Audi GT Coupé 87:a
Audi GT Coupé 87:a
Ska Börja med pressentera mig själv då jag är ny här. Är från Norrköping och är född 81 och har alltid haft en lite för kärlek för Audi GT coupé.
Och nu har man skaffat sig lite o göra i vinter då. Det vart en Audi GT Coupé -87:a 2.2L.
Lägger upp en lista på vad som ska göras med bilen.
[/]Beställt [X]Fixat
[ ]Byta Länkarms busstningar fram
[/]Fixa instrument panelen (lyse o fastsättning)
[X]Nya stolar fram
[ ]Leta nya dörrsidor
[/]Central lås
[/]Gå igenom motorn Ev. Byte till Turbo vintern 2010/2011
[/]Vita blinkers Stötfångaren
[ ]Sänkning
[ ]Lackning av fälgar (Vita)
[ ]Lackning från lister o ner
Listan kommer fyllas på....
Så länge får ni nöja er med dessa bilder... =)
Och nu har man skaffat sig lite o göra i vinter då. Det vart en Audi GT Coupé -87:a 2.2L.
Lägger upp en lista på vad som ska göras med bilen.
[/]Beställt [X]Fixat
[ ]Byta Länkarms busstningar fram
[/]Fixa instrument panelen (lyse o fastsättning)
[X]Nya stolar fram
[ ]Leta nya dörrsidor
[/]Central lås
[/]Gå igenom motorn Ev. Byte till Turbo vintern 2010/2011
[/]Vita blinkers Stötfångaren
[ ]Sänkning
[ ]Lackning av fälgar (Vita)
[ ]Lackning från lister o ner
Listan kommer fyllas på....
Så länge får ni nöja er med dessa bilder... =)
Senast redigerad av 3 slask, redigerad totalt 0 gång.
nej då... har hittat orginal kablarna o kollat el schema så nu verkar det stämma... ganska mycket mindre kabel... =)Edis skrev:Ojojoj, snacka om våldtaget elsystem
Härligt med en rensning! Hoppas att de inte har klippt och sabbat för mycket kablage bara...
Undra om detta kan bli ett tips på hur man lättar en beg bil...
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
hehe ditt elsystem såg i princip likadant ut som det jag hittade i min golf mk2 gti... jag antar att alla 15 ägarna innan mig hade kommit på lösningar för att fixa dom andra lösningarna eller nåt :P
började med att brorsan slog i knät i nånting vasst som stack ut under handskfacket. vi kollade upp vad det var och såg att det var en trimpotentiometer. vi skruvade på den och märkte att man kunde höja och sänka volymen i viss mån i ena dörren...
vi drog ut till en polares verkstad och började följa kablarna och slet ut allting. jag hittade även ett gammalt larm som inte var inkopplat. när jag hade slitit ut allt onödigt och lagt allt onödigt i en och samma hink så märkte jag att hinken var full. bilen fungerade lika bra som innan, men jag slapp säkert 10 kg kablar, motstånd och potentiometrar :P
men din bil ser ut att vara i väldigt god kondition kaross-mässigt om man ska tro bilderna. jag hoppas att du håller den borta ifrån salt och liknande!
fortsätt jobba på!
MVH Phille
började med att brorsan slog i knät i nånting vasst som stack ut under handskfacket. vi kollade upp vad det var och såg att det var en trimpotentiometer. vi skruvade på den och märkte att man kunde höja och sänka volymen i viss mån i ena dörren...
vi drog ut till en polares verkstad och började följa kablarna och slet ut allting. jag hittade även ett gammalt larm som inte var inkopplat. när jag hade slitit ut allt onödigt och lagt allt onödigt i en och samma hink så märkte jag att hinken var full. bilen fungerade lika bra som innan, men jag slapp säkert 10 kg kablar, motstånd och potentiometrar :P
men din bil ser ut att vara i väldigt god kondition kaross-mässigt om man ska tro bilderna. jag hoppas att du håller den borta ifrån salt och liknande!
fortsätt jobba på!
MVH Phille
Den är riktigt fin i karossen... det är några små saker bara som ska fixas nu under vintern.phille_hbg skrev:
men din bil ser ut att vara i väldigt god kondition kaross-mässigt om man ska tro bilderna. jag hoppas att du håller den borta ifrån salt och liknande!
fortsätt jobba på!
MVH Phille
Ne för fan ingen salt... bilen kommer bara rulla på sommar vägar.. =) Har en vinter bil jag puttrar runt med...
I väntan på nya delar och annat skit skit så tog jag tag i lite annat skit som ska göras... Monterade loss saker som ska lackas o fixas i ordning.
Spjällhuset innan puts.
Spjällhuset efter puts.
Monterat bort rampen och dom svarta plast grejjerna. Ska få lite puts o färg o lack...
Plast delarna. Den ena är silicon behandlad men blir att lacka om båda svarta.
Rampen innan slip o lack. slänger upp nya när den är klar.
Kåpan lös iaf. Notera luft filtret i vänstra hörnet... Usch....
Spjällhuset innan puts.
Spjällhuset efter puts.
Monterat bort rampen och dom svarta plast grejjerna. Ska få lite puts o färg o lack...
Plast delarna. Den ena är silicon behandlad men blir att lacka om båda svarta.
Rampen innan slip o lack. slänger upp nya när den är klar.
Kåpan lös iaf. Notera luft filtret i vänstra hörnet... Usch....
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
vissa behöver bara vicka på den, vissa får slå ut den. min sitter som berget och jag funderar på att ta av spjällhuset och knacka bort den på något vis. borde funka att knacka ut den med mejsel, någon hylsa eller liknande iaf. har inte forskat så mycket i det på min, men den ska kunna åka ut iafslask skrev:Ne lite osäker hur man får loss den... sitter som berget. eller det går att vicka på den då verkar den inte sitta så jävla hårt. Men fy fan när man ska fösöka dra ut den. Tips?Edis skrev:
Men du "putsade" aldrig bort tratten i insuget
MVH Phille