Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Satt dit dom bakre "dörrsidorna" och kapat till lite plåt som jag ska svetsa dit. blev hungrig så gick in en snabbis.




Bild


Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har nu svetsat klart allt på bilen :D:D:D

Så i morgon ska jag slipa som en galning och om allt går som planerat så blir det lack i helgen. ska till stockholm på fredag och hämta en framskärm.

Blev lite dåligt med bilder. tog aldrig några på det svetsade och det är allt jag har gjort idag.


Bild
Alla belysning skall bytas ut imot lite kraftigare dioder (finns dimmer)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Är nu hem kommen ifrån stockholms resan och har fått tag på vänster framskärm som är i princip helt rost fri och lite andra prylar :) tack till GTCOUPE.
I morgon ska jag försöka få lite gjort + bilder
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Han med att slipa av nästan all rost på den nya skärmen och sen kom regnet... köpte ventilations gallrena som ska sitta i mitten av instrument brädan igår och monterade dom med.




Bild
Gammla skärmen som har varit med om en krock, den är skev också.




Bild
Nya skärmen, lite rost kvar.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Kaffe pause! då blir det uppdate :)




Bild
Fint när tanken som sitter imot ryggstödet i bilen börjar rosta...

Mer bilder kommer i kväll. har precis slipat rent hela front plåten och grundat den och ska nu montera dit framskärmarna igen. audi lackade dom på platts, så det gör även jag + lättare att slipa dom på platts då dom blir lite stadigare.

(PS. I morgon kommer det MYCKET audi godis *hehe* )
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

blev lite strul med bränsle ledningarna, rostig skit som bara ville gå av (ska bytas). så det tog rätt mkt av tiden idag.




Bild
På minner om när man käka nutella på smörgåsen när man var liten. fast jag bredde ju inte på min med en kniv dock hehe.




Bild


Bild
Tanken på platts igen :)


Bild
Rost säljes till någon som ska köra Rat look!


Bild
Men vart har bilen hamnat nu :O


Bild
klart för montering av skärm :D


Bild
all rost borta :) råkade komma lite på motorn i all hast.... men ska skruvas isär snart ändå och lackas.


Bild
börjat slipa lite... en del kvar


Bild
den snygga lösningen för att kunna köra in bilen :lol: alla rören ska bytas till koppar rör.

Började slipa av höger framskärm och upptäckte då att det hade rostat igenom. vilken tur att jag bla ska hämta en ny i morgon :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Hem kommen och hel nöjd :D




Bild
Vad kan nu detta vara :O (hela bilen är ÖVER full med delar ifrån golv till tak och koffort.




Bild
2.5" simons sportavgas. fick med det främmre röret också.


Bild
Reflex ramp :D


Bild
En till framruta :D nu har jag 2


Bild
Fräsh front plåt! vad kan pinnarna passa till tro?


Bild
Kan pinnarna passa i den här tro? :D bara slipa ner både den här och front plåten och lacka :) även höger framskärm som sitter på reservdels bilen

jag har nu 2 framrutor, 2 höger framskärmar, 3 frontplåtar och 3 motorhuvar. så om man ska smälla med ett djur så får jag plocka dom på höger sidan :D

Nu ska jag ut och skruva! hejjs!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

ska plocka delar som passar till GTn ifrån 80in. bla central lås :D och det som inte passar ska jag sälja.

är riktigt nöjd med hur mycket jag fick.




Bild
Skärm ditsatt och huv provmonterat. allt sitter tight och fint, ska slipa ner båda då färgen som är på är världelös och går att peta bort med fingrarna.


Bild
Sänkfjädrar och dämpare :D sitter ibak med, är GT dämpare som föregående ägare har monterat. (på audi 80n)


Bild
blev lite fullt i bilen hehe, det är både audi 80 och GT delar.

har lite att plocka på nu :D har precis slipat klart passagerar dörren och nästan allt bakom förardörren.

sen är frågan. svart eller röd huv? kan ju kolla på Rallytobbes eller Tottis gammla GT som reference :)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Du hade ett par huvar bara testa lacka en svart och en röd vet ja :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

rallytobbe skrev:Du hade ett par huvar bara testa lacka en svart och en röd vet ja :)
hehe a det kan jag ju. jag har suttit och letat hur mycket som helst efter delar. nu hittade jag allt det här för 500kr :D
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Nosliwe skrev:
rallytobbe skrev:Du hade ett par huvar bara testa lacka en svart och en röd vet ja :)
hehe a det kan jag ju. jag har suttit och letat hur mycket som helst efter delar. nu hittade jag allt det här för 500kr :D
Bara att grattulera till köpet verkade ju va en hel del grejor :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Bild
klarlack och köra flag stuk?

I morgon får huven smaka högtryck! skit färg...
Hann matta ner vänster framskärm också.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Grymt fynd :D

Gott med en massa reservdelar *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Edis skrev:Grymt fynd :D

Gott med en massa reservdelar *yes*
Jo jag är riktigt nöjd :D är väl kanske mycket skit, men en hel del bra grejer med. han bara öste på med delar. så vet inte riktigt vad jag fick med mig hehe.

Kent: Vad har du för huvlås och vart köpte du dom? dom som sitter på den svarta huven känns lite billiga.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Nosliwe skrev:
Edis skrev:Grymt fynd :D

Gott med en massa reservdelar *yes*
Jo jag är riktigt nöjd :D är väl kanske mycket skit, men en hel del bra grejer med. han bara öste på med delar. så vet inte riktigt vad jag fick med mig hehe.

Kent: Vad har du för huvlås och vart köpte du dom? dom som sitter på den svarta huven känns lite billiga.
köpte huvlåst på Stylingbutiken http://www.stylingbutiken.se/
såg det va rea på dem nu kostar 119kr
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image ... pk-01B.jpg
men ska byta mina till dessa istället de är beställda nu kostar 695kr så de är lite dyrare
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image ... HPK-06.jpg
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

jo dom lite dyrare är ju riktigt snygga. men vill nog ha en annan huv till dom i sånna fall. hålen som var upptagna på den här huven sitter lite långt in. pinnarna sitter fast i hålen i frontplåten där det brukar sitta gummistopp till huven.

Tack för svaret :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har inte fått så mycket gjort idag då jag hade lovat farsan att hjälpa honom.

Bytte huv efter att ha kört med högtrycken på huven... jävla skit som inte släpper och tar 1000år att slipa ner.




Bild
Skit färg eller underarbete!


Bild
Nya huven, hälften är redan slipat men ej på bild.

Ska ut snart igen. Dricker kaffe.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

slänger snart biljäveln åt helvete.
sliter som ett jävla djur med bil helvete så fort jag HAR tid. och allt man får är bara massa jävla klagomål på allt man gör och vad fan man än gör så är det inte bra.

den huven är skit och den är skit men ta den i stället. så börjar man och sen är den skit och så tar man nästa och då är den skit. och gör det i stället o gör det o gör det o gör det ..........

Hur jävla roligt är det att hålla på när allt man gör blir skit. och inte fan kommer någon med några råd (syftar inte på forumet) utan står och klaga bara och sen gå därifrån, sen komma tillbaks och klaga lite till.

Jag brukar inte bli förbannad, men nu har jag fått höra på sån här skit varje dag i snart en månad.

(Irriterad och migrän)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Förstår att det är jobbigt när folk gnäller, det finns alldeles för många som gör det istället för att lägga sin energi på att hjälpa till ::

Jag är impad av hur mycket du ligger i och tycker helt klart att det är roligt att se vad som händer! *yes*

Det är bara att bita i och överbevisa tvivlarna, tänk vilken go känsla när du har bilen besiktigad och kan ut och köra med den :D
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Fortsätt.. Det finns alltid folk som klagar oavsett vad man gör.

Tänk så här: Oftast dom som klagar är för lata eller saknar helt tålamomod att hålla på själv. Kan även bero på avundsjuka..
Helt enkelt inget att bry sig om.

Råkar man göra fel på något så är det bara att bita ihop och göra om rätt å riktigt.

När jag satte dit sumpen på min botendel så tappade jag ner en liten skruv och en fjäderbricka rakt ner i nybyggda motorn.
Jag har Reumatism så jag är ibland stel i händerna och tappar och fumlar saker ibland.
Då ville jag ta en näve sprängdeg och skjuta allt i småbitar
men efter 1timmes pill och letande i alla skrymslen så hittade jag till slut delarna och kunde fiska upp dom med en liten magnet. *yes*
Skriv svar