Nosliwes Projekt
Fy fan att du ens påminner mig Edis! Skäms än idag för det där...
Fick äntligen staget ihop punktat idag så man kan ta med det till jobbet för tiggning.
Även borrat hål och monterat temp givaren på ICn.
Sen så har jag letat ett bra tag efter något ställe som kan pressa slang med M18x1.5 och M16x1.5 utan att kosta en hel förmögenhet. Kom fram till att det blir billigare och lättare med AN slang. Så fick bli ett nytt kyl med M18x1.5-AN10 adaptrar.
Så nu är det löst med så fort jag vet vart jag ska sätta kylet Löser sig när jag får staget på plats igen med stötfångaren.
Fick äntligen staget ihop punktat idag så man kan ta med det till jobbet för tiggning.
Även borrat hål och monterat temp givaren på ICn.
Sen så har jag letat ett bra tag efter något ställe som kan pressa slang med M18x1.5 och M16x1.5 utan att kosta en hel förmögenhet. Kom fram till att det blir billigare och lättare med AN slang. Så fick bli ett nytt kyl med M18x1.5-AN10 adaptrar.
Så nu är det löst med så fort jag vet vart jag ska sätta kylet Löser sig när jag får staget på plats igen med stötfångaren.
Nu är alla tryckrör på plats! Var jävligt bökigt då utrymmet är hyfsat begränsat
Nu är det bara oljekylet kvar till uppstart. Hoppas på att få dit det i helgen. Risken är stor att det får hamna vid kylet på vänstersidan. Förstår absolut inte varför Audi valde att sätta det under vingen för...
Fick även dit röret. Så nu blir det till att kapa lite i kofångarbalken.
Nu är det bara oljekylet kvar till uppstart. Hoppas på att få dit det i helgen. Risken är stor att det får hamna vid kylet på vänstersidan. Förstår absolut inte varför Audi valde att sätta det under vingen för...
Fick även dit röret. Så nu blir det till att kapa lite i kofångarbalken.
Efter att ha kopplat färdigt alla slangar, dragit åt remskivebulten utavbara h*lvete gånger 10 och fixat så oljan stannar i motorn och inte forsar ut från sidan vid oljekyl anslutningar så började jag fylla på vatten.
Gick en liten stund, sen började det forsa ut från vattenpumpen.... Några svärord senare så var kamremmen borta och pumpen ute med tillhörande klämd o-ring. Dit med en ny och en halv tub VärldensKletigasteFastnarÖverallt packnings klister så skiten sitter i spåret på pumpen. På med kamrem och kåpor igen. I med mer vatten och nu nådde det ända upp till övre anslutningen på toppen. Då började det läcka där, suck. Bort med den och packningen som var hårdare än aluminiumet i anslutningen, dit med en ny packning och packningsklister. Nu slutade det äntligen läcka överallt.
Jahopp, då var det bara dit med batteriet och vrida om tändningen då. Inga överraskningar när man vred om tändningen. Varken positiva eller negativa.
Bara börja felsöka. Bort med ett tändstift och kolla om det är någon gnista. Givetvis var det inte det.
Kolla strömmen ut från tändspolen och den var stendöd. Mätte även upp strömmen in i tändspolen och den var det inget fel på alls!
Då är ju bara frågan vad det är som kan vara fel eftersom tändspolen inte skickar ut något? :rolleyes:
Allt sitter där det ska iaf. Får plugga lite ikväll och hoppas på en trevligare uppdatering i morgon med en liten film
Gick en liten stund, sen började det forsa ut från vattenpumpen.... Några svärord senare så var kamremmen borta och pumpen ute med tillhörande klämd o-ring. Dit med en ny och en halv tub VärldensKletigasteFastnarÖverallt packnings klister så skiten sitter i spåret på pumpen. På med kamrem och kåpor igen. I med mer vatten och nu nådde det ända upp till övre anslutningen på toppen. Då började det läcka där, suck. Bort med den och packningen som var hårdare än aluminiumet i anslutningen, dit med en ny packning och packningsklister. Nu slutade det äntligen läcka överallt.
Jahopp, då var det bara dit med batteriet och vrida om tändningen då. Inga överraskningar när man vred om tändningen. Varken positiva eller negativa.
Bara börja felsöka. Bort med ett tändstift och kolla om det är någon gnista. Givetvis var det inte det.
Kolla strömmen ut från tändspolen och den var stendöd. Mätte även upp strömmen in i tändspolen och den var det inget fel på alls!
Då är ju bara frågan vad det är som kan vara fel eftersom tändspolen inte skickar ut något? :rolleyes:
Allt sitter där det ska iaf. Får plugga lite ikväll och hoppas på en trevligare uppdatering i morgon med en liten film
Försökte få ordning på tomgången igår. Ligger runt 2-3000 varv. Inge vidare dvs.
Verkar inte vara tjuvluft. Tomgångsmotorn klickar och hoppar rejält när man ansluter den till 12 volt. Utesluter inte den helt dock. Sen blev jag tipsad om att kallstartsventilen kan ha hängt sig eller får fel signal.
Ska greja lördag och söndag, får se om jag får någon ordning på det då.
Verkar inte vara tjuvluft. Tomgångsmotorn klickar och hoppar rejält när man ansluter den till 12 volt. Utesluter inte den helt dock. Sen blev jag tipsad om att kallstartsventilen kan ha hängt sig eller får fel signal.
Ska greja lördag och söndag, får se om jag får någon ordning på det då.
Blev lite skruvat idag. Kom dock inte så långt som det var tänkt då man hade lite annat för sig än att bara få bilen rullande
Huven passar än iaf!
Ny slang till bromsservon på plats. Hoppas det håller tätt nu bara.
Fick bli nya infästningar till frontstaget och huven. Dom andra var lite för stora.
Instrumentbrädan på plats.
Sen tog det här en liten stund idag Gissa vad.
https://youtu.be/cb4quQlz-IQ
Huven passar än iaf!
Ny slang till bromsservon på plats. Hoppas det håller tätt nu bara.
Fick bli nya infästningar till frontstaget och huven. Dom andra var lite för stora.
Instrumentbrädan på plats.
Sen tog det här en liten stund idag Gissa vad.
https://youtu.be/cb4quQlz-IQ
Blev en snabbvisit i garaget idag.
Drog dit oljekylet som det ska va nu när man fick hem en meter AN Slang till.
Riktigt jävligt att få slangarna till att stanna i hylsan när man skruvar åt dom tycker jag, och det gick ju därefter med.
Starta motorn och hörde hur det small till, stängde av och trodde att slangen till servon hade skjutit.
Inte var det så enkelt inte... en av slangarna in i oljekylet hade skjutit ur kopplingen, vilket resultera i ca 3-4L olja på golvet :mad:
Gör om gör rätt, drog dit den igen och den här gången så fräste det från den i stället. Får såga av den och prova igen. Orkade inte klena med oljan något mer idag. Tomgången var som den skulle åtminstone, så servon håller tätt nu iaf.
Fortsatte inne i bilen med att städa ur och slänga in golvmattan och sitsen till baksätet. Någon hemma som tycker inredningen i förrådet har stått där lite för länge nu
Fortfarande inte färdig med ryggstödet och måste byta ett fält på förarstolen som dom små asen lyckades gnaga sönder på 5 dagar ifrån avställning till urplockning....
Mer i morgon!
Drog dit oljekylet som det ska va nu när man fick hem en meter AN Slang till.
Riktigt jävligt att få slangarna till att stanna i hylsan när man skruvar åt dom tycker jag, och det gick ju därefter med.
Starta motorn och hörde hur det small till, stängde av och trodde att slangen till servon hade skjutit.
Inte var det så enkelt inte... en av slangarna in i oljekylet hade skjutit ur kopplingen, vilket resultera i ca 3-4L olja på golvet :mad:
Gör om gör rätt, drog dit den igen och den här gången så fräste det från den i stället. Får såga av den och prova igen. Orkade inte klena med oljan något mer idag. Tomgången var som den skulle åtminstone, så servon håller tätt nu iaf.
Fortsatte inne i bilen med att städa ur och slänga in golvmattan och sitsen till baksätet. Någon hemma som tycker inredningen i förrådet har stått där lite för länge nu
Fortfarande inte färdig med ryggstödet och måste byta ett fält på förarstolen som dom små asen lyckades gnaga sönder på 5 dagar ifrån avställning till urplockning....
Mer i morgon!
Igår blev det inget skruvat då jag tittade på alla plastfirmors våta offert dröm, STCC.
Idag däremot så fortsatte jag med inredning, trodde jag fick med mig allt utom stolarna från förrådet, men missade givetvis mätarpanelen och klimatpanelen vilket ledde till att jag inte kunde göra färdigt mittkonsolen.
Dörrsidor, handskfack och nedre delen på förarsidan på plats.
Sen så har jag mätt på den där förbannade AN slangen och den stämmer inte. Så nu blir det ett argt mail till företaget jag köpte den ifrån. Skriver inget namn förrns jag vet vad jag får för svar.
Det står att det ska vara stålarmering i slangen och att ytterdiametern ska vara 20mm
Finns ingen stålarmering och ytterdiametern är bara 18.8mm, inte konstigt att skiten kryper ur kopplingarna.
Förmodligen är det Kina skit till priset av original AN slang... Borde man ju dock förstått när man beställde från det företaget som jag gjorde. Men för det priset så tycker man ju att det ska vara riktiga grejer.
Återkommer i morgon!
Idag däremot så fortsatte jag med inredning, trodde jag fick med mig allt utom stolarna från förrådet, men missade givetvis mätarpanelen och klimatpanelen vilket ledde till att jag inte kunde göra färdigt mittkonsolen.
Dörrsidor, handskfack och nedre delen på förarsidan på plats.
Sen så har jag mätt på den där förbannade AN slangen och den stämmer inte. Så nu blir det ett argt mail till företaget jag köpte den ifrån. Skriver inget namn förrns jag vet vad jag får för svar.
Det står att det ska vara stålarmering i slangen och att ytterdiametern ska vara 20mm
Finns ingen stålarmering och ytterdiametern är bara 18.8mm, inte konstigt att skiten kryper ur kopplingarna.
Förmodligen är det Kina skit till priset av original AN slang... Borde man ju dock förstått när man beställde från det företaget som jag gjorde. Men för det priset så tycker man ju att det ska vara riktiga grejer.
Återkommer i morgon!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N