Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Hur då om man får fråga? :)
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Hehe jag tänkte konvertera till gnistfritt tändsystem, typ diesel! Har dock lite trubbel med svensk bilprovning, vi delar inte riktigt uppfattningen om allt här i livet...

Du hat taklucka på din bil förresten? Har glömt bort men gissar att du har då det ju mer eller mindre är standard!


Haha såg nu när jag skrollade upp på en bild att ditt tak sticker upp oroväckande mycket för att inte ha taklucka, så du har det ja...
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jo jag har taklucka, har visst glömt att svara här i semester stressen :)

Tog lite bilder när jag tvätta och städa bilen i samband med törebodafestivalen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Skaffade en 15 långhylsa igår som jag tänkte skära upp ett spår i för att få ut kabeln från knacksensorerna i och därmed kunna moment dra dom. Gick väl lite sisådär. Kan ju säga att jag kände överallt på kroppen efter att skivan explodera. Hände inget som tur var.
Nu är dom dragna till 20NM som dom ska vara!

Bild

Har även monterat en turbomössa då jag har börjat grilla kabelhöljen och är rädd om mina CPS motorfästen :)

Bild

Ska försöka installera efterkylningspumpen någon dag så man får den funktionen med. Känns som den kan rädda turbon lite. För snart blir 60 mil tur och retur till Myckelby för NA swapmeet![/img]
Jonas
GT-fanatiker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis sep 18, 2007 06:39
Ort: Gefle

Inlägg av Jonas »

Jasså du ska till NA swapmeet, ska försöka ta en tur dit och drömma lite.

hoppas man får se bilen din.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08

Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Hade lite som glömt av det jag å, hehe! Var ute och rotade idag och glömde givetvis bort att plåta dom, men vita för taklucka är två av dom, ett blått, 100:- styck tror jag jag skrivit i köp&sälj-listan!

Lite otympligt att skicka dock, men det där löser sej ju om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har väl inte hänt sådär värst mycket det senaste. Polerade och vaxade bilen för att åka upp till Nordic Audi Swapmeet helgen som var. Men gick väl inte så värst bra. Kunde likagärna åkt dit för grovt miljöbrott då jag sölade ut 1L olja från parkeringen till preem 1km bort. AN Kopplingarna vid blocket till oljekylet som gav sig i koningen :S
Så jag fick åka GT quattro till swapmeet istället.
Nu är läckan fixad och bilen rullar igen.

Bild

Bild

Där försökte jag få tätt på det på parkeringen hemma.

Bild

Och där stod jag på preem och försökte ytterligare en gång, efter det så bara spruta det ut olja. Då slutade det med bogseringen. Får väl se det på ljusa sidan. Den var fyrhjulsdriven för en kort stund iaf! :lol:

Bild

Bild

Nya på plats.

Nästa år tar jag revange! Då ska den upp!
Användarvisningsbild
mikth
GT-intresserad
Inlägg: 42
Blev medlem: tor jun 28, 2007 19:23
Ort: Hudiksvall

Inlägg av mikth »

Är bara att vägra ge upp : ) Jag lyckades ju regga min -88 med 7A-motor på 170hk så då borde ju din konvertering också funka fint :) Kör på bara! :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Var det du som hade den vinröda på träffen?
Nej jag ger inte upp! Senaste jag hörde var att jag kunde få låna lite dynamit :: förstår inte vad folk pratar om.
Efter 5 år med motgångar så bryr man sig inte längre :D
Användarvisningsbild
mikth
GT-intresserad
Inlägg: 42
Blev medlem: tor jun 28, 2007 19:23
Ort: Hudiksvall

Inlägg av mikth »

Japp, den vinröda 88´an på träffen är min :) Kul att dom går att regga med lite roligare motor :)

Jag har fått höra mer än en gång att jag ska köra ner bilen i en sjö och dumpa den : )
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fick paket idag ifrån Tyskland!

Bild
Bild

Bl.a fästen till efterkylningspumpen och spridarkylningen.

Där paket står på bilden hade posten lämnat det.... Lagom långt ut på trappsteget på tredje våning! Kul om det hade blivit stulet med. Stått där i några timmar.
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Nosliwe skrev:Fick paket idag ifrån Tyskland!

Bild
Bild

Bl.a fästen till efterkylningspumpen och spridarkylningen.

Där paket står på bilden hade posten lämnat det.... Lagom långt ut på trappsteget på tredje våning! Kul om det hade blivit stulet med. Stått där i några timmar.
Ring posten och fråga varför i helvete dom lämnade paketet där. Deras regler säger att brevbäraren ska ta med sig paketet till personen och ringa/knacka på hos personen om det inte får plats i brevlåda eller brevinkast. Kan brevbäraren inte överlämna paketet till personen så tar brevbäraren tillbaka paketet och skriver en avi.
Sen finns det givetvis en hel del lata jävlar som skiter i att ta med sig paketet till personen givetvis... Tro mig, jag har jobbat på posten. Ett skämt som företag. Inte undra på att paket försvinner, går sönder, aldrig kommer fram osv...

Skönt att du fick ditt paket helt och fint hem till dig iaf!
Och ja, jag är en av dom som läser dina inlägg i tystnad. Fortsätt jobba på med din bil! Den ser fantastisk ut!

Mvh Phille
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Nej jag blev lite irriterad. Samtidigt så är jag glad över att slippa vänta på en avi.

Missa ju en av bilderna! En av dom sista nya vattenavisarna!

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Najs, trevligt paket! :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Jasså det var du skrev nyss på FB :D va trevligt! /Dennis
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Japp, det var jag det!

Tänk vad lite plast kan göra!

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fixat lite täckkåpor som ska bockas till och lackas svarta i morgon. Slipper man se alla kablar och det mindre vackra kylet.

Bild

Även fått dit fästena till efterkylningspumpen och spridarkylningsfläkten.

Bild

Sen så var det ju den där jävla murphy med då, som någon borde ha gjort sig av med för längesen.
När jag kom hem ifrån garaget igår så ser jag hur det bara duschar kylarvatten ifrån bilen vid turbon....
Såg idag att det började läcka ca 500M bort. Tur i oturen då det är en bit till garaget.
Det är det där förbannade röret/slangen till retur ifrån turbon som krånglar. Börjat läcka i pressningen mellan rör och slang. Så behöver ha tag på ett sånt ganska så omgående.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fixat läckaget idag så man äntligen kan ut och åka igen.
Var inte så konstigt att det läckte.

Bild
Bild

Men nu är det tätt! Sitter en pressad PTFE slang hela vägen ifrån turbon till blocket nu.
Sen så har jag alltid saknat skyddet över servopumpen då mitt såg ut som resten av bilen vid inköp. Som skit dvs!
Så har fixat ett nytt i plåt som skall svetsas ihop. Det är i ett enda stycke plåt just nu, så det är bara lappa ihop alla skarvar, slipa och lacka.

Bild
Bild

Sen så har jag bockat plåtarna till motorrummet och lackat dom idag. Så nu ser det betydligt trevligare ut i motorrummet.

Före

Bild

Efter

Bild
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Fan vad bra det blir, du är en duktig jäkel du!

Kom ihåg att fota innertak åt dej igår, om du fortfarande är intresserad av ett sådant så give me your number så mmsar jag över bilderna på dom jag har.

Fortsätt hålla igång ditt byggande här på forumet, det inspirerar mycket, och det ser riktigt jädra bra ut!

// Jimmy
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jäklar vad bra det blev *yes* *yes* *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Det där är ju inte den senaste ;)

Bild
Bild
Skriv svar