Nybliven GT coupé ägare

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Nybliven GT coupé ägare

Inlägg av tuborg_ »

Hej alla på forumet!! som rubriken säger har jag nyss blivit gt coupe ägare efter ett bra tag av letande. Ända sen jag blev mer intresserad av bilar har jag drömt om en gt coupe, urquattro och sport quattro, så en gt coupe är en riktigt bra början :D

men nu till det tråkiga.
Alla vet ju vad dolda fel är. det är främst därför jag skriver, för att få hjälp, bland annat så går rutan på passagerar sidan bara att veva ner, inte upp. det rasslar precis som om nån axel med plines på skulle vara trasig, men jag har inte lyckats hitta någonting.

sedan så funkar inte elstyrningen för speglarna men jag har hittat problemet, det är knappen som man väljer spegel tror jag.

sedan så lyser inte oljetrycksmätaren men själva mätaren funkar så där misstänker jag helt enkelt att lampan har gått sönder.


men det finns även plus i det hela

Det sitter en till synes helt okej uppsättning högtalare i bilen 6x9er i hatt hyllan och högtalarna i instrumentbrädan av märket MDS fanatic.

nu söker jag alltså tips på vad problemet med rutveven kan vara, och ja jag förstår att jag skriver i fel forum men det är även tänkt att jag ska ha kvar tråden för att senare skriva om utbyggnad av ljudanläggning, dessutom smider jag planer om urquattro breddare eller skärmar (Vad ni nu kallar det) en liten vässning av motorn övervägs också, men problemen först, man måste ju prioritera.

väntar otåligt på svar

MVH // Tobias


P.S kanske ska tillägga att det är en 88 som är helt rostfri och väldigt fin i lacken bilder kommer när jag har tagit ett par nya och klurat ut hur jag lägger in bilder med rätt storlek.
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Rutan...

Inlägg av Emil90q20v »

Halloj!

Välkommen hit!

Gå direkt till Köp sidan och fyll i en köpesannons på en fönsterhiss mekanisk ... bara att byta , då den kuggar...

Knappar till spegeln kan vara kruxigt med , finns säkert detta med om du inte lyckas mjuka upp den...

Om du ska vässa motorn , lägg inte i för tunga steriogrejer.. det billigaste trimmet är lätt bil...

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Re: Rutan...

Inlägg av tuborg_ »

Emil90q20v skrev:Halloj!

Välkommen hit!

Gå direkt till Köp sidan och fyll i en köpesannons på en fönsterhiss mekanisk ... bara att byta , då den kuggar...

Knappar till spegeln kan vara kruxigt med , finns säkert detta med om du inte lyckas mjuka upp den...

Om du ska vässa motorn , lägg inte i för tunga steriogrejer.. det billigaste trimmet är lätt bil...

Mvh Emil

jäklar vad snabbt svar

aha okej det är så illa?


haha jooo det vet jag mycket väll men jag hade inte tänkt delta i DB dragracing det ända som ska dit nu är en baslåda som jag hade tänkt
bygga dit lite snyggt

och problemet med spegelknappen är att den är hmm vad är rätta ordet "sladdrig" man känner inga lägen i den, men om dom är svåra att hitta kanske det går att göra något snyggt med en enkel tvåvägs strömbrytare? låter det helt idiotiskt? :? :roll:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Välkommen hit och grattis till köpet :D

Håller med Emil, det är troligtvis bäst att skaffa en annan fönstervevsanordning.

Strömställarna till blinkersarna går att köpa nya:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2405
Går att pilla isär och rengöra/reparera också, men de innehåller en satans massa smådelar (fjädrar och pyttesmå "hantlar") så gör inte det jobbet i garaget, sitt i lugn och ro inomhus. Saknas det delar är det bara att köpa en ny *yes*
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Inlägg av tuborg_ »

Edis skrev:Välkommen hit och grattis till köpet :D

Håller med Emil, det är troligtvis bäst att skaffa en annan fönstervevsanordning.

Strömställarna till blinkersarna går att köpa nya:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2405
Går att pilla isär och rengöra/reparera också, men de innehåller en satans massa smådelar (fjädrar och pyttesmå "hantlar") så gör inte det jobbet i garaget, sitt i lugn och ro inomhus. Saknas det delar är det bara att köpa en ny *yes*

tack så mkt för alla svar ska kolla upp vad en ny strömställare till speglarna kostar sen ska jag ut o ta bilder så ni får en uppfatting om hur det ser ut i dags läget ;)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

De kostar runt 300kr/st *yes*
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Inlägg av tuborg_ »

Edis skrev:De kostar runt 300kr/st *yes*

bara och handla ju! aja men nu blire sängen men jag uppdaterar inomkort
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Inlägg av tuborg_ »

ny dag nya problem, den här gången är det hastighets mätaren, och eftersom jag inte vet om det är en "mekanisk" med vajer eller om den är elektroniskt letar jag efter med tips och råd,

symptomen är då att den är OTROLIGT seg, först rör den sig inte över huvudtaget, sedan upp till 40, sedan efter en stund upp till 60 osv, och nej jag har inte legat och marschat i dom hastigheterna pga att jag varit mitt i centrum där det blir en hel del stopp och accelerationer, och när den är uppe i 40 lr 60, så tar det kanske 40 sekunder för den att gå ner på noll igen.

om hastighetsmätaren nu är mekanisk så kanske vajern har frusit? har haft på snudd till -20c så, men dock så har jag aldrig varit med om det på någon annan bil jag ägt, tipps grabbar?
kan tillägga att problemet uppstod idag, funka klockrent igår,

ikväll kommer nog ett par bilder också



MVH// Tobbe
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

Hastighetsmätaren går på vajer finns nog risk att den har frusit i höljet när det var kallt. ta bort kåpan över mätarhuset som sitter med 4 skruv runt plast ramen med alla knappar runt mätarhuset sen lyfter du bort kåpan över mätarhuset. Tar ur vajern och sprutar i lite glykol i vajer höljet med en liten spruta så ska nog problemet vara löst
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Inlägg av tuborg_ »

Scorpio86 skrev:Hastighetsmätaren går på vajer finns nog risk att den har frusit i höljet när det var kallt. ta bort kåpan över mätarhuset som sitter med 4 skruv runt plast ramen med alla knappar runt mätarhuset sen lyfter du bort kåpan över mätarhuset. Tar ur vajern och sprutar i lite glykol i vajer höljet med en liten spruta så ska nog problemet vara löst
tack för hjälpen grabbar nu är allt små fix ordnat, det som återstår är elspeglarna och rutan, men det får bli ett senare problem, nu ska bilen få stå som den är till sommaren då jag ska ta tag i andra grejjer, det ska på sportquattro vinge, eventuellt huv och hela fronten, så det blir att hamstra på lönen, lovar att bilder kommer inom kort
Användarvisningsbild
tuborg_
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jan 04, 2010 22:23

Update

Inlägg av tuborg_ »

nu kommer en update!, har fått in ljud i bilen som jag är riktigt nöjd med, sommar fälgar sitter på, och nu väntar jag på lön så det blir dags att beställa spqvinge och huv!

Någon som har nått liggandes? färdiglackad svart tack ;)

sedan väntar jag på lite motorgodis, trimmkam, överväger extraktor, men jag ska se om jag köper ett färdigt eller försöker snickra ihop ett eget.

bilder kommer jag lovar!
Skriv svar