Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
audienergy
GT-tok
Inlägg: 145
Blev medlem: sön sep 06, 2009 08:00

Inlägg av audienergy »

Lycka till med renoveringen *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

audienergy skrev:Lycka till med renoveringen *yes*
Tackar, svetsade idag upp förar sidan, men hade inte med mig kameran ut, kan ta lite bilder i morgon när svetsarna är ner slipade, så man slipper skämmas hehe.
Upptäckte att båda hjulhusen ibak är upp rötna ifrån golvet till hatthyllan i bagaget... jätte kul ställe att svetsa. men man får ju tänka på att det är en bil som är värd att lägga pengar på. för man får ju igen det i slutänden ändå! *yes*
köpte ett sånt här igår på elmia

http://www.hova.com/universal-wave-115x ... -1227.aspx

Ni får gilla eller hata det. jag tycker det var tufft och udda :wink:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har nu plockat ur framrutan och hittade 2 stora hål under listen. har kapat bort skiten och bockat ny plåt. lovar att försöka få med kameran ut i morgon. glömmer lätt den då man inte vill skita ner den hehe.
rutan hade 1 spricka innan. nu har den minst 20 :roll:

Lämnade in plexiglas och cnc programmet för mätarna i onsdags. skulle ta några veckor då dom hade lite annat att göra först. men nu ska jag få mig ett par unika tavlor iaf :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Sådär, då har man fått med kameran ut. han med lite idag med trotts att man har varit med brorsan och besiktigat hans bil. fick åka franskt, så nu blir det nog mardrömmar i natt.

Bilderna får tala för sig själva

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och så en bild på min krockade och rätade front som behöver lite kärlek
Bild


Ni ser ju vilken sörja man står och jobbar i också. men men, då är ju GTn i sitt rätta element :lol:

Har även spacklat och slipar runt rutan, tog dock inga bilder då det nog inte är så intressant förens det är klart
Senast redigerad av 1 Nosliwe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gott att bli av med rosten! *yes*

Ser ut som rejält tjällossning, hade det så här för några veckorsedan, men nu har allt torkat och det är stenhårt i backen på gården igen :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Edis skrev:Gott att bli av med rosten! *yes*

Ser ut som rejält tjällossning, hade det så här för några veckorsedan, men nu har allt torkat och det är stenhårt i backen på gården igen :D
Jo det kan jag hålla med om.

Problemet vi har här är att vi har skugga rätt ofta och det är ganska surt i marken så det sjunker inte. och vi har fortfarande kvar ca 20cm snö
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

kollade lite närmare i bagaget idag, stängde luckan lika fort som jag öppnade den.... bara till att lägga sig och rulla i leran...

Bild
Rost hål precis över agvaset vid kofångar fästet

Bild
Någon som har spacklat igen ett hål *neutral*

Bild
och ett till igen spacklat

Bild
  • Rost hål i höger hjulhus (rötet hela vägen ner)

    Bild
    rost hål i vänster hjulhus (botten)

    Bild
    rost hål i höger hjulhus (botten)

    Bild
    Rost hål i höger hjulhus

    Bild
    Rost hål i höger hjulhus

    Bild
    Bild
    Bild
    Bild
    ny förar dörr då min är väldigt rostig och pucklig. Tack Fegis för att du skrotade en RS blå GT i blixtorp :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Haha, Det roliga med den bilen är att det inte är min.. :P och har aldrig varit :P Sålde min GT För 3 veckor sedan till en kille i Borås som blev hans skolprojekt.. :) Men färgen är bra lik.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

påminner om min 200:a jag tog hem i rostväg. har 2 komlätta sidor till gt bak om du behöver plåt/micke
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fegis: Aha jag trodde det var den du hade lagt upp ett projekt (eller om det bara var bilder) på för ca 6 månadersen, var krockskadad exakt likadant som den iaf, intryckt höger bak. fast kanske inte var du vid närmare eftertanke.

GT_87: Njae, det ser värre ut än vad det är, svetsar upp det med ny plåt. lika mycket jobb som att svetsa dit nya sidor, men tack ändå :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Finns även en vit GT på skroten i klämmesbo :P
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Blev inte så mycket gjort idag pga möte hos AF i morse och ska snart iväg till Jula på VIP kväll.
Kunde blivit mer kort dock, men kameran dog

Bild
Såg värre ut än det var. behövde inte kapa mer än så. resten blir till att blästra

Bild
En dalmatiner! med hammar hållare... blev lite mer gjort här och rost skydds grundat. men kameran dog ju som sagt. ska svetsa i morgon

Bild
Titta vad man hittade här under allt spackel... en punkt svetsad plåt. över skarven hade någon satt nät tejp och sen spacklat utepå... GÖR OM GÖR RÄTT


Bild
Ännu en skit lagning


Bild
Där har GTn stått alla tidigare dagar... mitt i skiten, var is och snö där när jag ställde den. är ju gött med mjukt underlag när man ska ligga brevid bilen ;)


Blir mer bilder i morgon!
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Du får köpa dig 2st plywood skivor som du kan ligga på :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

lr så flyttar man bilen till torrare mark ;) brorsan har lånat batteriet tidigare, så fick tillbaks det idag, var lite svårt att skjuva ut bilen ur leran för hand hehe
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då har man varit iväg till skroten och lite annat, så kom inte hem förens vid 4 tiden. Men han göra lite iaf.

Skruvade av dom 4a tröskel plasterna. kunde ha varit roligare. Vilken tur att det är så kul att svetsa! :D



Bild
Tröskel höger fram.


Bild
Tröskel höger bak.


Bild
bilen lättad på 2kg grus.


Bild
Vänster fram, tror jag det var en gång i tiden i alla fall...


Bild
Lite blästrat, och slängde på lite rost skydd. är ju inte världens bästa med en plåtren bil utomhus...


Bild
Blästrat lite, tar lite tid med en punkt bläster dock. men vill inte ha sand överallt. Det såg värre ut än det var iaf :)


Bild
Gammla förarstolen, stoppningen är nedsutten och bort sliten. Stolen är även knäckt strax över fällnings handtaget.


Bild
Och dagens fynd, lite skitig men helt felfri! :D

I morgon så blir det fart på det hela, ska tydligen regna på lördag, så måste få in bilen innan dess, men kan inte svetsa inne. Så i morgon ska i princip allt svetsas!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nosliwe skrev:Vilken tur att det är så kul att svetsa! :D
Hahaha, helt rätt attityd :lol: *yes*

Kul att se på dessa bilder och jämföra sedan när bilen är fixad :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Edis skrev:
Nosliwe skrev:Vilken tur att det är så kul att svetsa! :D
Hahaha, helt rätt attityd :lol: *yes*

Kul att se på dessa bilder och jämföra sedan när bilen är fixad :D
hehe a, + att folk som ska köpa sig en GT kan ju spana in min tråd efter ställen att leta rost på haha

Det verkar dessutom som rosten i trösklarna har startat där domkraftsfästena sitter fastskruvade, dvs vid hålet som synns mitt i rost fläcken på höger fram tröskel.
audienergy
GT-tok
Inlägg: 145
Blev medlem: sön sep 06, 2009 08:00

Inlägg av audienergy »

Mycket bra jobbat, fortsätt med det goda arbetet :)
Härligt att se varje framsteg du gör *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Då har man varit ute och fått lite mer gjort, igår kom tjejen så blev inte så mycket gjort.
Började bra idag men slutade i svordomar...




Bild
Min spräckta ramp, plastas med plastsvetsning och kommer lackas blanksvart. ska köpa en ny när jag har råd.


Bild
nytt hörne


Bild
nästan färdigt för lack


Bild
Lite kvar


Bild
Blästrat, la på grundfärg.


Bild
Började blästra och såg massa spackel, började peta bort skiten med en kniv...


Bild
...men jag fick spel och slet fram vinkelslipen när det aldrig tog slut... hittade ingen kant, svor lite, sen gick jag inn för att vi skulle tända grillen... undrar vem av dom 20 ägarna det är som har gjort det här

Bra att inte lägga någon rostskydds grund bakom enns...
får förska få bort skiten i morgon, har kapat till alla bitar som ska svetsas också. men måste flytta bilen lite innan jag börjar svetsa.
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Jag har en svart ramp om du är intresserad :p
Skriv svar