Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Kan väl lägga upp bilder på det jag har gjort idag då. Var iväg till Skövde i morse och hämtade lacken och lite annat som jag skrev, så blev ju inte hela dagen.
Sen tog ju svets tråden slut, så får åka en vända i morgon med.
Men han lite iaf.




Bild
Nya pedaler. inte dom snyggaste världen har skådat, men bättre än original gummit + att jag ska skaffa snyggare när jag har råd.


Bild
Svetsat och slipat bort rosten på halva nedre delen. ska slipa ner svetsarna lite mer.


Bild
Samma här, ska slipa ner svetsen mer, men fick ju sluta pga att tråden tog slut, så la på rost skydd övernatten


Bild
Slipat och rost skyddat, lite förarbete bara sen är dörren klar för lack.


Bild
Stoppningen till ena dörrsidan klar, bara klippa ut 1 till och vända på skiten :)

Kanske kommer mer bilder då jag inte går och lägger mig före 00:00, och dörrsidorna håller jag ju på med innomhus
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Bild
Börjat limma, ska värmas lite.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Bild
Klart. ser kanske lite buligt ut, men syns mindre i verkligheten + att jag använde 1cm tjock polyeter, inte det optimalaste direkt.

Bild
Limmet har nästan torkat helt, så nu gick det att få fram lite former.

Ska lägga i ett audimärke i dom kassa ringarna

Får se om jag gör ngt mer idag. Regnar ute så kan inte svetsa / slipa
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Är inne och fikar, så uppdaterar väl lite.




Bild
Slipa slipa, svetsat lite till också.


Bild
färdig svetsat, ned slipning kvar bara.


Bild
Klart här med


Bild
Höger hjulhus klart. ska svetsa dit en ny skärmkant nu bara.


Bild
bara skärmkanten kvar nu


Bild
plåten runt takluckan.

Kvar att svetsa: Skärmkanten på högersida. pyttelite på hjulhuset på vänster sida. tröskel: höger bak, vänster fram. takluckan.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Sista UTE bilderna för idag, ska köra brorsan till en fest och sen ge mig på resten av dörrsidorna :D

Har svetsat klart allt i skuffen, skärmkanten är nästan klar, ska svetsa lite till eftersom det inte blev helt tätt + rikta och "spackla" med svetsen ^^ kan man inte tenspackla så tager man vad man haver.

Så nu är det bara trösklarna kvar i princip :D svetsade fast fästen för ljudet ibak med.




Bild
Ny kant dit svetsad.... ungefär :rolleyes:


Bild
hålet i tröskeln som skall svetsas i morgon :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

har varit ute hela dagen idag med, glömde ta kort dock, kom på det när jag redan hade lagt över preseningen över bilen xD blev 2 bilder iaf




Bild
Nästan färdigt :)


Bild
Denna är nu färdig klädd och blev mycket bättre än den främre passagerar sidan.

Har slipat färdigt taket och lagt igen alla hål osv idag med + slipat och grundat den övrefront plåten och höger sida på bilen.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Slänger väl upp en bild på dörrsidan med då, är ju inte direkt något specielt, men jag gillar när det är hel svart :)


Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

kollade besiktningstid idag... skulle nog gjort det lite tidigare. närmaste tiden var i mariestad den 19 maj. så nu fick jag ofrivilligt längre tid på mig :(
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

antar att Tidaholm var fullbokat resten av året ;)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fegis skrev:antar att Tidaholm var fullbokat resten av året ;)
haha njae, men nästan. kollade allt runt skövde kommun. mariestad hade den närmaste tiden. fast folk avbokar ju hela tiden, så är bara till att hålla utkik. dom är rätt bra att ha o göra med i mariestad med
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Nosliwe skrev:Slänger väl upp en bild på dörrsidan med då, är ju inte direkt något specielt, men jag gillar när det är hel svart :)
Riktigt snyggt!! *yes* Var glad att du inte har brun inredning som jag har, då är det inte lika lätt att klä om det och få det snyggt.. :/
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Erre skrev:
Nosliwe skrev:Slänger väl upp en bild på dörrsidan med då, är ju inte direkt något specielt, men jag gillar när det är hel svart :)
Riktigt snyggt!! *yes* Var glad att du inte har brun inredning som jag har, då är det inte lika lätt att klä om det och få det snyggt.. :/
Ska nog gå att få ihop det hyffsat tills man får tummen ur och lämnar iväg stolar och baksätet på omklädning till skinn :) är ju svarta kanter på original inredningen iaf, slänger upp några bilder för dagens arbete strax. ska bara ladda upp dom på garaget först.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har som sagt sågat ved hos min farmor idag. så han inte med så mycket.

men lite blev det.




Bild
svetsat och nästan helt jämt :)



Bild
Svetsat och helt plant :D

Har svetsat klart höger tröskel idag med. blev ingen liten plåt.

Har gjort av med 4kg svets tråd på bilen nu och är inte klar än...
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fyfan va du grejer.. du ska ha STOR tummen upp för detta jobb.. inte många som hade gjort detta på en gammel audi...! *yes* *yes* *yes* *sjukt rostig*

sånt här som e skoj å läsa å följa!

keep going!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Totti skrev:fyfan va du grejer.. du ska ha STOR tummen upp för detta jobb.. inte många som hade gjort detta på en gammel audi...! *yes* *yes* *yes* *sjukt rostig*

sånt här som e skoj å läsa å följa!

keep going!
Tackar :) uppskattas. vet inte om jag hade gett mig på det här heller om jag hade rivit allt sammtidigt. började laga lite rost, plockade av en plast del och hitta ännu mer som jag laga, hackade bort lite spackel och hittade yttligare lite mer och så fortsatte det :) men men, lack i veckan om allt fortsätter i samma takt som det gör nu :)
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Nosliwe skrev:
Totti skrev:fyfan va du grejer.. du ska ha STOR tummen upp för detta jobb.. inte många som hade gjort detta på en gammel audi...! *yes* *yes* *yes* *sjukt rostig*

sånt här som e skoj å läsa å följa!

keep going!
Tackar :) uppskattas. vet inte om jag hade gett mig på det här heller om jag hade rivit allt sammtidigt. började laga lite rost, plockade av en plast del och hitta ännu mer som jag laga, hackade bort lite spackel och hittade yttligare lite mer och så fortsatte det :) men men, lack i veckan om allt fortsätter i samma takt som det gör nu :)



gött att det grejas... många säljer sina projekt när de hittar rost... lr river ner bilen totalt å säljer... mkt tråkigt tkr jag... gillar du har glöden! går fort med! blire orginal lack lr?? röd?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

japp det blir LY3D. har inte kunskapen till att lägga en metallic lack eller mer avanserad. annars hade det nog blivit vinröd metallic.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Nosliwe skrev:japp det blir LY3D. har inte kunskapen till att lägga en metallic lack eller mer avanserad. annars hade det nog blivit vinröd metallic.

okayokay, llackare e bra å vara.. farsan e juh tur som är det.. så ska försöka lära mig så jag ska testa å lacka min 80q som första bil, dock långt kvar som tur är.. svårt.. har börjat tjata på honom ha ha...

okay vinrött e annars jäkligt snyggt!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

jo jag förstod det med tanke på vilken lack Kent la på sin GT :)

Att lära sig av sina misstag, biter bäst enligt mig.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

gick ut och skulle börja svetsa. han dränka dom svetsarna jag har lagt i tunn flytande rostskydds massa och när jag var klar med det så började det själv klart regna... så nu får jag fixa med inredningen i stället.
Skriv svar