Fick igång bilen igår och den tickade på som väntat
Idag har jag lött ihop tanken jag köpte i höstas och tänkte ta tag i fästet för bränslepump och filter under bilen. Pump och filter satt med buntband och najtråd när jag köpte bilen och jag har använt mig av slangklammer med gummi i väntan på att ta tag i det ordentligt.
Skulle skruva loss fästet och den bakre skruven gick av direkt. Dom främre var det värre med.
någon av dom tidigare 20 talet ägare har satt domkraften just där fästet sitter fast i fram i golvet.
Har alltid tyckt att det har sett lite konstigt ut i golvet, men lika intryckt på båda sidor (ca 3cm).
Fram med karosseri lådan med hammare och mothåll.
Började banka ut golvet till rätt form och upptäcker ganska snabbt att när golvet trycktes upp måste plåtarna ha separerat i skarven och lösningen personen i fråga hade, var att fylla upp hålet med karosserikit.... Kan säga att det var rätt kexigt vid det här laget.
Någon dag i veckan åker vinkelslipen fram och 2 skarvplåtar skall fixas på jobbet. Samt ett nytt fäste för pump och filter skall tillverkas!
Kanske inte har nämnt det tidigare, men sen ca 1.5 år tillbaks kan jag titulera mig konstruktör och jobbar med detta på heltid på en plåt och rörfirma. Användbart!