Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Idag är det 5 årsen jag började med projektet!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Gott jobbat kompis! *yes* hoppas att den är igång snart! Så vi kan åka och träffas någonstans, företrädesvis något ställe som har glass!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tiden går fort, har hänt mycket sedan dess :D

Det är ju faktiskt nästan femårsjubileum på denna bilden också:
Bild
Tänk att det var så längesedan den träffen var! :shock:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fy fan att du ens påminner mig Edis! Skäms än idag för det där... :oops:

Fick äntligen staget ihop punktat idag så man kan ta med det till jobbet för tiggning.

Bild

Även borrat hål och monterat temp givaren på ICn.

Bild

Sen så har jag letat ett bra tag efter något ställe som kan pressa slang med M18x1.5 och M16x1.5 utan att kosta en hel förmögenhet. Kom fram till att det blir billigare och lättare med AN slang. Så fick bli ett nytt kyl med M18x1.5-AN10 adaptrar.

Bild
Bild

Så nu är det löst med så fort jag vet vart jag ska sätta kylet :) Löser sig när jag får staget på plats igen med stötfångaren.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Haha, det var ju rätt ställe att upptäcka problem på bilen, fanns ju en hel arme av GT-tokar som kunde ingripa *yes* :lol:

Till och med Biltema säljer AN-kopplingar nu, svarta dessutom.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Japp. Såg det givetvis idag... frågan är ju dock hur tätnings kvalitén är?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Idag kom mitt försenade paket som skulle kommit igår.
Hade tänkt att få ihop vakuum och tryck delen igår, men så blev det ju inte.

Bild
Bild

Lär få korta av böjarna rejält.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Nu är alla tryckrör på plats! Var jävligt bökigt då utrymmet är hyfsat begränsat :D

Bild
Bild

Nu är det bara oljekylet kvar till uppstart. Hoppas på att få dit det i helgen. Risken är stor att det får hamna vid kylet på vänstersidan. Förstår absolut inte varför Audi valde att sätta det under vingen för...

Bild

Fick även dit röret. Så nu blir det till att kapa lite i kofångarbalken.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Efter att ha kopplat färdigt alla slangar, dragit åt remskivebulten utavbara h*lvete gånger 10 och fixat så oljan stannar i motorn och inte forsar ut från sidan vid oljekyl anslutningar så började jag fylla på vatten.
Gick en liten stund, sen började det forsa ut från vattenpumpen.... Några svärord senare så var kamremmen borta och pumpen ute med tillhörande klämd o-ring. Dit med en ny och en halv tub VärldensKletigasteFastnarÖverallt packnings klister så skiten sitter i spåret på pumpen. På med kamrem och kåpor igen. I med mer vatten och nu nådde det ända upp till övre anslutningen på toppen. Då började det läcka där, suck. Bort med den och packningen som var hårdare än aluminiumet i anslutningen, dit med en ny packning och packningsklister. Nu slutade det äntligen läcka överallt.

Jahopp, då var det bara dit med batteriet och vrida om tändningen då. Inga överraskningar när man vred om tändningen. Varken positiva eller negativa.
Bara börja felsöka. Bort med ett tändstift och kolla om det är någon gnista. Givetvis var det inte det.
Kolla strömmen ut från tändspolen och den var stendöd. Mätte även upp strömmen in i tändspolen och den var det inget fel på alls!

Då är ju bara frågan vad det är som kan vara fel eftersom tändspolen inte skickar ut något? :rolleyes:

Allt sitter där det ska iaf. Får plugga lite ikväll och hoppas på en trevligare uppdatering i morgon med en liten film ;)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, den lever! Bra jobbat! :D

Vad var det för fel med tändningen?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

3 kablar kvar att löda in på 12volt.
Även förväxlat kontakter mellan en knacksensor och varvtalsgivaren. Båda är vita.
Funkar inte givarna på svänghjulet eller hallgivareen så blir det ingen gnista.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Försökte få ordning på tomgången igår. Ligger runt 2-3000 varv. Inge vidare dvs.
Verkar inte vara tjuvluft. Tomgångsmotorn klickar och hoppar rejält när man ansluter den till 12 volt. Utesluter inte den helt dock. Sen blev jag tipsad om att kallstartsventilen kan ha hängt sig eller får fel signal.
Ska greja lördag och söndag, får se om jag får någon ordning på det då.

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Blev lite skruvat idag. Kom dock inte så långt som det var tänkt då man hade lite annat för sig än att bara få bilen rullande :)

Huven passar än iaf!

Bild

Ny slang till bromsservon på plats. Hoppas det håller tätt nu bara.

Bild

Fick bli nya infästningar till frontstaget och huven. Dom andra var lite för stora.

Bild

Instrumentbrädan på plats.

Bild

Sen tog det här en liten stund idag :) Gissa vad.

https://youtu.be/cb4quQlz-IQ
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Blev en snabbvisit i garaget idag.
Drog dit oljekylet som det ska va nu när man fick hem en meter AN Slang till.
Riktigt jävligt att få slangarna till att stanna i hylsan när man skruvar åt dom tycker jag, och det gick ju därefter med.
Starta motorn och hörde hur det small till, stängde av och trodde att slangen till servon hade skjutit.
Inte var det så enkelt inte... en av slangarna in i oljekylet hade skjutit ur kopplingen, vilket resultera i ca 3-4L olja på golvet :mad:

Bild

Gör om gör rätt, drog dit den igen och den här gången så fräste det från den i stället. Får såga av den och prova igen. Orkade inte klena med oljan något mer idag. Tomgången var som den skulle åtminstone, så servon håller tätt nu iaf.

Fortsatte inne i bilen med att städa ur och slänga in golvmattan och sitsen till baksätet. Någon hemma som tycker inredningen i förrådet har stått där lite för länge nu :lol:

Bild
Bild

Fortfarande inte färdig med ryggstödet och måste byta ett fält på förarstolen som dom små asen lyckades gnaga sönder på 5 dagar ifrån avställning till urplockning....

Mer i morgon!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Igår blev det inget skruvat då jag tittade på alla plastfirmors våta offert dröm, STCC.
Idag däremot så fortsatte jag med inredning, trodde jag fick med mig allt utom stolarna från förrådet, men missade givetvis mätarpanelen och klimatpanelen vilket ledde till att jag inte kunde göra färdigt mittkonsolen.
Dörrsidor, handskfack och nedre delen på förarsidan på plats.

Bild
Bild

Sen så har jag mätt på den där förbannade AN slangen och den stämmer inte. Så nu blir det ett argt mail till företaget jag köpte den ifrån. Skriver inget namn förrns jag vet vad jag får för svar.
Det står att det ska vara stålarmering i slangen och att ytterdiametern ska vara 20mm
Finns ingen stålarmering och ytterdiametern är bara 18.8mm, inte konstigt att skiten kryper ur kopplingarna.

Bild

Förmodligen är det Kina skit till priset av original AN slang... Borde man ju dock förstått när man beställde från det företaget som jag gjorde. Men för det priset så tycker man ju att det ska vara riktiga grejer.

Återkommer i morgon!
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Nu har det vart imorron rätt länge, hur har det gått? ;-)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Aha så det är någon som läser ;) min skit kamera fick något fnatt och tog jätte suddiga bilder när jag skruva i går och i förrgår. Så har inte orkat uppdatera.

Har fått svar och dom skulle leta upp rätt slang. Så fick ett mail i går om att dom hade skickat 2 meter.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

*yes* framsteg. Du fick ingen förklaring varför dom skickade samma skit slang 2ggr?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Haha nä. Jag ifråga satte det när dom skrev att dom förmodligen skickat fel slang. Men fick inget svar. Så skulle inte vara förvånad om någon har varit ute och köpt 2 meter korrekt slang och skickat :D
Skriv svar