåpa....)
Någon som har en ide?
Fanns lite info här:
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=33680
samt här:
http://www.audiworld.com/forums/audi-40 ... 2-2216968/
Citat från den sista länken:
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=33680
samt här:
http://www.audiworld.com/forums/audi-40 ... 2-2216968/
Citat från den sista länken:
Stämmer det, så är det nog lättast att leta knacksensorerMC1
7:8:1 compression
1.42 bar boost
Single knock sensor
K-26 turbo
Mac 11 ECU
MC2
8:4:1 compression
1.39 bar boost
Dual knock sensor
K-24 turbo
MC2 cam is a little "hotter"
Mac 14 ECU
MC2 has lighter flywheel
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Längesen man uppdaterade med bilder!
UR downpipen har dykt upp. Ska passa rakt i jämfört med Audi 200 downpipen som inte passar alls.
Sen så har jag börjat med elen... Fy fan va tråkigt det är! Men har hittat vettiga elscheman och instruktioner på vad som måste göras, så ska nog gå bra. Blev tyvärr bara en suddig bild i motorrummet där jag har sprättat upp original kabelhärvan. kablar precis överallt! :mad:
Får se när det händer något igen. Det är ju den mest upptagna ledigheten under "åren" just nu. Går åt lite tid till träning inför Öppetspår med
UR downpipen har dykt upp. Ska passa rakt i jämfört med Audi 200 downpipen som inte passar alls.
Sen så har jag börjat med elen... Fy fan va tråkigt det är! Men har hittat vettiga elscheman och instruktioner på vad som måste göras, så ska nog gå bra. Blev tyvärr bara en suddig bild i motorrummet där jag har sprättat upp original kabelhärvan. kablar precis överallt! :mad:
Får se när det händer något igen. Det är ju den mest upptagna ledigheten under "åren" just nu. Går åt lite tid till träning inför Öppetspår med
Skulle ha skruvat idag, men slutade med att vi började bygga lackbox istället.
Men fick äntligen mitt paket med packningar och urtrampningslager idag. Så nu kan man skruva ihop motorn
I morgon ska vi bygga vidare sen flytta HY motorn som står framför bilen så jag kan rulla bilen ut och in när jag ska svetsa.
Men fick äntligen mitt paket med packningar och urtrampningslager idag. Så nu kan man skruva ihop motorn
I morgon ska vi bygga vidare sen flytta HY motorn som står framför bilen så jag kan rulla bilen ut och in när jag ska svetsa.
Monterade idag grenröret och provmonterade downpipen som passade
Ska slipa av downpipen innan den kommer på plats tillsammans med turbon och wastegaten.
Hade fundering på att montera insuget med, men tror det blir trångt att dra dit gasspjället på insidan när det är på plats.
Drog även bort motorn så jag äntligen kan rulla ut bilen och börja svetsa.
Tillkommit en liten vägg med där vi bla ska vara och lacka.
Saknar även ett svänghjul för att kunna montera motorn
Det var allt för den här ledigheten.
Ska slipa av downpipen innan den kommer på plats tillsammans med turbon och wastegaten.
Hade fundering på att montera insuget med, men tror det blir trångt att dra dit gasspjället på insidan när det är på plats.
Drog även bort motorn så jag äntligen kan rulla ut bilen och börja svetsa.
Tillkommit en liten vägg med där vi bla ska vara och lacka.
Saknar även ett svänghjul för att kunna montera motorn
Det var allt för den här ledigheten.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda