Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ni undrar förhoppningsvis om det händer något? Klart att det gör det! Men blir mycket annat nu och skidåkning inför Öppetspår.

Plockade ur tanken i förrgår. Var ju tur i oturen.

Bild

Bara till att skölja ur REJÄLT och svetsa om :(

Sen så fortsatte jag med bränslesystemet. Tyckte att min lösning med alu plattan och avgasklämmor blev lite si sådär, man kan ju lite bättre än så :) Så fick bli en tät låda med genomföringar, infästning för pump, filter och accumulator. Skall bockas och svetsas bara, sen lack.

Bild
Bild

Hoppas på att dom sista mätarna skall dyka upp senast nästa vecka med!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har två tankar liggandes om det kör ihop sig, kan kolla om de är fräscha isåfall.

Med tanke på att du är släkt med Murphy så är det bäst att fylla tanken med vatten så den inte exploderar när du svetsar :oops:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Haha ja det kan jag ju hålla med ;)

Får se när jag vågar mig på tanken. Skulle ju behöva lyfta upp tanken några millimeter så rören går ut inne i bilen istället för under.

Mätarna har äntligen kommit! Nu är huset komplett och saknar en ny bakgrund bara.

Bild
Bild
Bild

Sen så har ju lådan fått sin form och lack. Ja jag vet, svetsa under stress är inte det bästa, brände ihop den på 5min innan den skulle in i lacken. :lol:

Bild
Bild

Får se om jag drar en sväng till garaget i morgon. Snön har ju tyvärr smält bort, så nu får det bli lite skruvande i väntan på ny snö till skidorna.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Hände något skumt idag. :lol:

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Nu när man ändå har ångan uppe så är det lika bra att köra på! Blev lite gjort idag med.

Inte riktigt lika skumt längre.

Bild
Bild
Bild

Mycket kvar att göra än dock :)

Sen så monterade jag lådan i bagaget. Så nu sitter den där den ska.

Bild

Får se om man drar till garaget i morgon med. Är lite smått lagom sugen på att få i brädan i bilen och dessutom få in huset som det ska vara. måste ta loss plåten jag hade som mall först, men rör helst inte den innan jag har stadgat upp allt. Kommer lägga ett lager med långtrådigt glasfiberspackel på fogskummet och sen plasta på det. Fogskum smälter nämligen av polyester, så måste ha något annat material emellan.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fick bli garaget en snabbis idag istället då jag fick annat att göra igår.

Åkte dit och la på lite mer fogskum där det saknades. Sen åkte jag hem igen.
Dvs, jag åker dit i morgon och fortsätter mitt skulpterande ;)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Slipa slipa slipa.

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fick paket ifrån BSR idag.

Nylonomspunnen slang med presskopplingar och AN svetsanslutningar till tanken.

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Klickade hem något i förrgår som jag har velat ha länge. En Urquattro ratt. Billig som fasen men ser ut därefter!
Kommer lämna in den på restauration. Men gjorde rent den och smörjde in den iaf.

Bild

Före.

Bild

Efter. Ser ut som dåren innan har haft rattkula på ratten och dessutom kört med händerna på ekrarna och skrapat i ringar.

Sen så spacklade jag instrumentbrädan. Har plastat ett lager under med glasfiber väv innan jag spacklade.

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Du ligger i *yes*

Audi Sport-rattarna är trevliga! Kolla så att rattnavet passar ordentligt med tut-funktionen och återställningen av blinkersen, har ett par olika sådana rattar liggandes och det finns olika nav som passar mer eller mindre bra.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Kan ju vara bra att kolla!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Blev en snabbis till garaget idag efter jobbet. Fick givetvis inte med mig kameran utan fick ta den väl in slitna mobilen.
Slipade av brädan och provmonterade den i bilen.
Vinkeln på huset är perfekt men det slår i balken till rattstången, så får kapa ur huset lite i nederkant. Finns en del att ta på iom att jag inte kör med original mätarna.

Bild
Bild
Bild
Bild

Sen så har jag bockat och svetsat dit ett rör på ena AN anslutningen som ska svetsas fast i tanken. Blir troligtvis i helgen... utan att flyga i luften....
Även fått slangarna pressade av farsan inne på Volvo PV, mycket bra fabrik det där ;) .

Bild

Som sagt, blir lite skruvat i morgon och en heldag på Söndag.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Provmonterade ratten. Nu vet jag att urquattro -88 passar i GT -87

Bild

Har även byggt på brädan lite till och skruvat loss bakstycket på mätarhuset. så nu ligger huset rätt i bilen.
Avslutade dagen med att fylla upp tanken med vatten ända upp. I morgon blir det svets. Håller tummarna att jag avslutar det med tummarna i behåll....
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Ser bra ut du :D Sån ratt har jag med o den är riktigt skön tycker jag :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jaha, det kanske inte hände så mycket som det var tänkt ändå.
Inte haft något sug alls för att skruva det senaste. Delvis är det väl pga att man måste ha våtdräkt för att komma in till bilen nu när det har varit källossning. Men börjar äntligen torka upp och tänkte dra fram bilen i morgon. Varit sjuk i 2 veckor dessutom :P

Men har fått lite små grejer gjorda iaf som jag inte har orkat uppdatera om i lite brist på motivation.

Hämtat ratten ifrån restaureringen. Skulle lika gärna kunnat komma direkt från fabrik. :D

Bild

Sen så har jag införskaffat mig en 044 pump.

Bild.


Slipade lite på brädan idag med men tog inget kort då den ser ut som innan typ :P

Tror inte jag kommer hinna få färdigt bilen förens i slutet av sommaren tyvärr :( Så kommer inte hända jätte mycket framöver då det handlar mer om att köpa hem delar än att skruva och A4an behöver fixas inför besiktningen som är nu, annars har jag ingen bil alls.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fick äntligen tummen ur och släpade fram svetsen!

Bild
Bild
Bild

Och sen till den tråkiga delen som var största anledningen till att den åkte fram.

Bild

Jäkla skit ställe runt takluckan, inte alls sugen på att laga i det. Men är det som är kvar, en balk under bilen som har spruckit och lägga igen takantennen. Så snart är bilen äntligen antennfri!

Får se om jag grejer något imorgon.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Kul att du kämpar på :D Skönt o få igen dom hålen, det har man själv tänk en del på :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Synd bara att det är mer hål...

Skit dag i garaget.

Började med att lossa takantennen, såg inte så illa ut först, sen började jag slipa och det var grovrost en bra bit runt hålet. Får skära bort skiten och svetsa dit frisk plåt.

Bild

Sen det ännu tråkigare, Kapade bort plåten runt takluckan som var dålig. Det slutade inte där.... Rosten har även ätit upp takluckeramen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Fixade 2 plåtar till taket iaf. Men måste bocka 2 nya plåtar till ramen.

Bild

Får se om man orkar pallra sig iväg till garaget imorgon. Haft motivationsbrist innan, det här hjälpe inte direkt.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tråkigt med sådan rost! Men gott att få ordning på det! *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Inte det roligaste stället att behöva svetsa på. Men vad gör man inte för att få en rostfri bil!

Kapat lite mer idag och bockat plåt.

Bild
Bild

Snyggaste tätningen någonsin. Nu kan man haka på alla fjortisar vid närmsta korvmoj. Silvertejp!
Nöden har ingen lag heter det väl?

Bild

Skulle egentligen ha svetsat idag, men blåste för mycket.
Skriv svar